- Hirdetés -

Így készülnek a magyarok az EB-re

|

A magyarok mindössze 39 százaléka tervezi figyelemmel kísérni a 2024-es Labdarúgó-Európa-bajnokság mérkőzéseit, a legnagyobb arányban tévén követik majd az élő mérkőzéseket, derült ki egy friss felmérésből. A nyilvános helyek, például bárok vagy szurkolói zónák kevésbé népszerűek, inkább otthonról egyedül vagy családdal és barátokkal nézik a meccseket. 10-ből csak 2 magyar fogyaszt valamilyen alkoholt meccsnézés közben, a rágcsálnivalók és a könnyű ételek viszont népszerűek, a megkérdezettek 52 százaléka így várja majd az EB-t. A kutatás arra is rávilágított, hogy a többség nem szeretné, ha a gyermeke a focista pályát választaná.

A Hisense a 2024-es Labdarúgó-Európa-bajnokság globális főszponzoraként a magyarok meccsnézési szokásait vizsgálta: az 1000 fős online, reprezentatív felmérésből többek között kiderül, hogy hol szeretnek sportközvetítéseket nézni a magyarok, hogy milyen tipikus meccsnézési szokásaik vannak és hogy mennyire támogatnák a gyermeküket abban, hogy focista legyen.

Továbbra is tarolnak a tévés közvetítések

A 18-65 év közötti magyar lakosság 61 százaléka nem tervezi követni az EB-t, akik azonban nézni fogják a meccseket, ők ezt otthonról egyedül vagy családdal, barátokkal teszik majd – derül ki a kutatásból. Mindössze a válaszadók 13 százaléka tervezi barátokkal közösen, bárban vagy szórakozóhelyen, esetleg szurkolói zónából vagy egyéb nyílt, publikus helyről figyelemmel kísérni a mérkőzéseket. A férfiaknál gyakoribb, hogy barátoknál, baráti társasággal közösen nézik a sportközvetítéseket, mint a nőknél.

A megkérdezettek 44 százaléka tévén szereti nézni a sportközvetítéseket, az EB-esetén is megfigyelhető, hogy ötből egy szurkoló tévén nézi majd az élő mérkőzéseket. A válaszadók 36 százalékának a nagy képernyőméret, közel egy negyedének a minél jobb képfelbontás, míg 13 százaléknak a részletgazdag képek és szuperéles kontúrok a legfontosabb szempont sportmérkőzések nézésekor. A nőknek fontosabb a nagyobb képernyőméret, ugyanakkor a jobb képfelbontást a férfiak preferálják inkább.

Alkoholt kevesebben, rágcsálnivalókat többen fogyasztanak

Az idei EB-t követők több mint ötven százaléka étkezést is társít a mérkőzésekhez: ötből ketten gyorsan beszerezhető rágcsálnivalókkal, pl. popcornnal, mogyoróval készülnek, de az is gyakori, hogy főznek valami könnyűt. 10-ből mindössze két válaszadó fogyaszt valamilyen alkoholt (pl. sört), ez is inkább a férfiakra jellemző. A nassolást inkább a nők választják és rájuk jellemző a főzés is. A sportfogadások a megkérdezettek körében kevésbé népszerűek, 10 szurkolóból mindössze egy szokott fogadni a meccs előtt, ez inkább a férfiakra és a 18-39 év közöttiekre jellemző. A szurkolói mez, sál viselése még ennél is ritkább, mindössze a válaszadók 5 százaléka szokott így hangolódni egy-egy meccsre.

Szeretjük ugyan a focit, de maga a szakma kevésbé elfogadott

Az EB-t június 14. és július 14. között szervezik Németországban, az eseményt támogató világmárkák gyakran az országok válogatott játékosaival együtt dolgoznak azon, hogy népszerűsítsék az egyik legjobban várt nyári sporteseményt – például az EB globális főszponzoraként a Hisense nagykövete az ismert német kapus és az FC Bayern Munich csapatkapitánya, Manuel Neuer.

A focisták népszerűségére kapcsolódva a Hisense azt is megkérdezte a felmérésben, hogy a magyarok mennyire támogatnák a gyermeküket abban, hogy hivatásos focisták legyenek. 10 válaszadóból mindössze 2 támogatná teljes mértékben, a magyarok jelentős része valamilyen oknál fogva más szakmában képzeli el gyermekét. Ugyanilyen arányban vannak azok is, akik ugyan támogatnák ebben a gyermeküket, de hagyományosabb állásban szeretnék inkább viszontlátni őket, ezért elmondható, hogy a magyarok több mint harmada nem szeretné, ha a gyermekük focista lenne. A felmérés alapján ebben a döntésben nincs nagy szerepe az áraknak, elenyésző azok száma, akik a költséges képzés miatt nem szeretnék ezt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...