- Hirdetés -

Így lehetnek biztonságban az érzékeny adatok

|

- Hirdetés -

Kiberbiztonsági szakértők évek óta mondogatják: nem az a kérdés, hogy feltörik-e egy vállalat rendszerét, hanem az, hogy mikor. Az amerikai kormányzati szerveket is érintő SolarWinds-hack is rávilágít, hogy a szervezeteknek mindenképpen fel kell készülniük arra az eshetőségre, hogy a kiberbűnözők bejutnak a rendszereikbe. A Micro Focus szakértői összefoglalják, hogyan lehet nagyobb biztonságban tudni az érzékeny adatokat egy ilyen kiszolgáltatott helyzetben is, amikor a támadók már házon belül vannak.

A vállalatok biztonságát egyre komolyabb támadások fenyegetik a legkülönfélébb szektorokban, mivel a kiberbűnözők új és új módszereket eszelnek ki arra, hogy hozzáférhessenek a bizalmas adataikhoz. Jó példa erre a SolarWinds felhasználóinak esete. A SolarWinds rendszerfelügyeleti programokat fejleszt, amelyeket kormányzati intézmények és nagyvállalatok is használnak. Decemberben arra derült fény, hogy ismeretlen kiberbűnözők rosszindulatú kódokat helyeztek el a cég egyik programjának frissítésében. Ahol telepítették ezt a frissítést, ott gyakorlatilag kiskaput nyitottak a bűnözők előtt a rendszerekhez és a bennük tárolt adatokhoz. Legújabb információk szerint az indicens összesen 18 ezer rendszert érintett, és olyan szervezetek is az áldozatok között voltak, mint például a Microsoft vagy az amerikai energiaügyi minisztérium nukleáris laboratóriumai. A Micro Focus szakértői a hasonló helyzetek elkerülésére különféle titkosítási és adatvédelmi módszerekkel javasolják erősíteni az ellenállóképességet, hogy a támadók akkor se tudjanak hozzáférni az értékes adatokhoz, ha már bejutottak a vállalati infrastruktúrába.

Mozgó célpontnak mozgó védelem

Az adatok titkosítására már léteznek olyan fejlett megoldások, mint például a Voltage SmartCipher, amely házirendet is csatol a fájlhoz. Ez együtt mozog a dokumentummal, ha azt áthelyezik, ezért mindenhol érvényes lesz. A házirend szabályozza, milyen műveleteket lehet végrehajtani a fájlon, illetve átláthatóvá teszi az illetékes szakemberek számára, hogy milyen műveleteket végeztek a dokumentumon. Ezzel a módszerrel az adatok tartósan titkosítva vannak, így a támadók számára értéktelenek még akkor is, ha esetleg hozzájutnak.

Mindenki őrizze meg a formátumát és személyazonosságát!

A legtöbb vállalat extra védelmet biztosít az adatbázisokban, strukturáltan tárolt adatai számára, hiszen ezek között tipikusan megtalálhatók érzékeny információk, például az ügyfelek és partnerek személyes adatai. Sok helyen a teljes lemezen vagy az egész adatbázison végzik a titkosítást. A Micro Focus szakértői szerint azonban nem ez a megfelelő adatvédelmi stratégia, mert végeredményben csak annyit tesz, hogy megtagadja a hozzáférést a teljes információhalmazhoz, amit néhány kiválasztott személyen kívül így senki sem érhet el. A formátummegőrző titkosítás hatékonyabb megközelítést kínál, mivel elérést biztosít a mindennapi munkához szükséges, nem bizalmas információkhoz.

A technológia gondoskodik arról, hogy az általános felhasználók csupán a megfelelő védelemmel ellátott információt lássák, és a titkosítást csak akkor fejtsék vissza, ha arra feltétlenül szükség van. Ezt a tevékenységet naplózza is a rendszer, ezért valós időben észlelhető, ha visszaélés történne az adatokkal. A felhasználók így gördülékenyen végezhetik a munkájukat olyan esetekben is, amikor bizalmas adatokkal dolgoznak, miközben azok biztonságban vannak. Ez többek között statisztikák készítésénél lehet hasznos. Ha például egy webáruháznak olyan elemzésre van szüksége, hogy mely régiókban mely árucikk fogy leginkább, akkor megoldható, hogy a vásárlók adataiból csak az irányítószám jelenjen meg titkosítatlan formátumban a rendelésekkel együtt.

A fent említett titkosítási komponensek képesek együttműködni a Micro Focus személyazonosság- és hozzáféréskezelési megoldásaival. Ennek köszönhetően a személyazonosságokhoz rendelve kezelhetők a házirendek és az események. Ha tehát egy kiberbűnöző visszaél egy vállalati felhasználó online személyazonosságával, az azonnal észlelhető és monitorozható.

A strukturálatlan adatokról se feledkezzünk el!

A szervezetek számára sokszor az is problémát okoz, hogy nincsenek tisztában azzal, pontosan mely adatokat kell megvédeniük, és ezek hol találhatók az infrastuktúrában. Az tiszta sor, hogy a vevők és partnerek adatait az adatbázisban tárolják. De ha például szerződést kötöttek és postai levelezést is folytattak velük, akkor ezek az adatok egyéb fájlokban, szövegekben, táblázatokban és beszkennelt anyagokban is megjelenhetnek, strukturálatlan formában.

Ilyenkor jön jól egy olyan eszköz, mint például a ControlPoint, amely képes az összes strukturálatlan adatot átvizsgálni a teljes infrastruktúrában. Mindenféle típusú fájlban tud keresni, beleértve a képeket, videókat és hangfelvételeket. és felismeri, illetve kiszűri az érzékeny és nagyobb védelemre szoruló adatokat. A megoldás szükség esetén a védelem megerősítéséről is gondoskodik: előzetesen meghatározott házirendek alapján például biztonságosabb helyre mozgatja vagy titkosítja az érzékeny információkat tartalmazó dokumentumokat attól függően, milyen szintű biztonságot igényelnek az adott adatok.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA