- Hirdetés -

Így készülnek a magyarok az EB-re

|

- Hirdetés -

A magyarok mindössze 39 százaléka tervezi figyelemmel kísérni a 2024-es Labdarúgó-Európa-bajnokság mérkőzéseit, a legnagyobb arányban tévén követik majd az élő mérkőzéseket, derült ki egy friss felmérésből. A nyilvános helyek, például bárok vagy szurkolói zónák kevésbé népszerűek, inkább otthonról egyedül vagy családdal és barátokkal nézik a meccseket. 10-ből csak 2 magyar fogyaszt valamilyen alkoholt meccsnézés közben, a rágcsálnivalók és a könnyű ételek viszont népszerűek, a megkérdezettek 52 százaléka így várja majd az EB-t. A kutatás arra is rávilágított, hogy a többség nem szeretné, ha a gyermeke a focista pályát választaná.

A Hisense a 2024-es Labdarúgó-Európa-bajnokság globális főszponzoraként a magyarok meccsnézési szokásait vizsgálta: az 1000 fős online, reprezentatív felmérésből többek között kiderül, hogy hol szeretnek sportközvetítéseket nézni a magyarok, hogy milyen tipikus meccsnézési szokásaik vannak és hogy mennyire támogatnák a gyermeküket abban, hogy focista legyen.

Továbbra is tarolnak a tévés közvetítések

A 18-65 év közötti magyar lakosság 61 százaléka nem tervezi követni az EB-t, akik azonban nézni fogják a meccseket, ők ezt otthonról egyedül vagy családdal, barátokkal teszik majd – derül ki a kutatásból. Mindössze a válaszadók 13 százaléka tervezi barátokkal közösen, bárban vagy szórakozóhelyen, esetleg szurkolói zónából vagy egyéb nyílt, publikus helyről figyelemmel kísérni a mérkőzéseket. A férfiaknál gyakoribb, hogy barátoknál, baráti társasággal közösen nézik a sportközvetítéseket, mint a nőknél.

A megkérdezettek 44 százaléka tévén szereti nézni a sportközvetítéseket, az EB-esetén is megfigyelhető, hogy ötből egy szurkoló tévén nézi majd az élő mérkőzéseket. A válaszadók 36 százalékának a nagy képernyőméret, közel egy negyedének a minél jobb képfelbontás, míg 13 százaléknak a részletgazdag képek és szuperéles kontúrok a legfontosabb szempont sportmérkőzések nézésekor. A nőknek fontosabb a nagyobb képernyőméret, ugyanakkor a jobb képfelbontást a férfiak preferálják inkább.

Alkoholt kevesebben, rágcsálnivalókat többen fogyasztanak

Az idei EB-t követők több mint ötven százaléka étkezést is társít a mérkőzésekhez: ötből ketten gyorsan beszerezhető rágcsálnivalókkal, pl. popcornnal, mogyoróval készülnek, de az is gyakori, hogy főznek valami könnyűt. 10-ből mindössze két válaszadó fogyaszt valamilyen alkoholt (pl. sört), ez is inkább a férfiakra jellemző. A nassolást inkább a nők választják és rájuk jellemző a főzés is. A sportfogadások a megkérdezettek körében kevésbé népszerűek, 10 szurkolóból mindössze egy szokott fogadni a meccs előtt, ez inkább a férfiakra és a 18-39 év közöttiekre jellemző. A szurkolói mez, sál viselése még ennél is ritkább, mindössze a válaszadók 5 százaléka szokott így hangolódni egy-egy meccsre.

Szeretjük ugyan a focit, de maga a szakma kevésbé elfogadott

Az EB-t június 14. és július 14. között szervezik Németországban, az eseményt támogató világmárkák gyakran az országok válogatott játékosaival együtt dolgoznak azon, hogy népszerűsítsék az egyik legjobban várt nyári sporteseményt – például az EB globális főszponzoraként a Hisense nagykövete az ismert német kapus és az FC Bayern Munich csapatkapitánya, Manuel Neuer.

A focisták népszerűségére kapcsolódva a Hisense azt is megkérdezte a felmérésben, hogy a magyarok mennyire támogatnák a gyermeküket abban, hogy hivatásos focisták legyenek. 10 válaszadóból mindössze 2 támogatná teljes mértékben, a magyarok jelentős része valamilyen oknál fogva más szakmában képzeli el gyermekét. Ugyanilyen arányban vannak azok is, akik ugyan támogatnák ebben a gyermeküket, de hagyományosabb állásban szeretnék inkább viszontlátni őket, ezért elmondható, hogy a magyarok több mint harmada nem szeretné, ha a gyermekük focista lenne. A felmérés alapján ebben a döntésben nincs nagy szerepe az áraknak, elenyésző azok száma, akik a költséges képzés miatt nem szeretnék ezt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nem állnak jól az innovációval a vállalatok

Minden korábbinál több vállalat tartja nélkülözhetetlennek az innovációt a sikerhez, miközben minden korábbinál kevesebb vállalat van felkészülve arra, hogy meg is valósítsa azt. Ez az ellentmondás a Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett...

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...

Nagy a bizonytalanság a hazai irodapiacon

A bérlői és a bérbeadói oldalon egyaránt bizonytalanság, kivárás jellemzi a hazai irodapiacot, amelynek meghatározó szereplőire a jövő évtől kezdve vonatkoznak már az ESG jelentéstételi kötelezettségek. Az irányelvek ugyan már ismertek, de a részletszabályokra...

Újabb webáruházban érhet sokat a régi mobilod

Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt...

Új témával bővül az általános iskolai tananyag

A „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. az Oktatási Hivatallal (OH) megállapodást kötött, amelynek eredményeként a Magyar Terméket és védjegyrendszerét beemelik az oktatási tartalmakba. Ezzel a szervezet történetének egyik legfontosabb mérföldkövét érte el. A tervek szerint...

Normál tempóra váltott az ingatlanpiac

Normál tempóra váltott májusban a hazai ingatlanpiac, míg a jelzáloghitel-piacon további erősödést mutatnak a cégcsoport nemzetközi pénzügyi márkájának, a Credipass-nak a magyarországi adatai. A Duna House által becsült 10 969 tranzakció 2 százalékos enyhülést...

Foci minden mennyiségben: élőben nézhetjük a Copa América összes meccsét

A Network4 Media Group bejelentette: elhozza a magyar nézőknek az amerikai kontinens legfontosabb futballtornája, a Copa América összes mérkőzését. Június 20. és július 14. között 16 csapat küzd meg egymással, köztük a címvédő Argentína...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A globális tartalomgyártói piacot hódítaná meg a RECnGO

A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi videós anyagok készítésével foglalkozik akár hobbi, akár profi szinten: a magyar startup forradalmi applikációja bármilyen okoseszközt képes egy gombnyomással profi videóstúdióvá változtatni. A kreatív...

Nem állnak jól az innovációval a vállalatok

Minden korábbinál több vállalat tartja nélkülözhetetlennek az innovációt a sikerhez, miközben minden korábbinál kevesebb vállalat van felkészülve arra, hogy meg is valósítsa azt. Ez az ellentmondás a Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett...

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...