- Hirdetés -

Így lehetnek biztonságban az érzékeny adatok

|

- Hirdetés -

Kiberbiztonsági szakértők évek óta mondogatják: nem az a kérdés, hogy feltörik-e egy vállalat rendszerét, hanem az, hogy mikor. Az amerikai kormányzati szerveket is érintő SolarWinds-hack is rávilágít, hogy a szervezeteknek mindenképpen fel kell készülniük arra az eshetőségre, hogy a kiberbűnözők bejutnak a rendszereikbe. A Micro Focus szakértői összefoglalják, hogyan lehet nagyobb biztonságban tudni az érzékeny adatokat egy ilyen kiszolgáltatott helyzetben is, amikor a támadók már házon belül vannak.

A vállalatok biztonságát egyre komolyabb támadások fenyegetik a legkülönfélébb szektorokban, mivel a kiberbűnözők új és új módszereket eszelnek ki arra, hogy hozzáférhessenek a bizalmas adataikhoz. Jó példa erre a SolarWinds felhasználóinak esete. A SolarWinds rendszerfelügyeleti programokat fejleszt, amelyeket kormányzati intézmények és nagyvállalatok is használnak. Decemberben arra derült fény, hogy ismeretlen kiberbűnözők rosszindulatú kódokat helyeztek el a cég egyik programjának frissítésében. Ahol telepítették ezt a frissítést, ott gyakorlatilag kiskaput nyitottak a bűnözők előtt a rendszerekhez és a bennük tárolt adatokhoz. Legújabb információk szerint az indicens összesen 18 ezer rendszert érintett, és olyan szervezetek is az áldozatok között voltak, mint például a Microsoft vagy az amerikai energiaügyi minisztérium nukleáris laboratóriumai. A Micro Focus szakértői a hasonló helyzetek elkerülésére különféle titkosítási és adatvédelmi módszerekkel javasolják erősíteni az ellenállóképességet, hogy a támadók akkor se tudjanak hozzáférni az értékes adatokhoz, ha már bejutottak a vállalati infrastruktúrába.

Mozgó célpontnak mozgó védelem

Az adatok titkosítására már léteznek olyan fejlett megoldások, mint például a Voltage SmartCipher, amely házirendet is csatol a fájlhoz. Ez együtt mozog a dokumentummal, ha azt áthelyezik, ezért mindenhol érvényes lesz. A házirend szabályozza, milyen műveleteket lehet végrehajtani a fájlon, illetve átláthatóvá teszi az illetékes szakemberek számára, hogy milyen műveleteket végeztek a dokumentumon. Ezzel a módszerrel az adatok tartósan titkosítva vannak, így a támadók számára értéktelenek még akkor is, ha esetleg hozzájutnak.

Mindenki őrizze meg a formátumát és személyazonosságát!

A legtöbb vállalat extra védelmet biztosít az adatbázisokban, strukturáltan tárolt adatai számára, hiszen ezek között tipikusan megtalálhatók érzékeny információk, például az ügyfelek és partnerek személyes adatai. Sok helyen a teljes lemezen vagy az egész adatbázison végzik a titkosítást. A Micro Focus szakértői szerint azonban nem ez a megfelelő adatvédelmi stratégia, mert végeredményben csak annyit tesz, hogy megtagadja a hozzáférést a teljes információhalmazhoz, amit néhány kiválasztott személyen kívül így senki sem érhet el. A formátummegőrző titkosítás hatékonyabb megközelítést kínál, mivel elérést biztosít a mindennapi munkához szükséges, nem bizalmas információkhoz.

A technológia gondoskodik arról, hogy az általános felhasználók csupán a megfelelő védelemmel ellátott információt lássák, és a titkosítást csak akkor fejtsék vissza, ha arra feltétlenül szükség van. Ezt a tevékenységet naplózza is a rendszer, ezért valós időben észlelhető, ha visszaélés történne az adatokkal. A felhasználók így gördülékenyen végezhetik a munkájukat olyan esetekben is, amikor bizalmas adatokkal dolgoznak, miközben azok biztonságban vannak. Ez többek között statisztikák készítésénél lehet hasznos. Ha például egy webáruháznak olyan elemzésre van szüksége, hogy mely régiókban mely árucikk fogy leginkább, akkor megoldható, hogy a vásárlók adataiból csak az irányítószám jelenjen meg titkosítatlan formátumban a rendelésekkel együtt.

A fent említett titkosítási komponensek képesek együttműködni a Micro Focus személyazonosság- és hozzáféréskezelési megoldásaival. Ennek köszönhetően a személyazonosságokhoz rendelve kezelhetők a házirendek és az események. Ha tehát egy kiberbűnöző visszaél egy vállalati felhasználó online személyazonosságával, az azonnal észlelhető és monitorozható.

A strukturálatlan adatokról se feledkezzünk el!

A szervezetek számára sokszor az is problémát okoz, hogy nincsenek tisztában azzal, pontosan mely adatokat kell megvédeniük, és ezek hol találhatók az infrastuktúrában. Az tiszta sor, hogy a vevők és partnerek adatait az adatbázisban tárolják. De ha például szerződést kötöttek és postai levelezést is folytattak velük, akkor ezek az adatok egyéb fájlokban, szövegekben, táblázatokban és beszkennelt anyagokban is megjelenhetnek, strukturálatlan formában.

Ilyenkor jön jól egy olyan eszköz, mint például a ControlPoint, amely képes az összes strukturálatlan adatot átvizsgálni a teljes infrastruktúrában. Mindenféle típusú fájlban tud keresni, beleértve a képeket, videókat és hangfelvételeket. és felismeri, illetve kiszűri az érzékeny és nagyobb védelemre szoruló adatokat. A megoldás szükség esetén a védelem megerősítéséről is gondoskodik: előzetesen meghatározott házirendek alapján például biztonságosabb helyre mozgatja vagy titkosítja az érzékeny információkat tartalmazó dokumentumokat attól függően, milyen szintű biztonságot igényelnek az adott adatok.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....

Új marketing és PR vezetővel erősít az Erste

Augusztus közepétől Blaumann Debóra veszi át az Erste Bank marketing és pr területének irányítását. A szakember feladata a pénzintézet megújulásának megjelenítése, a kommunikációs eszköztár bővítése lesz.Új vezető irányítja augusztus közepétől az Erste Bank marketing...

Fejlesztésekkel tennék hatékonyabbá a távmunkát a cégek

A rövid távú innovációk kerültek fókuszba a magyar vállalkozások körében, míg a hosszabb távra szóló fejlesztések háttérbe szorultak. A járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok legnagyobb része, 37 százaléka az elmúlt két...

Rengeteg élelmiszert dobnak ki a magyarok

A vágtázó élelmiszerárak egyik következménye, hogy a szemétbe dobott ételek értéke is jóval magasabb lehet az idén, mint amekkora néhány évvel ezelőtt volt. Egy négytagú család esetében évente akár közel 90.000 forint értékű élelmiszer...

Erős növekedés a Siemensnél

Erős harmadik negyedéves eredményekről számolt be a Siemens. A német technológiai vállalat április 1. és június 30. közötti árbevétele meghaladta a 17,8 milliárd eurót, mely 11 százalékkal magasabb, mint az egy évvel ezelőtti azonos...

Egyre vonzóbbá válhatnak az újlakások

Jókor jött az újlakás-piacon, hogy az 5 százalékos lakásáfa, valamint a legnépszerűbb lakástámogatások, a Babaváró és a CSOK meghosszabbítását július végén bejelentették. Így az elmúlt fél évben némileg óvatosabbá vált beruházók és vevők egyaránt...

Tovább korszerűsít a Penny

Az idei évben már 73 üzletben valósult meg a PENNY 2020 végén indult nagyszabású üzlethelyiség-megújítási és korszerűsítési projektje, természetesen összhangban az áruházlánc tavalyi rebrandingjével. A nyár folyamán közel 30 üzletet alakítanak át országszerte; augusztusban...

Így látják a nyugdíjat a magyarok

Kedvezőtlenebbé váltak a nyugdíjkilátások a K&H biztos jövő felmérése szerint, amely a 30-59 évesek körében nézte meg, mire számítanak időskorukban. A nyugdíjkorhatárt átlagosan 69 évre teszik, a küszöb a 70 éves szint a várakozásokat...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trend a futárpiacon

A kiszállítási piacon látványosan nő a nagyméretű termékek rendeléseinek száma, amelyek kézbesítése speciális logisztikai megoldást igényel. A vásárlói igényeknek megfelelően, az élelmiszerek, friss-és melegételek kiszállítása mellett tovább növeli e-kereskedelmi kézbesítési portfólióját az okoslogisztikai megoldásokat...

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....

Új marketing és PR vezetővel erősít az Erste

Augusztus közepétől Blaumann Debóra veszi át az Erste Bank marketing és pr területének irányítását. A szakember feladata a pénzintézet megújulásának megjelenítése, a kommunikációs eszköztár bővítése lesz.Új vezető irányítja augusztus közepétől az Erste Bank marketing...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....