- Hirdetés -

Így lássuk át az online marketing világát cégvezetőként (x)

|

- Hirdetés -

A marketingstratégia minden cég esetében a sikeres üzleti terv alapvető része, ám míg nem is olyan régen ez kizárólag az offline csatornákra korlátozódott – élükön a tévé és rádió hirdetésekkel -, addig ezt ma már senki nem engedheti meg magának. A digitalizáció térnyerésével az online marketing csatornák kulcsfontosságúvá váltak, és ha ezt figyelmen kívül hagyja a cég, az a versenyhelyzetének romlásához vezet. (x)

Mi a különbség az online és offline marketing között?

A hagyományos marketing mindent magában foglal, ami nem online, kezdve a tévé, rádió, nyomtatott újságokban megjelent hirdetésektől, a kültéri reklámokon, szórólapokon át a rendezvényekig, promóciós ajándékokig. Előnyei között említhető, hogy jobban emlékszünk egy nyomtatott hirdetésre, szórólapra, vagy kültéri reklámra, mint egy honlapon felugró pop-up hirdetésre, nem beszélve arról, hogy bizonyos célközönséget (pl. az idősebbeket, egy szűkebb területen élőket) hatékonyabban el tudunk érni ezáltal.

Az offline marketing egyik hátránya, hogy nem nyomon követhető, a hatékonyságát nem lehet pontosan mérni. Az online marketing esetében azonban éppen ez az egyik előny. A különböző online marketing stratégiák (a közösségi médiától kezdve a SEO-n át az online hirdetésekig) megtérülését pontosan és azonnal láthatjuk. További előnye, hogy lehetőséget ad a követlen ügyfél visszajelzésekre, és az országhatárokon is átnyúlva, bárkit elérhetünk vele, aki rendelkezik internetkapcsolattal.

Melyek a legjobb online marketing eszközök?

Manapság amikor valamilyen problémánkra szeretnénk megoldást találni, az első dolgunk, hogy az interneten próbálunk információt szerezni. Az online jelenlét kulcsfontosságú tehát ahhoz, hogy a cégünket megtalálják. Melyek azok a marketing eszközök, amelyek segítenek ebben?

Minőségi weboldal

Egy kiemelkedő felhasználó élményt nyújtó, mobilra optimalizált weboldal létfontosságú, hiszen nemcsak növeli cégünk hitelességét, lehetőséget ad márkánk bemutatására, lead-eket gyűjthetünk vele, de segít abban is, hogy a keresőmotorokban előre kerülhessünk, az ügyfélkapcsolatainkat javíthassuk.

Email marketing

Ha sikerül egy lead-et, azaz érdeklődőt szereznünk beazonosítható e-mail címmel, akkor egy lépést tettünk annak érdekében, hogy lojális ügyféllé tegyük. Az e-mail marketing végső célja ugyan az értékesítés, de ez korántsem azt jelenti, hogy puszta üzleti ajánlatokkal kell bombáznunk a potenciális vásárlókat. Ez a marketingcsatorna a kapcsolatépítésről szól, olyan értékes tartalmak küldéséről, amelyek személyre szabottak, informatívak, növelik a márkánkkal szembeni bizalmat.

Google Ads (AdWords) hirdetések

A Google találati lista első oldalára kerülés sok konverziót hozhat a cég számára, amelyet Google Ads keresőhirdetésekkel gyorsan el lehet érni. Megfelelő célzási beállításokkal és keresési kulcsszavakkal elérhetjük a célcsoportunkat, hirdetéseink ugyanis kizárólag azok számára jelennek meg, akik éppen a mi szolgáltatásunkat, termékünket keresik. A hirdetésekért a kattintások száma után kell fizetni, az ára egy összetett, licit alapú algoritmus alapján alakul ki. A népszerűbb kulcsszavak után értelemszerűen többet kell fizetni.

Facebook hirdetések

A Facebook változatlanul kiváló eszköz marketing szempontjából, hiszen az egyik legjobb célzási lehetőséget kínálja számunkra. A potenciális ügyfeleket jövedelemtől, életkortól kezdve földrajzi elhelyezkedésen át érdeklődési körig behatárolhatjuk, ami lehetővé teszi, hogy valóban a megfelelő célközönség számára hirdessünk.

Meta Search Engine

A metakereső egy olyan keresőmotor, amely lehetővé teszi a felhasználónak, hogy egyetlen lekérdezéssel több forrásban is kereshessen. A találatokat vagy egyetlen listában sorolja fel, vagy a különböző keresőmotorok alapján szétosztva jeleníti meg. Jó példa erre a Skyscanner, vagy a Kayak, amelyek az online utazási irodák és szolgáltatók weboldalainak keresési eredményeit összesíti, avagy a Trivago, amely a hotelek esetében végzi ugyanezt.

Bannerek és display hirdetések

Számos weblap, applikáció esetében találkozhatunk tartalomba ágyazott display hirdetéssel. A legnépszerűbb display hirdetési hálózat a Google Display Network. A display hirdetés egyik formája a banner (a molinók digitális formájának is tekinthetjük), amely gyakorlatilag bármilyen oldalon megjelenhet, egyszerű üzeneteket közvetíthet, mint például adott weboldalak felkeresése, vagy valamilyen szolgáltatás igénybevétele.

Keresőoptimalizálás

Ha szakmailag jók a tartalmaink, az még nem jelenti, hogy a célközönség a Google-ban egy-kettőre rá is talál. A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO) azonban segít abban, hogy bizonyos kulcsszavakra a találati lista elején szerepeljen az adott tartalmunk, úgy javuljon a weboldalunk organikus elérése, hogy közben nem kell érte fizetnünk.

A keresőoptimalizálásnak három fő pillére van. A technikai SEO a honlap keresőrobotok általi elérhetőségét, indexálhatóságát és értelmezhetőségét szolgálja, az On-Page SEO a weboldal tartalmának fejlesztését célozza meg, az Off-page SEO, azaz a linképítés pedig a weboldal hitelességének növelését segíti.

Dinamikus remarketing hirdetések

A remarketing lehetővé teszi, hogy visszacsalogassuk azokat a felhasználókat, akik meglátogatták már a weboldalunkat, de nem vásároltak tőlünk. A remarketing kampányokhoz használhatjuk a display hirdetéseket: a hirdetések csak azok számára jelennek meg, akik korábban már érdeklődést mutattak a márkánk iránt (pl. ellátogattak a honlapra), és leggyakrabban azt a terméket, vagy szolgáltatást jelenítjük meg benne, amit a felhasználó már megtekintett.

PR és influencer marketing

Egy jól felépített PR cikkel kedvező eredményt érhetünk el, ha olyan online felületeken (pl. magazinok, népszerű blogok) helyezzük el, ahol elérjük vele a potenciális ügyfeleinket. Lényeges azonban, hogy a PR anyagra ne hirdetésként tekintsen az olvasó, hanem egy hasznos információkban bővelkedő cikként kezelje.

A PR kampányok közé sorolható az influencer marketing is. A márka népszerűsítését érdemben segítheti egy népszerű személy, akinek a véleményére nem feltétlenül hirdetésként gondol a célközönségünk. Fontos azonban, hogy az influenszer hitelessé váljon a vevők szemében, azonosulni tudjon a márkánkkal.

Videómarketing

A videó előnye a vizuális erejében, rövidségében rejlik, hiszen valljuk be, szívesebben megnézünk egy pár perces mozgóképet a mobilunkon, minthogy elolvassunk egy hosszabb szöveget. Több platform közül választhatunk annak megfelelően, hol érjük el a potenciális vásárlóinkat, mint ahogy a videó tartalmát is az érdeklődésükhöz érdemes igazítani (pl. “csináld magad”, “unboxing”, vagyis termékkicsomagolás videó, oktató videók).

Milyen analitikai szoftvert érdemes használnod?

Ahhoz, hogy hatékonyan szólítsuk meg a felhasználóinkat, megfelelően megtervezett marketingkampányokat indítsunk, lényeges, hogy ne “hasraütésszerűen” állítsuk össze, hanem adatokra alapozva. Mely eszközök segítenek az adatvezérelt kampányok kialakításában?

Általános analitikai elemzésekhez a Google Analytics a legjobb eszköz, amely ráadásul ingyenes. Megtudhatjuk belőle többek között, hogy a felhasználók milyen csatornákról érkeznek a honlapunkra, mit csinálnak ott, hol távoznak. A keresőoptimalizáláshoz és az organikus eredmények figyeléséhez a Google Analítics-et érdemes az ugyancsak ingyenes Google Search Console-lal összekapcsolnunk. Ezáltal megtudhatjuk például, milyen kulcsszavak alapján találták meg a látogatók a honlapunkat, hány alkalommal jelent meg valamelyik oldalunk a különböző kereséseikre.

A weboldalba beépíthetünk hőtérképet készítő szoftvert is, mint például a Hotjart. Segítségével kiderül, merre járnak a felhasználók az oldalon, mi köti le a figyelmüket, illetve az is kiderülhet, jó ötlet-e két CTA gombot egymáshoz közel elhelyezni, illetve, a CTA megragadja-e a felhasználók figyelmét.

A Facebook remarketinghez a Facebook pixel követőkódot érdemes használni (hasonló funkciókkal bír, mint a Google Ads követőkódja), amit a weboldal kódjába ágyazhatunk be. A követőkód segítségével hirdetést jeleníthetünk meg azoknak, akik már korábban jártak a weboldaladunkon.

A Google Tag Manager, azaz címkekezelő lehetővé teszi, hogy a különböző méréseinket egy helyről kezeljük. Beállíthatjuk a Google Analytics kódot, a Google Adwords konverziós kódot, avagy a strukturált adatok kódjait is anélkül, hogy bele kellene nyúlnunk a weboldal forráskódjába.

Hogyan mérd az online marketing hatékonyságát?

Az online marketing egyik előnye a mérhetősége: a technológiai eszközöknek köszönhetően számos adathoz juthatunk hozzá, amivel mérhetővé válik az üzleti siker, azaz a KPI (Key Performance Indicator) magyarul fő teljesítménymutató. Az, hogy milyen KPI-ket mérünk, sok mindentől függ, így az üzleti céltól, a cég érettségétől, az iparágtól, a büdzsétől. Ami azonban általánosan elmondható, hogy a konverzió, konverziós ráta és konverziós költség mindig elsődleges KPI lesz, hiszen ezekkel tudjuk a legmegfelelőbb módon leírni a célunkat.

Nézzünk meg egy példát. Ha növelni szeretnénk 20%-kal a webáruházból származó bevételt, akkor az elsődleges KPI-nak a vásárlások számát (konverzió), a vásárlások arányát (konverziós ráta) és a vásárlás megszerzésének költségét (konverziós költsége) választjuk. Az elsődleges KPI-k mellé érdemes további 4-5 másodlagos KPI-ket választanunk, amelyek segítik az optimalizációt, és lényeges, hogy folyamatosan nyomon kövessük alakulásukat.

Kísérletezz bátran és elemezz!

Az online marketing folyamatosan fejlődik, mindig lesznek újabb eszközök, újabb megoldások, ám, hogy melyik válik be a cégünk esetében, azt csak próbálkozásokkal, az adatok folyamatos elemzésével tudhatjuk meg. A marketing eszközök kiválasztása többek között függ a célközönségtől, a szektortól, a büdzsénktől, ám lényeges, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt, azaz ugyanolyan fontos legyen számunkra a keresőoptimalizálás, így a tartalomfejlesztés, a linképítés, mint a jól kidolgozott hirdetési kampányok, egyéb marketing megoldások. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....