- Hirdetés -

Így lássuk át az online marketing világát cégvezetőként (x)

|

- Hirdetés -

A marketingstratégia minden cég esetében a sikeres üzleti terv alapvető része, ám míg nem is olyan régen ez kizárólag az offline csatornákra korlátozódott – élükön a tévé és rádió hirdetésekkel -, addig ezt ma már senki nem engedheti meg magának. A digitalizáció térnyerésével az online marketing csatornák kulcsfontosságúvá váltak, és ha ezt figyelmen kívül hagyja a cég, az a versenyhelyzetének romlásához vezet. (x)

Mi a különbség az online és offline marketing között?

A hagyományos marketing mindent magában foglal, ami nem online, kezdve a tévé, rádió, nyomtatott újságokban megjelent hirdetésektől, a kültéri reklámokon, szórólapokon át a rendezvényekig, promóciós ajándékokig. Előnyei között említhető, hogy jobban emlékszünk egy nyomtatott hirdetésre, szórólapra, vagy kültéri reklámra, mint egy honlapon felugró pop-up hirdetésre, nem beszélve arról, hogy bizonyos célközönséget (pl. az idősebbeket, egy szűkebb területen élőket) hatékonyabban el tudunk érni ezáltal.

Az offline marketing egyik hátránya, hogy nem nyomon követhető, a hatékonyságát nem lehet pontosan mérni. Az online marketing esetében azonban éppen ez az egyik előny. A különböző online marketing stratégiák (a közösségi médiától kezdve a SEO-n át az online hirdetésekig) megtérülését pontosan és azonnal láthatjuk. További előnye, hogy lehetőséget ad a követlen ügyfél visszajelzésekre, és az országhatárokon is átnyúlva, bárkit elérhetünk vele, aki rendelkezik internetkapcsolattal.

Melyek a legjobb online marketing eszközök?

Manapság amikor valamilyen problémánkra szeretnénk megoldást találni, az első dolgunk, hogy az interneten próbálunk információt szerezni. Az online jelenlét kulcsfontosságú tehát ahhoz, hogy a cégünket megtalálják. Melyek azok a marketing eszközök, amelyek segítenek ebben?

Minőségi weboldal

Egy kiemelkedő felhasználó élményt nyújtó, mobilra optimalizált weboldal létfontosságú, hiszen nemcsak növeli cégünk hitelességét, lehetőséget ad márkánk bemutatására, lead-eket gyűjthetünk vele, de segít abban is, hogy a keresőmotorokban előre kerülhessünk, az ügyfélkapcsolatainkat javíthassuk.

Email marketing

Ha sikerül egy lead-et, azaz érdeklődőt szereznünk beazonosítható e-mail címmel, akkor egy lépést tettünk annak érdekében, hogy lojális ügyféllé tegyük. Az e-mail marketing végső célja ugyan az értékesítés, de ez korántsem azt jelenti, hogy puszta üzleti ajánlatokkal kell bombáznunk a potenciális vásárlókat. Ez a marketingcsatorna a kapcsolatépítésről szól, olyan értékes tartalmak küldéséről, amelyek személyre szabottak, informatívak, növelik a márkánkkal szembeni bizalmat.

Google Ads (AdWords) hirdetések

A Google találati lista első oldalára kerülés sok konverziót hozhat a cég számára, amelyet Google Ads keresőhirdetésekkel gyorsan el lehet érni. Megfelelő célzási beállításokkal és keresési kulcsszavakkal elérhetjük a célcsoportunkat, hirdetéseink ugyanis kizárólag azok számára jelennek meg, akik éppen a mi szolgáltatásunkat, termékünket keresik. A hirdetésekért a kattintások száma után kell fizetni, az ára egy összetett, licit alapú algoritmus alapján alakul ki. A népszerűbb kulcsszavak után értelemszerűen többet kell fizetni.

Facebook hirdetések

A Facebook változatlanul kiváló eszköz marketing szempontjából, hiszen az egyik legjobb célzási lehetőséget kínálja számunkra. A potenciális ügyfeleket jövedelemtől, életkortól kezdve földrajzi elhelyezkedésen át érdeklődési körig behatárolhatjuk, ami lehetővé teszi, hogy valóban a megfelelő célközönség számára hirdessünk.

Meta Search Engine

A metakereső egy olyan keresőmotor, amely lehetővé teszi a felhasználónak, hogy egyetlen lekérdezéssel több forrásban is kereshessen. A találatokat vagy egyetlen listában sorolja fel, vagy a különböző keresőmotorok alapján szétosztva jeleníti meg. Jó példa erre a Skyscanner, vagy a Kayak, amelyek az online utazási irodák és szolgáltatók weboldalainak keresési eredményeit összesíti, avagy a Trivago, amely a hotelek esetében végzi ugyanezt.

Bannerek és display hirdetések

Számos weblap, applikáció esetében találkozhatunk tartalomba ágyazott display hirdetéssel. A legnépszerűbb display hirdetési hálózat a Google Display Network. A display hirdetés egyik formája a banner (a molinók digitális formájának is tekinthetjük), amely gyakorlatilag bármilyen oldalon megjelenhet, egyszerű üzeneteket közvetíthet, mint például adott weboldalak felkeresése, vagy valamilyen szolgáltatás igénybevétele.

Keresőoptimalizálás

Ha szakmailag jók a tartalmaink, az még nem jelenti, hogy a célközönség a Google-ban egy-kettőre rá is talál. A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO) azonban segít abban, hogy bizonyos kulcsszavakra a találati lista elején szerepeljen az adott tartalmunk, úgy javuljon a weboldalunk organikus elérése, hogy közben nem kell érte fizetnünk.

A keresőoptimalizálásnak három fő pillére van. A technikai SEO a honlap keresőrobotok általi elérhetőségét, indexálhatóságát és értelmezhetőségét szolgálja, az On-Page SEO a weboldal tartalmának fejlesztését célozza meg, az Off-page SEO, azaz a linképítés pedig a weboldal hitelességének növelését segíti.

Dinamikus remarketing hirdetések

A remarketing lehetővé teszi, hogy visszacsalogassuk azokat a felhasználókat, akik meglátogatták már a weboldalunkat, de nem vásároltak tőlünk. A remarketing kampányokhoz használhatjuk a display hirdetéseket: a hirdetések csak azok számára jelennek meg, akik korábban már érdeklődést mutattak a márkánk iránt (pl. ellátogattak a honlapra), és leggyakrabban azt a terméket, vagy szolgáltatást jelenítjük meg benne, amit a felhasználó már megtekintett.

PR és influencer marketing

Egy jól felépített PR cikkel kedvező eredményt érhetünk el, ha olyan online felületeken (pl. magazinok, népszerű blogok) helyezzük el, ahol elérjük vele a potenciális ügyfeleinket. Lényeges azonban, hogy a PR anyagra ne hirdetésként tekintsen az olvasó, hanem egy hasznos információkban bővelkedő cikként kezelje.

A PR kampányok közé sorolható az influencer marketing is. A márka népszerűsítését érdemben segítheti egy népszerű személy, akinek a véleményére nem feltétlenül hirdetésként gondol a célközönségünk. Fontos azonban, hogy az influenszer hitelessé váljon a vevők szemében, azonosulni tudjon a márkánkkal.

Videómarketing

A videó előnye a vizuális erejében, rövidségében rejlik, hiszen valljuk be, szívesebben megnézünk egy pár perces mozgóképet a mobilunkon, minthogy elolvassunk egy hosszabb szöveget. Több platform közül választhatunk annak megfelelően, hol érjük el a potenciális vásárlóinkat, mint ahogy a videó tartalmát is az érdeklődésükhöz érdemes igazítani (pl. “csináld magad”, “unboxing”, vagyis termékkicsomagolás videó, oktató videók).

Milyen analitikai szoftvert érdemes használnod?

Ahhoz, hogy hatékonyan szólítsuk meg a felhasználóinkat, megfelelően megtervezett marketingkampányokat indítsunk, lényeges, hogy ne “hasraütésszerűen” állítsuk össze, hanem adatokra alapozva. Mely eszközök segítenek az adatvezérelt kampányok kialakításában?

Általános analitikai elemzésekhez a Google Analytics a legjobb eszköz, amely ráadásul ingyenes. Megtudhatjuk belőle többek között, hogy a felhasználók milyen csatornákról érkeznek a honlapunkra, mit csinálnak ott, hol távoznak. A keresőoptimalizáláshoz és az organikus eredmények figyeléséhez a Google Analítics-et érdemes az ugyancsak ingyenes Google Search Console-lal összekapcsolnunk. Ezáltal megtudhatjuk például, milyen kulcsszavak alapján találták meg a látogatók a honlapunkat, hány alkalommal jelent meg valamelyik oldalunk a különböző kereséseikre.

A weboldalba beépíthetünk hőtérképet készítő szoftvert is, mint például a Hotjart. Segítségével kiderül, merre járnak a felhasználók az oldalon, mi köti le a figyelmüket, illetve az is kiderülhet, jó ötlet-e két CTA gombot egymáshoz közel elhelyezni, illetve, a CTA megragadja-e a felhasználók figyelmét.

A Facebook remarketinghez a Facebook pixel követőkódot érdemes használni (hasonló funkciókkal bír, mint a Google Ads követőkódja), amit a weboldal kódjába ágyazhatunk be. A követőkód segítségével hirdetést jeleníthetünk meg azoknak, akik már korábban jártak a weboldaladunkon.

A Google Tag Manager, azaz címkekezelő lehetővé teszi, hogy a különböző méréseinket egy helyről kezeljük. Beállíthatjuk a Google Analytics kódot, a Google Adwords konverziós kódot, avagy a strukturált adatok kódjait is anélkül, hogy bele kellene nyúlnunk a weboldal forráskódjába.

Hogyan mérd az online marketing hatékonyságát?

Az online marketing egyik előnye a mérhetősége: a technológiai eszközöknek köszönhetően számos adathoz juthatunk hozzá, amivel mérhetővé válik az üzleti siker, azaz a KPI (Key Performance Indicator) magyarul fő teljesítménymutató. Az, hogy milyen KPI-ket mérünk, sok mindentől függ, így az üzleti céltól, a cég érettségétől, az iparágtól, a büdzsétől. Ami azonban általánosan elmondható, hogy a konverzió, konverziós ráta és konverziós költség mindig elsődleges KPI lesz, hiszen ezekkel tudjuk a legmegfelelőbb módon leírni a célunkat.

Nézzünk meg egy példát. Ha növelni szeretnénk 20%-kal a webáruházból származó bevételt, akkor az elsődleges KPI-nak a vásárlások számát (konverzió), a vásárlások arányát (konverziós ráta) és a vásárlás megszerzésének költségét (konverziós költsége) választjuk. Az elsődleges KPI-k mellé érdemes további 4-5 másodlagos KPI-ket választanunk, amelyek segítik az optimalizációt, és lényeges, hogy folyamatosan nyomon kövessük alakulásukat.

Kísérletezz bátran és elemezz!

Az online marketing folyamatosan fejlődik, mindig lesznek újabb eszközök, újabb megoldások, ám, hogy melyik válik be a cégünk esetében, azt csak próbálkozásokkal, az adatok folyamatos elemzésével tudhatjuk meg. A marketing eszközök kiválasztása többek között függ a célközönségtől, a szektortól, a büdzsénktől, ám lényeges, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt, azaz ugyanolyan fontos legyen számunkra a keresőoptimalizálás, így a tartalomfejlesztés, a linképítés, mint a jól kidolgozott hirdetési kampányok, egyéb marketing megoldások. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...

Idén is megrendezik a Portfolio Day-t

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Kreatív Utánpótlás (KRU) projekt keretén belül idei évben is megszervezi a Portfolio Day-t.2019-ben nagy sikerrel megtartott utánpótlás esemény visszatér, december 15-én a Magyar Telekom Székházában újra a...

A sikeres influencer marketing titka

Miként látják az influencer marketinget a márkák? – nehézségek, előnyök és bevált stratégiák. Ezt a témát jártuk körül az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában, melyben Szabó Bélát, a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs vezetőjét, valamint...

Nemzetközi kupává bővült a Telekom e-sport versenye

Az elmúlt év rendkívül sikeres hazai eseménye után idén Csehország, Szlovákia és Magyarország legjobbjai mérkőzhettek meg egymással Esport CUP powered by Telekom eseményén. A versenyzők League of Legendsben és Wild Riftben mérték össze erejüket,...

Újabb három évig dr. Molnár Kálmán az ÖRT elnöke

Az ÖRT 2022.évi Közgyűlése megerősítette a szervezet vezetését, így a következő három évben ismét dr. Molnár Kálmán az Unilever Jogi- és Vállalati Kapcsolati Igazgatója lesz az ÖRT elnöke, Mező László (Medicom) és Galavics András...

Idén sem a karácsonyfán spórolnak a magyarok

A kereskedők és szakmai szövetségek által előrejelzett idei 10-15 százalékos áremelkedés ellenére a vevők továbbra sem a fenyőfán terveznek spórolni. 41 százalék azok aránya, akik 10 ezer forintnál is magasabb összegből tervezik beszerezni a...

Nagyot nőtt a Huawei márkaértéke

Tizennyolc százalékkal, 64.887 milliárd euróra nőtt a Huawei Technologies márkaértéke, ezzel már a kilencedik helyen áll az Európai Márkaintézet (European Brand Institute) 2022-es évi TOP100 globális márkákat rangsoroló listáján. A független tanácsadó szervezet által...

Jelentős változások a Totalcarnál

Távozott a Totalcartól az autós portál főszerkesztőjének szeptemberben kinevezett Bittó Ákos, a lap tulajdonosa, az Indamedia Csoport azzal indokolta a döntést, hogy a kiadvány fejlesztése nem haladt az elvárt tempóban. Új lapigazgató és megbízott...

Új szakaszba lép a dezinformáció elleni küzdelem

Új szakasz kezdődik a hamis és félrevezető információk elleni küzdelemben Magyarországon, miután 2023 januárjától kibővített formában működik a Magyar Digitális Média Obszervatórium (HDMO - Hungarian Digital Media Observatory). A projekt első fázisában, 2021-es indulása...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Eredményesen zárult az utolsó hagyományos népszámlálás (x)

Befejeződött a 2022-es népszámlálás, amely az utolsó volt ebben a formában. Az eredmények jövőre lesznek ismertek, a beérkezett kérdőívekben szereplő információk a nemzeti adatvagyon részét képezik. (x) A 2022-es népszámlálás három szakaszból állt, és már...

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...

Idén is megrendezik a Portfolio Day-t

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Kreatív Utánpótlás (KRU) projekt keretén belül idei évben is megszervezi a Portfolio Day-t.2019-ben nagy sikerrel megtartott utánpótlás esemény visszatér, december 15-én a Magyar Telekom Székházában újra a...

A sikeres influencer marketing titka

Miként látják az influencer marketinget a márkák? – nehézségek, előnyök és bevált stratégiák. Ezt a témát jártuk körül az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában, melyben Szabó Bélát, a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs vezetőjét, valamint...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....