- Hirdetés -

Így indultak a hazai márkaoldalak az Instán

|

- Hirdetés -

Kilencedik születésnapját ünnepli az Instagram, mely 2010. októberében indult világhódító útjára. Ennek apropóján az iStory.hu megvizsgálta, mikor és milyen sikerrel publikálták első posztjukat a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak. A Magyar Insta Brandlistán szereplő márkák többsége 2014 után tette közzé az első tartalmat.

Először készült felmérés a Magyar Insta Brandlistán szereplő Top100 hazai márkaoldal legelső posztjával kapcsolatban. A brandek közül elsőként 2012. június 7-én az Avon Magyarország osztott meg tartalmat, pontosan 610 nappal az Instagram 2010. október 6-i debütálása után. Négy nappal később a BP Shop Budapest is posztolta első tartalmát, egy szűk hónap múlva (2012.07.08.) pedig a Nanushka divatmárka első posztja látott napvilágot.

Az Instagramot először kipróbáló brandek között feltűnően sok a médiapiaci szereplő: az elsőként tartalmat publikáló tíz hazai márka közül hatan tartoznak ebbe a kategóriába (InStyle Magyarország, JOY Hungary, Blikk, Glamour Hungary, WeLoveBudapest.com, Playboy). A legtöbb Top100 márkaoldal 2014-ben indult (23%), de a 2015-ös (20%) és a 2013-as (16%) esztendő is sok hazai Instagram márkaoldal debütálását hozta. A legkevesebb toplistás Instagram csatorna 2017-ben (7%) indult. A márkaoldalak többsége (52%) 2015-ben vagy azt követően startolt el, 12%-uk pedig tavaly publikálta első posztját.

A Magyar Insta Brandlistán szereplő márkaoldalak üzemeltetői nem lazsáltak: az első poszttól a felmérés napjáig átlagosan napi 1,3 posztot tettek közzé. A legaktívabban posztoló brandek közé a Playboy (5,4), a Meedooforyou (5,1) és az Impress Fashion (4,7), a legkevesebb tartalmat publikálókhoz pedig az IKEA Magyarország és az OZORA Festival (mindkettő 0,12) tartozik.

A Top100 márka bemutatkozó bejegyzései átlagosan 115 lájkot kaptak. A legtöbb szívecskét a Mobilfox.hu (1735), a PEPCO Magyarország (1130) és a Topjoy (1016) gyűjtötte be, míg 5-nél kevesebb érkezett az InStyle Magyarország, a JOY Hungary, a Remington Magyarország (4-4) és a 444.hu (3) legelső posztjára. A tartalmak elkészítésébe fektetett munka megtérülni látszik: a márkaoldalak átlagosan napi 44 követőt szereztek, a legtöbbet a PEPCO Magyarország (177), a The Million Roses™ (175) és a BraidMe And More (150).

Lukácsi Péter, az iStory.hu alapítója az eredmények kapcsán elmondta: „Bár az Instagram hosszú évek óta hódít, megfelelő tartalmi és hirdetési stratégiával egy újonnan induló márka is joggal bízhat a sikerben. Megfigyelhető, hogy a 35 év alatti felhasználók a Facebook helyett már szívesebben pörgetik a jobb felhasználói élményt nyújtó, könnyebben és gyorsabban fogyasztható Instagram hírfolyamot, és ezzel együtt folyamatosan emelkedik a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos felhasználók száma, aránya is. Aki új csatorna elindítását tervezi, annak mindenképpen érdemes megvizsgálnia egy-egy már sikeres márkaoldalt, mert visszafelé nézve, a legelső poszttól a legfrissebb felé haladva mindegyiknél jól látható a tanulási folyamat eredménye, ahogy egyre igényesebb tartalmak születnek.”

Az iStory.hu oldalon elérhető Magyar Insta Brandlista minden hónap elején friss adatokat szolgáltat a legsikeresebb hazai Instagram márkaoldalakról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...