- Hirdetés -

Így lehet elérni a Z generációt

|

A TERRITORY Influence új kutatást tett közzé, amely jelentős betekintést nyújt a Z generáció vásárlási szokásaiba és értékeibe. A tanulságok fontos adatokkal szolgálnak azon márkák számára, amelyek meg akarják szólítani a digitális bennszülött generációt.

Az 1997 és 2010 között született Z generáció a világ népességének 26%-át teszi ki, így jelentős vásárlói bázist jelent, amely egyre nagyobb vásárlóerővel rendelkezik. Mint az első teljesen digitális generáció, viselkedésük és preferenciáik szorosan kötődnek a technológiához és a közösségi médiához.

Főbb kutatási eredmények:

Influencerek hatása: A Z generáció 91%-a keres rá egy termékre vagy márkára, miután meglátta azt egy influencer közösségi média profilján, ami kiemeli az influencerek jelentős szerepét a vásárlási döntések alakításában ebben a demográfiai csoportban.

Platformpreferenciák: A kutatás azt mutatja, hogy a Z generáció 96%-a fordul az influencerekhez, amikor vásárlási döntéseket hoz. Emellett 72% hajlik arra, hogy olyan terméket vásároljon, amelyet a TikTok-on látott, ami kiemeli a platform jelentős befolyását.

Tartalomfogyasztás: A Z generáció 35%-a naponta több mint három órát tölt a közösségi médiá felületeken, 48% pedig a nap folyamán többször is csekkolja azt. Ez a magas szintű elkötelezettség egyedülálló lehetőséget kínál a márkák számára, hogy ott érjék el őket, ahol a legaktívabbak.

Értékek és elvárások: A Z generációs fogyasztók nem csupán a digitális világ rajongói, hanem értékorientált személyek is. A kutatás szerint:

82%-uk értékeli a társadalmi egyenlőségért kiálló márkákat.

78% olyan márkákat helyez előtérbe, amelyek védik a vásárlói adatokat.

54% nagyobb sokszínűségre vágyik a közösségi média tartalmakban.

Ezek is azt sugallják, hogy a márkáknak igazodniuk kell a Z generáció értékrendjéhez, hogy tartalmas kapcsolatokat és lojalitást építsenek ki.

Stratégiák a márkák számára: A kutatási eredmények alapján a TERRITORY Influence három kulcsfontosságú stratégiát javasol a Z generációval kapcsolatot teremteni kívánó márkák számára:

Erősítsd meg a márka hitvallását és értékeit: Világosan kommunikáld a márka társadalmi kérdésekkel és adatvédelemmel kapcsolatos álláspontját.

Alkoss úgy, mint egy tartalomgyártó: Vegyél részt élő közvetítéseken és felhasználó által generált tartalmakban (UGC), hogy jobban igazodj a Z generáció tartalomfogyasztási szokásaihoz.

Építs hosszútávú partnerségeket: A hitelesség biztosítása és a bizalom kiépítése érdekében működj együtt olyan influencerekkel, akiknek értékrendje megegyezik a Z generáció értékrendjével.

Következtetések: A Z generáció továbbra is alakítja a fogyasztói magatartás jövőjét, így a márkák számára elengedhetetlen, hogy megértsék értékeiket és digitális szokásaikat, hogy relevánsak maradjanak és növekedést érjenek el. A kutatás gyakorlati útmutatásokkal segíti a márkákat abban, hogy eligazodjanak ebben a dinamikus környezetben, és tartós kapcsolatokat alakítsanak ki a Z generációval.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...