- Hirdetés -

Így költenek itthon a hirdetők

|

- Hirdetés -

Az év első kilenc hónapjában is egy gyógyszeripari cég vezeti a reklámköltési toplistát. A teljes gyógyászati hirdetői szektor esetében viszont a korábbi évek vágtató növekedése lassulni látszik – derül ki a Kanta Media adatai alapján a Marketing&Media magazin által készített összeállításból. Az idén látványosan visszafogta költéseit a Telekom.

Büdzsévágásokat és surranópályán a reklámköltésüket szépen növelő hirdetőket is láthatunk az év eddigi részében. Szerencsére az utóbbiak vannak többen, a reklámozók zöménél pedig a költéseken belül csak apróbb elmozdulásokat mutat a Kantar Media idei első kilenchavi adatsora, amit összevetettük az elmúlt két esztendő hasonló időszakával.

A hirdetői szektorok szintjén az egyik meghatározó trendnek számít a gyógyszeripari cégek dominánssá válása. Korábban igazából csak a téli időszakban számítottak erős reklámköltőnek a szektorhoz tartozó cégek, azonban már jó néhány éve nincs olyan hónap, amikor ne vezetnék a költési toplistát. S ez a helyzet az idei esztendő január és szeptember vége közötti időszakában is.

Ugyanakkor, ha fordulat nem is történt, elég határozott jelei láthatók annak, hogy enyhülőben van a gyógyszeripari hirdetők már-már nyomasztónak számító fölénye. Az elmúlt két év első kilenc hónapjában ugyanúgy a kereskedelmi szektor volt a második a gyógyászat mögött, ahogy az idén. Viszont amíg 2016-ban és 2017-ben a gyógyszeripari hirdetők költése 85, illetve 83 százalékkal volt magasabb a kereskedelmi szektornál, addig az idén az előnyük csak 43 százalékot tett ki. Ez sem kevés, de azért jelentősen kisebb, mint korábban. A differencia csökkenése mögött az áll, hogy a gyógyszeripar 2018 első kilenc hónapjában kevésbé növelte a költését, mint az utána következő hirdetői szektor.

A jelentősebb hirdetői szegmensek között az év eddigi részében egynél látszik látványos visszaesés, ez pedig a távközlés. Amíg a szektor tagjai 2016 és 2017 között még 27 százalékkal duzzasztották a büdzséjüket, addig az idén 12 százalékos csökkenést mért náluk a Kantar Media.

Az idén és a korábbi két évben ugyanúgy a Sanofi és a Procter & Gamble volt a két vezető hirdető. Közülük 2018-ban a Sanofi nagyjából szinten tartotta a költését, a Procternél viszont jelentős növekedést látni tavalyhoz képest. A lista további részén viszont elég sok változás történt egyik évről a másikra. Elég csak arra gondolni, hogy a Magyar Telekom 2016 hasonló időszakában még a hetedik, tavaly a nyolcadik legnagyobb hirdető volt, 2018 eddigi hónapjai alapján viszont a 25. helyen állnak. A Telekom tavaly még növelte a költését, az idén viszont érezhetően büdzsét vágtak, ezzel a hirdetői toplistán eléjük került a költéseit kisebb mértékben szintén viszszafogó Vodafone is. Nagyjából egyébként annyival csökkent a távközlési szektor reklámköltése,

amennyivel a Telekomé, azaz döntően a legnagyobb piaci szereplő húzta le a szektorszintű költéseket. Nyilván a médiapiac szempontjából nemcsak a Telekom miatt érdekes egy ilyen lépés, hanem azért is, mert a távközlési piac többi szereplője is ehhez igazíthatja a kiadásait.

A legnagyobb hirdetők között az elmúlt év hasonló időszakához viszonyítva az idén csökkenést látni a Benckiser, a Heineken és a Teva esetén is. Szerencsére a látványosan bővülő költésekből több példát találunk, a már említett Procter mellett idesorolható az Aldi, a Bayer, a Beiersdorf, a Coca-Cola, a Ferrero és az Unilever. Közülük is kiemelkedik a Ferrero a listaáras költésük idei 29 százalékos növekedésével. Sőt, a 2016-os év első kilenc hónapjához viszonyítva már 151 százalékos a bővülésük.

Heszler Róbert

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA