- Hirdetés -

Így ösztönzi az ingatlanbefektetéseket az ESG-átvilágítás

|

Az építőipari szoftverét Magyarországon is forgalmazó, bécsi székhelyű PlanRadar szakértői friss tanulmányukban azt vizsgálták meg, hogy az ESG-stratégiák hogyan támogatják a beruházásokat Európában, milyen módon segítik az ingatlanpiaci befektetőket a hozam maximalizálásában, valamint azt tekintették át, hogy az ágazatban alkalmazott digitális eszközök milyen szerepet játszanak a megfelelő finanszírozás biztosításában.

Az ESG - az angol Environmental, Social és Governance szavak rövidítése - egy keretrendszert jelöl, amelynek célja, hogy a pénz- és tőkepiaci szereplők a fenntarthatóság szempontjából tárgyilagosan, számszerűen ítélhessék meg a gazdálkodó szervezetek tevékenységét a környezeti hatások, a társadalmi kérdések kezelése és a vezetői döntéshozatal területén.

A PlanRadar tanulmányának szerzői ennek megfelelően már a bevezetőben felhívják arra a figyelmet, hogy az ESG-átvilágítások célja kettős: egyrészt jól szolgálják a különböző szabályozási irányelvek átültetését a gyakorlatba, másrészt jelentős üzleti előnyökkel is járnak. A magántőke-befektetők 52 százaléka például az eszközérték növelését szolgáló stratégiaként kezeli, 50 százaléka pedig be is építette befektetési politikájába az ESG-t.

A tanulmány szerzői vezető tanácsadó cégek - egyebek között a Deloitte - kutatási eredményeire hivatkozva azt is bemutatják, hogy az ESG-átvilágítás miként teszi vonzóvá a befektetők számára az alacsony szén-dioxid-kibocsátású, a zöld ingatlanfejlesztést előnyben részesítő építőipari vállalatokat. Óriási piacról van szó, amelyen a legfrissebb becslések szerint az ESG-eszközök globális értéke meghaladja a 23 ezer milliárd dollárt.

A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy az ESG-célok elérésére fókuszáló ingatlantulajdonosok gyakran magasabb megtérülést tapasztalnak, mint a kevésbé ambiciózus versenytársaik. Ráadásul minél gyorsabban teljesülnek a fenntarthatósági célok, annál gyorsabban hozza vissza a befektetett pénzt egy beruházás. Ez a trend egyre inkább arra ösztönzi a szakembereket, hogy a nagyobb hozam elérése érdekében beépítsék az ESG-stratégiákba az ingatlanvagyon műszaki átvilágítását, beleértve az épületek aktuális állapotának felmérését, a szükségessé váló javítások várható költségeinek áttekintését, az építési előírások teljesítésének ellenőrzését.

„Az ESG egyre inkább a befektetések egyik fő mozgatórugójává válik, mivel a befektetési dokumentumoknak tartalmazniuk kell az átvilágítási folyamatban azonosított összes ESG-kockázatot, kockázatcsökkentési stratégiát, kapcsolódó költségeket és kalkulációkat. Azok az ingatlangazdasági szereplők, akik komolyan veszik a vállalati ESG-célokat, valamint felismerik a digitális eszközökben rejlő lehetőségeket, javítani fogják működésüket, növelni tevékenységük társadalmi értékét, miközben csökkentik a negatív környezeti hatásokat” – mondja Simon Szilárd, a PlanRadar magyarországi csapatának képviselője.

Azt a tanulmány készítői is elismerik, hogy a célok elérése nem megy egyik napról a másikra, az adatok értékelése, a jelentések összeállítása és az elképzelések, tervek összehangolása hosszadalmas folyamat, amelybe külsős szakértőket is be kell vonni. Mindez jelentős költségekkel is jár. A PlanRadar szakemberei részletesen bemutatják, hogy a digitális platformok hogyan könnyíthetik meg az ESG-vel kapcsolatos adatok integrálását a technikai átvilágításba azáltal, hogy pontosan összegyűjtik és összegzik a releváns információkat a strukturális problémák és kockázatok pontos azonosítása érdekében.

A kereskedelmi ingatlanokból álló portfólióval rendelkező befektetők gyakran dolgoznak ki hatékony stratégiákat az ingatlanok értékének és energiahatékonyságának növelésére a karbantartási költségek racionalizálásával. Mint azt Simon Szilárd hozzátette, a tanulmány arra is felhívja a figyelmet, hogy a legújabb szoftverek lehetővé teszik az épületek felújításának és átalakításának gyors költségbecslését is, ami segíti a befektetőket a megalapozott döntések meghozatalában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...