Az elmúlt néhány hétben fokozatosan rukkolt elő a Facebook az új fejlesztésével. Az Egyesült Államokban imádkozásra lehet hívni az embereket, illetve jelezhető másoknak, hogy velük imádkozik valaki.
Az imabejegyzések egyelőre vallásos Facebook-csoportok tagjai számára használhatók. Volt, aki a fia vezetési vizsgája, valaki egy lány összetört szíve miatt használta, más pedig imádkozásra hívta társait egy koronavírusban megbetegedett hölgyért. A posztoknál egy imagomb jelenik meg, ennek megnyomásával lehet jelezni, hogy valaki csatlakozott az imához, a nevüket pedig a lájkokhoz hasonlóan mutatja a rendszer.
A Facebook hitpartneri kapcsolatok vezetője, Nona Jones megerősítette, hogy az imádkozó felhasználók is célzott hirdetéseket kapnak majd, de leszögezte, az ima tartalma vagy a funkció használata alapján ezek nem lesznek személyre szabva. Emellett a reklámozóknak nem teszik lehetővé, hogy az imafunkciót használókra célzott kampányokat indítsanak, illetve azok sem képeznek hirdetési kategóriát, akik megosztják a profiljukon, hogy a vallásúak.
Jones szerint a járvány alatt megnőtt a spirituális tartalmak megosztása a Facebookon. Ezt meglovagolva a cég „kezdőcsomagokat” is összeállított vallási közösségek számára, hogy online közvetíthessék szertartásaikat. A közösségi oldal a különböző vallásos szervezetekkel is felvette a kapcsolatot, hogy összegyűjtse a tapasztalatokat, ezek mentén fejlesztették az imafunkciókat is.
A Facebook ezzel magához vonzotta azokat a szervezeteket és hívőket, ám sokan aggódnak amiatt, hogy ha valaki imában osztja meg a problémáját, azt csalók pénz reményében kihasználhatják, illetve hogy a magánélet újabb szelete kerül a nyilvánosság elé – írta a forbes.hu.