- Hirdetés -

Így profitálhat a vállalat a vezetők személyes márkájából

|

- Hirdetés -

A karizmatikus vezetők együttműködése, mind vállalati, mind hazai, valamint nemzetközi viszonylatban testesíti meg azt az újfajta nézőpontot, amely az előttünk álló helyi, valamint világszíntű kihívásokra megoldást ad. A REbuild2021 konferencián is megszólaló Carla Galli szervezet- és személyiségfejlesztő tréner szerint a személyiségre épülő hiteles énmárka ösztönzi a vállalatok üzleti fejlődését és az együttműködésen alapuló viszonyrendszereket.

Amikor márkákról beszélünk, akkor elsősorban egy cég vagy termék jut az eszünkbe. Annak ellenére, hogy a személyes márkaépítés már egy jól ismert fogalom az üzleti életben, kevesebb az olyan esetek száma, amikor egy márkanév hallatán egyből egy adott vezetőre gondolunk. Pedig, a hitelesen felépített személyes márka ugyanolyan fontos szerepet játszik az üzletfejlesztésben, ha nem fontosabbat. Egy dolgot azonban végig szem előtt kell tartani: a személyes márkát nem szabad termékként definiálni.

Személyes márka vagy személyiség márka

A személyes márka lényege az, hogy a személyiség előnyös tulajdonságaira épül fel. A logikai sorrend tehát az adott személy erősségeinek, tehetségének, személyes vágyainak feltérképezése, majd ezen készségesek erősítése és kibontakozásának segítése. Ez a hozzáállás jelenti a hitelesség megőrzésének kulcsát, mindazonáltal, hogy az adott személy képessé válik arra, hogy élvezze önmagát.

Igény van a valódi vezetőkre

Vezetőnek lenni kihívásokkal jár. Sok vállalat életében előfordul az, hogy a vezető egy kinevezett személy. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ő maga valóban vezető, hogy valóban képes olyan központi szerepet betölteni a vállalat működésében, a kollegák megítélésben, amely úgymond „oszlopává” tenné őt a folyamatoknak.

Ha nem tudja belülről fakadóan viselni ezt a szerepet, akkor nem lesz képes kihasználni a benne lakozó teremtő és alkotó erőt. Ezzel az erővel mindenki rendelkezik és számtalan különböző módon és tevékenységben lehet működtetni. Azonban, ha egy vezető személyisége nem erős, azaz nincs tisztában a saját értékeivel és nem tudja ezeket képviselni, akkor maga a vállalat sem tud erősebb lenni. Ha az élen álló személy karizmatikus vagy azzá válik, akkor lesz képes összetartani a céget.

Karizma: született vagy tanult készség?

A karizma egy láthatatlan, erős erőforrás, amely valójában az én-márkát jelenti. A karizma mindenkiben benne van, ezzel születünk, azonban fejlesztenünk kell magunkban, hogy felszínre is tudjuk hozni.

„A karizma a belső erőforrások felébresztésével és erősítésével történik. Nem tanításról vagy irányításról van szó, hanem ezen energiák ébresztéséről. A személyes motivációra azonban itt is ugyanúgy szükség van, hiszen enélkül, mint minden másfajta változás esetében, semmi nem fog történni. Egy erős motiváció lehet az, hogy a folyamat részeként egyre inkább elfogadjuk és megszeretjük önmagunk személyiségét, ezáltal egyre élvezetesebb lesz a változás „– magyarázza Carla Galli, szervezet- és személyiségfejlesztő tréner.

Az erős énmárka a vállalatot is tovább erősíti

Ha a szervezet szempontjából vizsgáljuk a kérdést, a karizmatikus és belső erőforrásaikkal tisztában lévő vezetők eredményesebben tudják támogatni a meghatározott célokat, képesek valóban csapatban dolgozni, proaktivitásukkal pedig új irányvonalak megtalálásában tudják támogatni a vállalatok. Mivel tisztában vannak magukkal, a konfliktus helyzetek helyett a kapcsolatok építésére fókuszálnak. Az együttműködés képessége pedig minden üzleti siker alapja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nehéz a dolguk a digitális térben működő cégeknek

A szolgáltatások digitális térbe helyezésével az ezen a területen tevékenykedő cégeknek egyre több versenyjogi és fogyasztóvédelmi szabályozásra kell ügyelniük – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A vállalatoknak ráadásul egyszerre...

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA