- Hirdetés -

Így lehet kellemes az irodai munka a kánikulában

|

Egymást érik a hőhullámok az országban. Egyre több az olyan hét, amikor éjszaka sem csökken 25 fok alá a hőmérséklet. A hőség elleni védekezés nemcsak az otthonokban, hanem a munkahelyen is kiemelten fontos. Cikkünkben összeszedtük azokat a legfontosabb szempontokat, amelyeket az irodavezetőknek figyelembe kell venniük, hogy megtalálják az egyensúlyt a dolgozók komfortérzete és a gazdaságos üzemeltetés között.

Hogyan gondoskodjunk a nyári hőhullámok alatt a megfelelő irodai hőmérsékletről? Milyen szempontokat vegyünk figyelembe a hűtésnél? Az irodavezetők célja kettős: a hűvös irodákkal fenn kell tartaniuk a munkatársak koncentrációját és munkakedvét, miközben a gazdaságos üzemeltetésre is figyelniük kell. Nem mindegy tehát, hogyan és hány fokra hűtik az irodákat.

Az ideális hőmérséklet 22-24 fok a munkaállomásokon és tárgyalókban, de fontos szabály, hogy ha lehet ne legyen 6-8 foknál nagyobb az eltérés a külső és a belső hőmérséklet között, mert a nagyobb különbség jelentősen megviseli a szervezetet. Az üzemeltető feladata a megfelelő hőmérsékletszabályozás, ami nemcsak komfort, hanem gazdaságossági kérdés is, hiszen minél alacsonyabb a hőmérséklet, annál nagyobb a hűtés környezeti terhelése és azt annál többe kerül megtartani.

A hűtésnél a legfontosabb szempont a klímaberendezések karbantartása és tisztítása.

A tiszta klímaberendezés ráadásul sokkal hatékonyabban üzemel, így kevesebb energiát fogyaszt. A túlzott klímahasználat miatt a szűrökön gyakran kórokozók is megtapadhatnak, amelyek megfázáshoz vagy náthához vezetnek. Szintén az üzemeltetés felelőssége a berendezések, szűrők tisztán tartása és rendszeres fertőtlenítése, amellyel megelőzhetőek az irodai betegségek. Emellett rengeteget lehet spórolni a klímahasználat központosításával is. „A modern irodaházakban található épületfelügyeleti rendszereket ötvözve az ehhez szükséges perifériákkal előre beprogramozható, hogy a megfelelő hőmérsékletre hűtsünk egy-egy irodát és csak azokat, amelyeket valóban használnak. Ezzel az irodákat használók komfortérzete nő, a hűtésre fordított energia és költség viszont jelentősen csökken. Az üzemeltető feladata a megfelelő időprogramok és alapjelek beállítása nemcsak a komfort hűtés, hanem a szellőzésért felelős légtechnika esetében is” – mondta Flück Róbert, az ICON Real Estate Management üzemeltetési igazgatója.

A harmadik szempont a nyílászárók helyes használata. A napsütötte ablakok külső árnyékolásával jelentősen csökkenthető a hőtermelés a belső térben. A forgóajtók, vagy dupla ajtók használatával pedig jobban megtartható a hőmérsékletkülönbség. Sok irodában a mennyezeten elhelyezett klímagerendák biztosítják a hűtést, amelyek hideg vizet keringetnek. Amikor valaki ablakot nyit a bejövő levegővel többletpára kerül az irodába, ami melegebb vizet tartalmaz, mint a hűtő gerendáé, így először romlik a gerenda hatásfoka, lassabban tud csak lehűlni és a kialakuló többletvíz elkezd csepegni, majd a következő fázisban a gerendán lévő páraérzékelő már le is állítja a rendszert. Összességében nagy hőség esetén a nyílászárók nyitva tartása mindenképpen pazarlás. A légmozgás növelésére és ezáltal a hűvösebb érzet elérésére helyi ventilátorok alkalmazása lehet jó megoldás.

Kiemelt figyelmet kell fordítani a dolgozók megfelelő mennyiségű vízfogyasztására, gondoskodni kell az elegendő hűtött vízről. Nagy hőség esetén érdemes külön emlékeztetőt küldeni a kollégáknak, kiemelve a hidratáltság előnyeit és a folyadék fogyasztás fontosságát. Alapvető arra is figyelni, hogy a megnövekedett vízfogyasztás ne járjon több szeméttel, erre hívjuk fel a dolgozók figyelmét is.

Végül nem szabad megfeledkezni a hűtés szabályozása kapcsán, hogy nem csupán energiafogyasztással, de zajterheléssel is jár, amely hatással lehet a környező lakóházakra is. Többek között ezért van az, hogy hétvégén és éjszaka jellemzően csak temperálást végeznek a klímaberendezések, így is csökkentve a zajkibocsátást. Érdemes tájékoztatni a kollégákat is, hogy ne lepődjenek meg, ha hétvégén nem olyan hűvösben találják a munkaállomásukat, mint a munkanapokon.

A fenti szempontok is mutatják, hogy a mostanihoz hasonló hőhullámokban mennyire nehéz megtalálni az egyensúlyt a dolgozóknak biztosított komfortérzet és az épület energiafelhasználásának és ezáltal a környezeti terhelésnek a minimalizálása között. Egy felelős ingatlanüzemeltető ezeket a szempontokat mind mérlegeli és az ingatlankezelővel együttműködésben, a bérlői igények, használati szokások figyelembevételével végzi el a szükséges beállításokat.

A dolgozók irodába való visszacsábítása és jóléte miatt is fontos, hogy az iroda megfelelő körülményeket nyújtson a számukra és vonzó legyen ezáltal a bejárás. Ahol egy kézben van az ingatlankezelés és az üzemeltetés, ahogy azt az ICON is képes nyújtani, ott még zökkenőmentesebben tudnak ezek megvalósulni. Az ESG szempontok érvényesülése miatt is jelentős, hogy az irodák hűtése a legkevesebb energiahasználattal és a maximális dolgozói jólét elérésével valósuljon meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...