- Hirdetés -

Így látják helyzetüket és a piacot a PR-guruk – 2. rész

|

Összeállításunkban a top PR-cégek vezetői értékelik az előző évet, és mesélnek arról, mi jár most a fejükben, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozzák ki vállalkozásukból. Beszéltek még a hitelességről, a magabiztosságról és a közösségi média egyre hangsúlyosabb szerepéről is.

 

A tavalyi a változás éve volt

Balaton Anita, FleishmanHillard Café, ügyvezető, partner

Kiválóan sikerült

A tavalyi a FleishmanHillard Café történetében a változás éve volt, hiszen 24 év után elhagytuk a Café csoportot. Elindult a social media és a tréningüzletágunk építése is, jelentős a fókuszunk a krízisrendszerek kialakításán és a kríziskommunikációs tréningek tartásán, valamint a belső kommunikációs és employer branding megoldásokon. A 2023-as évünk kiválóan sikerült, 720 milliós volt az árbevételünk, és az adózás előtti eredményünk elérte a 78,8 millió forintot.

Újragondolás éve lesz

Kisebbek lettünk és kevesebben is vagyunk a kiválás miatt, ez az év számunkra az átalakulás, az újragondolás éve, üzletileg is kb. 40 százalékkal várok kisebb árbevételt.

Építünk a tudástranszferre

A hitelességet tartom kulcskérdésnek a vállalati kommunikációban, valamint az alkalmazkodást, a merészséget. Érdemes lesz jobban figyelni a mérésre, az üzleti célokhoz való kapcsolódásra, a valódi hatás elérésére a pontszerű kommunikáció helyett. Kiváló a kapcsolatunk a FleishmanHillarddal, akikkel az idén 15 éves a stratégiai partnerségünk. Építünk arra a tudástranszferre és közös munkára, ami a hálózatból érkezik.

 

Kemény tempót kell diktálni

Ferling József, Ferling Kft., ügyvezető igazgató

2023

Nálunk a bátorság éve volt. Kiemelkedő piaci várakozásokkal indultunk, és egymással párhuzamosan több belső szervezeti és digitális fejlesztést is elindítottunk. Utóbbiakkal aztán annyira előreszaladtunk, hogy amikorra kiderült, hogy a piaci várakozásaink nem fognak teljesülni, már nem tudtunk és nem akartunk leállni. Úgy jártunk, mint az a hosszútávfutó, aki kicsit korán nyitja meg a hajrát: kemény tempót kellett magunknak diktálni, hogy valahogy célba érjünk. Ez sajnos meg is látszik az elmúlt év mérsékelt üzleti eredményén. Amivel elégedettek lehetünk, hogy a régi ügyfeleink és a szakmai sikerek sem maradtak el mellőlünk 2023-ban, és így a stabilitásunkat is megőriztük.

2024

A kimerítő 2023-as év után most kicsit össze kell szedjük magunkat, így 2024 az óvatosság esztendeje számunkra. A szakmai, üzleti és eredménycélok nem változtak. Bízunk benne, hogy minden tekintetben erősíteni tudjuk a pozícióinkat, és hogy megnyugtató szerződésállományt tudunk előkészíteni magunknak 2025-re.

Kihívások, lehetőségek

Az ügyfélportfóliónk bővítése, a szolgáltatási portfóliónk tisztítása és a működési hatékonyságunk javítása az a téma, amely a prioritáslista élén áll.

 

Növekedni fog a hitelesség iránti igény

Mamusits Péter, Lounge Communication, ügyvezető

Hatékony kommunikációs támogatás

A 2023-as év kulcsfogalma az adatvédelem, a transzparencia és a hitelesség – ezek mindegyike komolyan éreztette hatását a PR-szakmában, hiszen az ügyfeleink is azt várják tőlünk, hogy hatékonyan támogassuk őket az etikus kommunikációban, illetve hogy a közös projektjeink segítsék a márkák iránti bizalom megőrzését, erősítését.

Előtérben a közösségi média

Tavaly is azt láthattuk, hogy a közösségi média szerepe egyre hangsúlyosabbá válik a PR-kommunikációban, mindez a kampányaink tervezését és az eszközválasztásainkat is befolyásolta. Az idén folytatódik ez a tendencia, ugyanígy növekedni fog a hitelesség iránti igény is. Utóbbi az ügyfeleink társadalmi felelősségvállalásról szóló kommunikációjára is hatással lehet, így olyan stratégiákat kell kidolgoznunk, amelyek ezekre a területekre is jól reagálnak. Már most is rengeteg jel utal arra, hogy izgalmas év lesz a 2024-es, és mi örömmel állunk az új kihívások elé.

Innovatív megoldások

A magabiztosságunkat növeli, hogy 2023-ban több olyan fontos szakmai díjat nyerhettünk el, amely nemcsak a tehetségünkről ad számot, hanem arról is, hogy minden helyzetben képesek vagyunk a leginnovatívabb megoldásokat szállítani partnereinknek, ezáltal segítve őket a számukra legfontosabb ügyekben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...