A technológiai újítások következményeként az ügyfelek kerülnek az üzleti tevékenység középpontjába – többek között ez derül ki a Vodafone legújabb Global Trends Report felméréséből. Az elemzés arra is rámutat, hogy a vállalatvezetők többsége úgy véli, egyensúlyt kell teremteni az emberek és a gépek között.
A vállalkozásoknak emberközpontú megközelítést kell alkalmazniuk, amelynek részeként munkavállalóik segítségével kell a változó ügyféligények elébe menniük, méghozzá gyorsan. Az üzleti vezetők 85%-a egyetért abban, hogy az ügyfelek igényei gyorsan változnak;
76% egyetért abban, hogy az ügyfelek ereje egyre nagyobb, és 93% úgy gondolja, hogy az ügyfelek elvárásai emelkednek – derül ki a Vodafone Global Trends Report felméréséből.
Mivel a vállalatok fej-fej mellett haladnak az árazásban és az új ajánlatok kidolgozásában, új megoldásokat kell találni arra, hogy ki tudjanak emelkedni a többiek közül, és sokan az etikus viselkedésben látják a különbséget. A felmérésben szereplő cégek 93%-a egyetért abban, hogy az ügyfelek etikus viselkedést várnak el tőlük, 92%-uk pedig ugyanezt az etikus viselkedést várja el a saját szállítóitól is.
A válaszadók 83%-a úgy gondolja, hogy az etikus viselkedés végső soron nagyobb bevételt eredményez. Az üzleti vezetők 55%-a úgy nyilatkozott, hogy az ügyfelek bizalmának megőrzése jelentős szempont a vállalkozásuk sikerességében.
Egyensúlyt kell teremteni az emberek és a gépek között
A vezetők egyre inkább felismerik annak szükségességét, hogy egy olyan környezetet kell kialakítaniuk, amelyben az emberek a legjobbat tudják kihozni magukból az automatizáció és a gépek támogatásával, miközben a jövő munkájával kapcsolatos várakozások is folyamatosan változnak. A megkérdezettek 86%-a úgy véli, hogy a mesterséges intelligenciának köszönhetően másfajta munkakörök alakulnak ki; 83% azt gondolja, hogy a munkakörök produktívabbak lesznek, míg 85% egyetért abban, hogy a mesterséges intelligencián (AI) alapuló rendszerekkel párhuzamosan az emberek munkájára is szükség lesz.
A válaszadók 54% ugyanakkor úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia használata diszkriminációt eredményezhet, rávilágítva azokra az aggodalmakra, amelyek az automatizáció kapcsán jelennek meg a dolgozók körében.
A Vodafone a felmérés eredményeit szem előtt tartva, a megújult vállalati identitással – Vodafone Business – a szolgáltató az ügyfeleket és a mérhető üzleti eredményeket helyezi középpontba kis, közép és nagyvállalati ügyfeleinél egyaránt.
„Kutatásunk megmutatta azokat a fő aggodalmakat, kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel a vállalkozások az elkövetkező egy évben kell, hogy szembenézzenek. Világos számunkra, hogy miközben korábban soha nem látott ütemben változik körülöttünk a világ, megmaradt egy tényező, amely továbbra is az üzleti vállalkozások fő hajtóereje: nevezetesen az ügyfelek. Az ügyfélközpontúság, olyan szemléletet képvisel, amellyel maximálisan azonosulni tudunk. Ennek felismerése nyomán terveztük a Vodafone Business-t, és ezt tartjuk szem előtt a szolgáltatásaink és termékeink kialakítása során is, kezdve az IoT megoldásoktól, egészen a szoftveralapú, nagy kiterjedésű hálózatokig (SD-WAN)” – mondta el Brian Humphries, a Vodafone Business üzletág vezérigazgatója.