- Hirdetés -

Így nyaraltunk az idén

|

- Hirdetés -

Szeretjük tudatosan megtervezni a nyaralásokat, de nem preferáljuk az előre összeállított programcsomagokat – derül ki a Balatoni Turizmus Szövetség felméréséből.

Balatoni Turizmus Szövetség négy különböző célcsoportot megszólítva átfogó felmérést készíttetett arról, hogy a COVID19 hogyan befolyásolta a nyaralás, pihenés helyszínének megválasztását.A közel 6800 fős kérdőíves kutatás során augusztus 10-e és szeptember 10-e között nemcsak a Balatonon nyaraló vendégeket kérdezték meg, hanem arra is kíváncsiak voltak, hogy az ország különböző térségeiben élők hogyan választották meg a nyaralásuk helyszínét. A kutatást, amely meglepő, a korábbi évek tapasztalatától eltérő eredményeket is hozott, az Innotime Hungary Kft készítette.

Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke a kutatással kapcsolatban elmondta: az adatok jól bizonyítják, hogy már nem csak nyáron szeretnek a vendégek ebbe a régióba járni, a turizmus szempontjából is négy évszakossá vált a Balaton. Ugyanakkor az adatok jól mutatják, hogy a turisták fogyasztói szokásai jelentősen megváltoztak. Egyre tudatosabban választanak a különböző ajánlatok, csomagok közül, ezek egyes elemeit szeretik maguk kiválasztani és programjukat egyénileg alakítani az utazók. A balatoni vendéglátás következő nyertesei azok a vállalkozók, cégek lehetnek, amelyek a jövőben jobban koncentrálnak a tudatosan utazó, minőségi szolgáltatásokat kedvelő vendégekre.

Tudatosan tervezzük a nyaralásunkat

A válaszadók 70%-a szereti előre megtervezni a nyaralásának programját, s csak a 30%-uk bízza a véletlenre, hogy mivel fogják az idejüket töltetni a nyaralás alatt. Meglepetés volt azonban, hogy a válaszadók 95%-a nem preferálja az előre összeállított csomagokat, hanem maga szereti összeválogatni a nyaralás programelemeit.

Elsődleges vonzerővé vált a táj egyedisége és a természeti környezet

A kutatásból kiderült, hogy az összes válaszadó 63,1%-a számára kiemelten fontos, további 23% számára fontos a nyaralás helyszínének kiválasztásánál a táj egyedisége. Arra a kérdésre, hogy mennyire fontosak a természeti értékek a nyaralási, pihenési helyszínválasztás során, a kutatásba bevontak több mint fele válaszolta azt, hogy nagyon fontosak, míg további 27% számára fontosak a desztináció természeti értékei. Ugyanakkor amikor arra kérdeztek rá, hogy mennyire fontos az aktív kikapcsolódási lehetőség megléte, a különböző célcsoportok már más-más választ adtak: általában fontos, ugyanakkor azok, akiket a nyaralásuk alatt személyesen szólítottak meg, már nem tartották annyira fontosnak ezt a lehetőséget.

Megváltozott a fesztiválok iránti érdeklődés

A pandémiás helyzet miatt eleve nem lehetett nagyrendezvényeket tartani idén nyáron, éppen ezért kiemelten foglalkozott a felmérés azzal, hogy mennyiben befolyásolják a fesztiválok és buli lehetőségek a nyaralási helyszín megválasztását. Az eredmény jelentősen eltér a korábbi tapasztalatoktól. A válaszadóknak ugyanis több mint a háromnegyede számára nem releváns a települési fesztiválkínálat a nyaralási helyszínválasztáskor, sőt, az összes válaszadó 29%-a számára a legkevésbé sem meghatározó, ha egy településen éppen fesztivál van. Hasonlóképp meglepő volt az eredmény a bulik kapcsán is, különösen, mivel korosztálytól és kérdőíves célcsoporttól függetlenül minden esetben ugyanaz volt a visszajelzés: a válaszadók 36%-ának egyáltalán nem, míg további 23%-nak nem fontos, hogy legyen buli program a pihenésük során, az összes válaszadó egynegyede számára pedig közömbös.

Felértékelődött a változatos programkínálat

Ha lenne egy hete, amit nyaralással tölthet és szabadon választhat helyszínt, mit választana? – tette fel a kérdést a kutatás. A koronavírus jelentősen átstrukturálta a főbb élményelemek iránti érdeklődést is. Míg a nagyvárosi kínálat a kulturális programkavalkád élményígéretével önmagában pusztán a válaszadók 8%-a számára jelent jelenleg vonzerőt, s nem sokkal többen jelölték be a kulturális és történelmi értékekre építő önálló kínálatot sem helyszínválasztási tényezőként, a melegvizes fürdőkhöz képest is felértékelődött az ökoturizmus, a túrázás élményígérete. Érdekes továbbá, hogy mindösszesen az összes válaszadó alig több mint negyede jelezte, hogy ha lenne egy hete és nem lennének korlátai, akkor a tengerpartot célozná meg – miközben a válaszadók közel 40%-a számára számára az a legvonzóbb, ha többféle élményígéretet egyszerre kínál számára a nyaralási helyszín.

Csakis a Balaton!

Ugyan a Balaton sajtója igencsak változatos volt a nyár folyamán, sokat mond, hogy a kutatás során az összes válaszadó közel fele úgy nyilatkozott, hogy ha van egy hete nyaralásra, akkor csakis a Balatont választja. Arra a kérdésre pedig, hogy a Balaton miért jó, sok-sok lehetőség közül a fürdési lehetőségek mellett a legtöbben a következőt válaszolták: mert a Balatonon jó belesimulni a tájba.

A kutatást segítette a Balatonnál lévő Tourinform irodákon kívül a szállás.-hu Kft, valamint a Magyar Kerékpáros Szövetség, a VUELTA Sportiroda, a Tour de Balaton szervezője és Prohászka Attila, a Tour de Pelso szervezője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A legbefolyásosabb médiások a BrandManiában

Elképesztően izgalmas a hazai médiapiac alakulása technológiai, gazdasági és politikai értelemben is, mindezt jól mutatja a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 lista is. A BrandMania legújabb adásában a stáb a rangsor éllovasait mutatja be. A...

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...

Hatalmas gasztroünnep a Balatonnál

Szeptember 29. – október 2. között rendezik meg a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program legnagyobb szabású gasztronómiai eseményeként a Balaton Wine&Gourmet rendezvénysorozatot. A Veszprémvölgy egyedülálló környezetében négy napon át tartó a minőségi ételeknek...

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Beszáll a fociba a Caola Zrt.

Nehéz helyzetbe került az SC Sopron felnőtt futballcsapata mögött álló Sport Club Futball Kft. működése. A sportvállalkozást a megszűnéstől menti meg a nagymúltú hazai kozmetikai, higiéniai és háztartásvegyipari vállalat, a Caola Zrt. A klub...

Hitellel segít az Erste a civileknek

A civil szervezetek munkavállalói számára nyújtott kedvezményes számlacsomaggal, valamint a társadalmilag hasznos vállalkozásoknak kínált, a pályázati támogatások előfinanszírozására felhasználható hitellel bővítette a szervezetek támogatására kidolgozott eszközök és szolgáltatások körét az Erste Bank. A pénzintézet...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ismét szurkolhatunk a magyar kézilabdázóknak

Szlovéniában kiváló teljesítménnyel ezüstérmet szereztek Magyarország legjobb junior női kézilabdázói a világbajnokságon. A héten a férfiak U20-as kontinenstornája kezdődik Portugáliában, ezt az eseményt is a Sport TV közvetíti.A magyar női juniorválogatott ezüstérmet szerzett a...

A legbefolyásosabb médiások a BrandManiában

Elképesztően izgalmas a hazai médiapiac alakulása technológiai, gazdasági és politikai értelemben is, mindezt jól mutatja a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 lista is. A BrandMania legújabb adásában a stáb a rangsor éllovasait mutatja be. A...

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...
- Hirdetés -

Don't Miss

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....