Így lehet biztonságos a kártyás fizetés

Napról napra többen vásárolunk otthonról az interneten keresztül. Egyre inkább behozzuk a külvilágot: moziba járás helyett streameljük a filmeket, a kanapénk kényelméből intézzük a heti bevásárlást, és az ételkiszállítási szolgáltatások segítségével éttermi ételeket teszünk az étkezőasztalra. Fontos tehát, hogy ezt biztonságosan csináljuk.

A betét- vagy hitelkártyával való fizetés egyik előnye, hogy megvédheti önt, amikor valami rosszul alakul.

A Visa fogyasztóvédelem iránti elkötelezettségének részeként kialakítottunk egy eljárást bankok számára, amely segíthet visszatéríttetni pénzét, ha nem kapta meg a Visa kártyájával fizetett termékeket vagy szolgáltatásokat.

Például, amikor online vásárolt, de rossz terméket kapott és nem tudja visszaküldeni. Vagy esetleg – amitől minden nyaralást tervező retteg -, repülőjáratát az utolsó pillanatban törlik, mert a légitársaság csődeljárás alá került.

Az első lépés ilyenkor a kapcsolatfelvétel a kereskedővel, a forgalmazóval, vagy pedig az utazási irodával, akinél a vásárlás történt, így megbizonyosodhat róla, hogy rendelkezik-e biztosítással ilyen esetre. Amennyiben nem teljes ez a lefedettség, és csak részbeni, vagy semmilyen kárpótlás sem lesz térítve ily módon, beszélhet bankjával a további lehetőségek áttekintése érdekében.

Mi a visszaterhelés?

A visszaterhelés (vitarendezésként is ismert) egy lehetőség az Ön bankja számára, hogy visszaigényelje a kereskedő bankjától a pénzt, amennyiben nem kapta meg a kifizetett szolgáltatást vagy terméket, azt is ideértve, ha a kereskedő, vagy beszállító csődbe ment.

A visszaterhelés ugyan nem törvénybe foglalt jog, de ha Visa betét- vagy hitelkártyával fizetett, jelezze visszaterhelési igényét a kártyakibocsátó bankjának, aki kérelmet nyújthat be a kereskedő bankja felé. Ezen kérelmek kezelésének folyamatát a Visa szabályok határozzák meg (szabályok, amelyeket azon pénzügyi intézmények irányába fogalmaztunk meg, amelyek Visa kártyákat kívánnak kibocsátani, vagy elfogadni, ezzel segítve minket a méltányos és magas minőségű szolgáltatási színvonal fenntartásában). Habár nincs garancia arra, hogy az Ön kártyakibocsátó bankja képes lesz a pénzt visszaterhelésen keresztül visszaszerezni, az igényét méltányos eljárás keretein belül fogják kezelni.

Visszaterhelés során az igény mértéke nem lépheti túl az eredeti tranzakció értékét. Amennyiben részleges visszatérítés már történt, a visszaterhelés csupán az eredeti tranzakció fennmaradó részét fedezi.

Nehéz perceket okozhat a tervek meghiúsulása, vagy ha nem azt a terméket vagy szolgáltatást kapja, amit megígértek Önnek. A Visa visszaterhelési védelme segítséget és megnyugvást tud nyújtani ezekre a helyzetekre.