Így neteznek a kkv-k

A hazai kkv-k kezdik felismerni az online világot, tízből hét cég rendelkezik ugyanis saját weboldallal, egy jelentős részük pedig már a legnépszerűbb közösségi média felületen is jelen van – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból. A céges honlapot túlnyomó többségük általános céginformációk megosztására használja, de nem ritka a webshop funkció sem, míg a vevőkkel való kapcsolattartásra és a munkaerő toborzásra inkább a Facebookot részesítik előnyben.

Az eNET legfrissebb kutatása szerint a felnőtt magyar internetezők 89 százaléka, azaz közel 5,3 millióan használnak okostelefont, a legnépszerűbb online tevékenység a böngészés (72%), miközben a közösségi média oldalak látogatása is igen népszerű (67%). Ezzel két év alatt mintegy 800 ezerrel bővült az okostelefont használók tábora, a mobilnetezők száma pedig 1,7 millióval emelkedett.

„Az online jelenlét nagy lehetőségeket rejt a cégeknek, ezért is tartottuk fontosnak megvizsgálni, hogy a hazai kkv szektor milyen arányban és hol képviselteti magát a világhálón. A K&H kkv bizalmi index kutatásunk eredménye szerint a cégek figyelembe veszik az okostelefont használók táborának dinamikus növekedését és a felhasználói szokások változását, hiszen tízből hét vállalkozásnak van saját honlapja, 35 százalékuk pedig a Facebookon is jelen van”. A DESI 2019 felmérés alapján a magyar internetezők 86%-a használ közösségi médiát, ami a második legmagasabb arány az EU-ban, így azon vállalkozások, akik magánszemélyeknek értékesítik a szolgáltatásaikat, termékeiket elkerülhetetlen a jelenlét a közösségi felületeken”– mondta el Kökény Roland, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. „Emellett azt is látni kell, hogy az inkább szakmai LinkedIn, és a szórakoztató vonalat képviselő Instagram egyelőre még nem annyira népszerű a cégeknél, a vállalkozások negyede pedig semmilyen online felületen nincs jelen” – tette hozzá Kökény Roland.

A kutatás rávilágít arra is, hogy a vállalkozások a különböző online felületeket más-más célra használják. „A válaszokból kiderül, hogy bemutatkozásra, céginformációk és elérhetőség megosztására, illetve értékesítésre inkább a weboldalt használják. Ha azonban kapcsolattartásról vagy a leendő munkatársak megtalálásáról van szó, már a közvetlenebb kommunikációt lehetővé tevő Facebookot részesítik előnyben” – mondta el a szakember.