Közel 1,6 millió felhasználót ért el a Lidl egyetlen hétfői Facebook posztnak köszönhetően, és ami egyszerű termék reklámnak indult, egészen elképesztő hatást váltott ki a nagy márkákból a közösségi felületen.
A Lidl Magyarország hétfőn közölt egy posztot a Facebookon, amiben főszerepet játszott a svéd húsgolyó, a barnamártás és az áfonyalekvár, no meg az a gondolat, hogy mindezért nem kell Svédországba utazni és még összeszerelési útmutatóra sincs szükség. A bejegyzés útjára indított egy olyan viralitást, ami nálunk húsgolyó-gate néven vált híressé. A posztra számos márka reagált humoros hozzászólásokkal, elsőként az IKEA, de nem maradt ki a Sláger FM, a Kométa, a Budapest Bike Maffia sem az üzengetésből, beszállt többek között a Samsung, a Coca-Cola, a Lego sőt, még az Országos Meteorológiai Szolgálat is.
A poszt és a hozzászólások legnagyobb nyertesei elsősorban a nagy márkák – azonban fontos tanulság, hogy minél gyorsabb, relevánsabb és autentikusabb egy reakció, annál jobban értékelik a felhasználók a márka bekapcsolódását – írja gyorselemzésében a Neticle. Így tudtak a listán előkelő helyeken szerepelni a kisebb követői bázissal rendelkező Országos Meteorológiai Szolgálat, Budapest Bike Maffia, illetve a Kométa tartalmai.
A Neticle adatai alapján a Lidl 29 ezer, az IKEA 16 ezer, míg a Budapest Bike Maffia 8 ezer lájkot söpört be villámgyorsan a húsgolyó-gate-nek köszönhetően. Az igazi nyertes természetesen a Lidl lett, ami január 27. és 29. között potenciálisan 1 598 525 felhasználót ért el, főleg a témával foglalkozó cikkek és Facebook hozzászólások révén. A kérdés most már csak az, hogy vajon a hétvégén hány családnál lesz svéd húsgolyó az ebéd, esetleg a vacsora?