- Hirdetés -

Így lehetnek sikeresek a családi vállalatok

|

A fogyasztói szokások olyan gyökeres változása, mint a kisebb kiszerelés vagy a környezettudatos csomagolás iránti egyre erősödő igény új kihívások elé állítják a csomagolóipart. A hosszú távú stratégiával rendelkező cégek azonban igyekeznek felkészülni a várható töréspontokra, így könnyebben tudnak reagálni a hirtelen változásokra is. A magyar piacon meghatározó szerepet betöltő és K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Sipospack Kft. szerint egy vállalat eredményes, hosszú távú működéséhez három tényezőre van szükség: vállalati szervezettség kialakítása, sikeres generációváltás és nyitottság az ismeretlen területek meghódítására.

A csomagolásnak ma már nemcsak az élelmiszer-biztonságban van kulcsszerepe, de a fogyasztók tájékoztatásában és megnyerésében is. A csomagolástechnika az utóbbi években dinamikusan fejlődött hazánkban, azonban folyamatosan új kihívásokkal kell szembenéznie. Az ágazatnak a fejlesztések során a fogyasztói szokások jelentős változását, mint például az egyszemélyes háztartások növekedése miatt a kisebb méretű kiszerelések, vagy a környezettudatos csomagolás iránti igényt is figyelembe kell vennie, amely egy hosszú távú kidolgozott stratégia híján hosszadalmas és bonyolult folyamat lehet. A stratégiával rendelkező cégeknek ugyanis határozott jövőképük van, és igyekeznek megfogalmazni azokat a várható töréspontokat és változásokat, amikhez alkalmazkodni kell a jövőben.

„A K&H támogatási stratégiájának egyik fontos területe a vállalkozásösztönzés, amelynek részeként a Bank kiemelt hangsúlyt fektet a hazai családi vállalatok hosszú távú működésének és a családi értékek továbbvitelének támogatására. A K&H családi vállalatok kiválósági díj hosszú távú sikeres stratégia kategóriájában azokat a cégeket díjazzuk, amelyek jól átgondolt és kidolgozott stratégiával tudatosan építik működésüket. Ezen vállalatokat ugyanis megfontolt stratégiai döntések és intézkedések jellemzik a dinamikusan versengő piaci környezetben. Egyértelmű, a belső vállalati erőforrások és képességek elosztásáról és fejlesztéséről szóló irányt, világos jövőképet és küldetést fogalmaznak meg, bizonyos stratégiai szintű teljesítménycélok elérése érdekében. Mindezekkel könnyebben fenntartható és akár tovább is növelhető az addig elért eredmény” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője. „Legutóbb a több mint 20 év csomagolástechnikai múlttal rendelkező Sipospack Kft. eredményét ismertük el, ahol meghatározták, hogy az elkövetkezendő években pontosan mik szükségesek a céljaik eléréséhez és mindezt hogyan fogják megvalósítani a cég mindennapi működése során” – tette hozzá a szakember.

Szervezettség mindenek felett

A magyar piacon meghatározó szerepet betöltő Sipospack Kft. hosszú távú stratégiája három alappilléren alapul. „Működésünk egyik alapfeltétele a vállalaton belüli szervezettség kialakítása. A kezdetekben többnyire megérzéseken alapuló döntéseket hoztunk, illetve bíztunk a körülmények pozitív alakulásában. Mára beláttuk, hogy nehéz bizonytalanságokra alapozva vállalatot vezetni, így a korábbi szemléletmódot felváltotta a managementépítés, a teljesítménymutatók és a rendszeres értékelések bevezetése, valamint a folyamatoptimalizálás” – mondta el Sipos Gyula, a Sipospack Kft. ügyvezető igazgatója.

Készülj fel a generációváltásra

A cég szerint a stratégia elengedhetetlen és egyben kritikus pontja a generációváltás sikeressége. A stafétabot átadása ugyanis nagymértékben meghatározza az üzletfolytonosságot, ezért érdemes előre felkészülni rá – lehetőleg írásban –, és meghatározni az átadni-átvenni kívánt feladatokat és jogköröket. Így nagy eséllyel elkerülhetők a jövőbeni nézeteltérések és félreértések a jelenlegi vezető és az utód között, valamint az üzleti partnerek és megrendelők felé is pozitívum, ha azt látják, hogy stabil a cég működése, mert zökkenőmentesen zajlik a folyamat.

Készüljünk fel az ismeretlenre

A Sipospack stratégiájának harmadik eleme az ismeretlen területek meghódítása. „El kell fogadni azt a tényt, hogy ami 20-30 évvel ezelőtt bevált módszer volt, ma már nem biztos, hogy az, illetve a rohamosan fejlődő és változó világban semmi sem biztos. A felkészültség, a nyitottság és a rátermettség elengedhetetlen, hogy új területek felé nyissunk. Mindezekre igyekszünk a munkavállalók folyamatos képzésével és új vállalatirányitási rendszer modulok bevezetésével felkészülni, amelyek összességében stratégiánk legfontosabb elemét, a vállalati szervezettséget is erősíteni tudják” – tette hozzá Sipos Gyula.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...