- Hirdetés -

Így nyaraltunk az idén

|

- Hirdetés -

Szeretjük tudatosan megtervezni a nyaralásokat, de nem preferáljuk az előre összeállított programcsomagokat – derül ki a Balatoni Turizmus Szövetség felméréséből.

Balatoni Turizmus Szövetség négy különböző célcsoportot megszólítva átfogó felmérést készíttetett arról, hogy a COVID19 hogyan befolyásolta a nyaralás, pihenés helyszínének megválasztását.A közel 6800 fős kérdőíves kutatás során augusztus 10-e és szeptember 10-e között nemcsak a Balatonon nyaraló vendégeket kérdezték meg, hanem arra is kíváncsiak voltak, hogy az ország különböző térségeiben élők hogyan választották meg a nyaralásuk helyszínét. A kutatást, amely meglepő, a korábbi évek tapasztalatától eltérő eredményeket is hozott, az Innotime Hungary Kft készítette.

Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke a kutatással kapcsolatban elmondta: az adatok jól bizonyítják, hogy már nem csak nyáron szeretnek a vendégek ebbe a régióba járni, a turizmus szempontjából is négy évszakossá vált a Balaton. Ugyanakkor az adatok jól mutatják, hogy a turisták fogyasztói szokásai jelentősen megváltoztak. Egyre tudatosabban választanak a különböző ajánlatok, csomagok közül, ezek egyes elemeit szeretik maguk kiválasztani és programjukat egyénileg alakítani az utazók. A balatoni vendéglátás következő nyertesei azok a vállalkozók, cégek lehetnek, amelyek a jövőben jobban koncentrálnak a tudatosan utazó, minőségi szolgáltatásokat kedvelő vendégekre.

Tudatosan tervezzük a nyaralásunkat

A válaszadók 70%-a szereti előre megtervezni a nyaralásának programját, s csak a 30%-uk bízza a véletlenre, hogy mivel fogják az idejüket töltetni a nyaralás alatt. Meglepetés volt azonban, hogy a válaszadók 95%-a nem preferálja az előre összeállított csomagokat, hanem maga szereti összeválogatni a nyaralás programelemeit.

Elsődleges vonzerővé vált a táj egyedisége és a természeti környezet

A kutatásból kiderült, hogy az összes válaszadó 63,1%-a számára kiemelten fontos, további 23% számára fontos a nyaralás helyszínének kiválasztásánál a táj egyedisége. Arra a kérdésre, hogy mennyire fontosak a természeti értékek a nyaralási, pihenési helyszínválasztás során, a kutatásba bevontak több mint fele válaszolta azt, hogy nagyon fontosak, míg további 27% számára fontosak a desztináció természeti értékei. Ugyanakkor amikor arra kérdeztek rá, hogy mennyire fontos az aktív kikapcsolódási lehetőség megléte, a különböző célcsoportok már más-más választ adtak: általában fontos, ugyanakkor azok, akiket a nyaralásuk alatt személyesen szólítottak meg, már nem tartották annyira fontosnak ezt a lehetőséget.

Megváltozott a fesztiválok iránti érdeklődés

A pandémiás helyzet miatt eleve nem lehetett nagyrendezvényeket tartani idén nyáron, éppen ezért kiemelten foglalkozott a felmérés azzal, hogy mennyiben befolyásolják a fesztiválok és buli lehetőségek a nyaralási helyszín megválasztását. Az eredmény jelentősen eltér a korábbi tapasztalatoktól. A válaszadóknak ugyanis több mint a háromnegyede számára nem releváns a települési fesztiválkínálat a nyaralási helyszínválasztáskor, sőt, az összes válaszadó 29%-a számára a legkevésbé sem meghatározó, ha egy településen éppen fesztivál van. Hasonlóképp meglepő volt az eredmény a bulik kapcsán is, különösen, mivel korosztálytól és kérdőíves célcsoporttól függetlenül minden esetben ugyanaz volt a visszajelzés: a válaszadók 36%-ának egyáltalán nem, míg további 23%-nak nem fontos, hogy legyen buli program a pihenésük során, az összes válaszadó egynegyede számára pedig közömbös.

Felértékelődött a változatos programkínálat

Ha lenne egy hete, amit nyaralással tölthet és szabadon választhat helyszínt, mit választana? – tette fel a kérdést a kutatás. A koronavírus jelentősen átstrukturálta a főbb élményelemek iránti érdeklődést is. Míg a nagyvárosi kínálat a kulturális programkavalkád élményígéretével önmagában pusztán a válaszadók 8%-a számára jelent jelenleg vonzerőt, s nem sokkal többen jelölték be a kulturális és történelmi értékekre építő önálló kínálatot sem helyszínválasztási tényezőként, a melegvizes fürdőkhöz képest is felértékelődött az ökoturizmus, a túrázás élményígérete. Érdekes továbbá, hogy mindösszesen az összes válaszadó alig több mint negyede jelezte, hogy ha lenne egy hete és nem lennének korlátai, akkor a tengerpartot célozná meg – miközben a válaszadók közel 40%-a számára számára az a legvonzóbb, ha többféle élményígéretet egyszerre kínál számára a nyaralási helyszín.

Csakis a Balaton!

Ugyan a Balaton sajtója igencsak változatos volt a nyár folyamán, sokat mond, hogy a kutatás során az összes válaszadó közel fele úgy nyilatkozott, hogy ha van egy hete nyaralásra, akkor csakis a Balatont választja. Arra a kérdésre pedig, hogy a Balaton miért jó, sok-sok lehetőség közül a fürdési lehetőségek mellett a legtöbben a következőt válaszolták: mert a Balatonon jó belesimulni a tájba.

A kutatást segítette a Balatonnál lévő Tourinform irodákon kívül a szállás.-hu Kft, valamint a Magyar Kerékpáros Szövetség, a VUELTA Sportiroda, a Tour de Balaton szervezője és Prohászka Attila, a Tour de Pelso szervezője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA