- Hirdetés -

Így lesz fegyver az ellopott adatainkból

|

A Sophos közzétette új, dark web témájú jelentését “Turning the Screws: The Pressure Tactics of Ransomware Gangs”, lefordítva “Bekeményítés a nehéz helyzetben: a ransomware csoportok nyomásgyakorló taktikái” címmel. A riport részletezi, hogyan használják fegyverként a kiberbűnözők az ellopott adatokat, hogy növeljék a fizetést megtagadó célpontokra nehezedő nyomást. Az eszközök közé tartoznak a megcélzott vezérigazgatók és cégtulajdonosok elérhetőségeinek megosztása vagy a családtagjaik doxolása*, illetve az ellopott adatokból feltárt illegális üzleti tevékenységek hatóságoknak jelentésével való fenyegetés.

A Sophos X-Ops a jelentésben olyan darkweben talált bejegyzéseket oszt meg, amelyek megmutatják, ahogy a ransomware csoportok “felelőtlennek és hanyagnak” nevezik a célpontjaikat és bizonyos esetekben arra ösztönöznek egyes áldozatokat, akiknek a személyes adatait ellopták, hogy indítsanak peres eljárást munkáltatójuk ellen.

“2023. decemberében, az MGM kaszinó elleni kibertámadást követően a Sophos felfigyelt arra, hogy a ransomware csoportok hajlamosak lettek a médiát olyan eszközzé alakítani, amellyel nemcsak megnövelhetik az áldozataikra nehezedő nyomást, hanem átvehetik az irányítást a narratíva felett és másfelé terelhetik a felelősséget. Olyat is látunk, hogy a csoportok kiemelik azokat az üzleti vezetőket, akiket “felelősnek” tartanak az általuk megcélzott vállalatok elleni ransomware támadásokért. Az egyik általunk talált megjegyzésben a támadók közzétettek egy fotót egy cégtulajdonosról, amelyen ördögszarvakkal ábrázolják és a társadalombiztosítási száma is ott szerepel. Egy másik posztban a támadók arra bátorították az alkalmazottakat, hogy kérjenek „kompenzációt” a cégüktől, más esetekben pedig azzal fenyegetőztek, hogy értesítik az ügyfeleket, partnereket és versenytársakat az adatsértésekről. Ezekkel az erőfeszítésekkel irányíthatják, ki legyen a hibáztatás célpontja, növelve a vállalkozásokra nehezedő nyomást, hogy fizessenek és potenciálisan súlyosbíthatják a támadás hírnév terén okozott hatását.” mondta Christopher Budd, a Sophos fenyegetéskutatási igazgatója.

A Sophos X-Ops emellett több olyan ransomware támadóktól származó bejegyzést is talált, amelyek részletezik azon terveiket, hogy az ellopott adatokban olyan információk után kutassanak, amelyek nyomásgyakorló eszközként használhatók fel, ha a vállalatok nem fizetnének. Például egy posztban egy WereWolves ransomware támadó megjegyezte, hogy minden ellopott adatot büntetőjogi, kereskedelmi és a versenytársaknak fontos bennfentes információkat vizsgáló kiértékelésnek vetnek alá. Egy másik példában a Monti ransomware csoport megjegyezte, hogy egy célba vett cégnél találtak egy alkalmazottat, aki gyermek szexuális zaklatás anyagokat keresett és azzal fenyegetőztek, hogy a rendőrséghez fordulnak az információval, ha a vállalat nem fizeti ki a váltságdíjat.

Ezek a bejegyzések összhangban vannak azzal a szélesebb tendenciával, hogy a bűnözők egyre érzékenyebb, alkalmazottakra, ügyfelekre vagy betegekre vonatkozó adatokkal próbálják megzsarolni a cégeket, beleértve mentális egészségügyi feljegyzéseket, gyermekek orvosi adatait, “betegek szexuális problémáiról szóló információkat” és “betegek meztelen képeit”. Az egyik zsarolóvírus-ügyben a Qiulong ransomware csoport közzétette egy vezérigazgató lányának személyes adatait, valamint az Instagram-profilja linkjét.

“A ransomware csoportok egyre invazívabbak és egyre merészebbek azzal kapcsolatban, hogy hogyan és miből készítenek fegyvert. Növelve a vállalatokra nehezedő nyomást, nemcsak adatokat lopnak el és kiszivárogtatással fenyegetőznek, hanem aktívan elemzik is azokat a kár maximalizálásának és a zsarolás új lehetőségeinek megteremtésének céljából. Ez azt jelenti, hogy a szervezeteknek nemcsak a vállalati kémkedés és az üzleti titkok elvesztése vagy az alkalmazottak illegális tevékenysége miatt kell aggódniuk, hanem a kibertámadásokkal összefüggésben ezekkel a problémákkal is” – mondta Budd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...