- Hirdetés -

Így reagáltak a legnépszerűbb social media platformok a Mediabrands felelősségvállalási kezdeményezésére

|

- Hirdetés -

Február 8-án az IPG Mediabrands közzétette legújabb Médiafelelősségi Indexét, aminek legfőbb törekvése, hogy növelje az iparági normákat a reklámozást érintő márkabiztonsági és médiafelelősségi kérdésekben.

A Mediabrandshez tartozó, Reprise ügynökség által életre hívott index 2020. második féléves adatai alapján megállapította, hogy átlagosan 11%-kal javult a top social media platformok eredménye a felelősségvállalási kezdeményezésben. A legnagyobb előrelépés olyan rendkívül fontos területeken valósult meg, mint például a gyűlöletbeszéd és a félreinformálás visszaszorítása, valamint a megbízhatóság erősítése.

A közös standardkészlet szükségességét tovább erősítette, hogy az Amerikai Reklámügynökségek Szövetsége (4A) hivatalosan elfogadta a Mediabrands médiafelelősségi alapelveit, és az indexet a média felelősség irányításával foglalkozó vezető globális testület is jóváhagyta.

„A Médiafelelősségi Indexet azért hoztuk létre, hogy a social platformok egy hasznos eszközként tekinthessenek rá. A jelenlegi helyzet azt mutatja, hogy a közösségi felületek meghallották a törekvéseinket, és gyors együttműködésre léptek annak érdekében, hogy egy jobb és pozitívabb jövőt hozzunk el a reklámozás világába.” – mondta Elijah Harris, a Mediabrands Reprise globális közösségimédia vezetője.

A legfrissebb index platformjai között olyan meghatározó szereplőket találunk, mint a Facebook, az Instagram, a Pinterest, a Reddit, a Snapchat, a TikTok, a Twitch, a Twitter és a YouTube, amik az egész világon magukba foglalják a közösségi média aktív felhasználóinak többségét.

Mindegyik platformot olyan kulcsdimenziók alapján értékelték, amik mélyebb betekintést nyújtanak a médiafelelősségi alapelvekbe. A jelenlegi Médiafelelősségi Index azt mutatja, hogy a platformok tulajdonosai javítani szeretnék a területtel kapcsolatos erőfeszítéseiket, hogy megvédhessék közösségeiket és egyúttal felelősségre vonhatóak is legyenek.

A közösségi médiáról és annak társadalmi szerepéről szóló beszélgetések fényében bíztató, hogy a Reddit, Snap, TikTok, Twitch és Youtube javult az egymás iránti tisztelet megadása esetében, továbbá a Facebook, Instagram, Pinterest és Twitter esetén is egyre nagyobb törekvés figyelhető meg a dezinformáció elkerülésére.

A Médiafelelősségi Index legfőbb megállapításai:

Azok a platformok fejlődtek legjobban, amik 2020. első félévében a leginkább lemaradtak a médiafelelősségi alapelvektől. A korábbi mutató óta a TikTok lépett előre a legnagyobb mértékben, ugyanis 2020-ban nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy a felület fejlesztése során szem előtt tartsák a mutató legfőbb alapelveit. Emellett a felületen sokkal jelentősebb szerepe lett a márkabiztonsági együttműködéseknek, illetve nagyobb figyelmet fordítanak a diverzitás kérdésére, ami eddig nem volt jellemző.

Mindegyik platform jelentős lépéseket tett az alapelvek implementálásáért: a ’Dezinformáció kerülése’, a ’Választási integritás’ és az ’Egészség’ azok a felmerülő fontos témák, melyekben a platformok felelősséget vállaltak. A dezinformáció ellen vívott harcban a social platformok azért dolgoztak, hogy az alapelvek átláthatóak legyenek és következetes módon végrehajthatók legyenek.

Számos felület célja a hírfolyamok és a felhasználók által létrehozott tartalmak (UGC) ellenőrzésének biztosítása: Mindezek kapcsán megkérdeztük a social media legfőbb szereplőit a szempontjaikról és a fejlesztés alatt álló termékeikről. A felmérés idején a Snapchat és a YouTube megosztották, hogy 2021. elejére további előrelépést várnak a UCG felügyeletétől, a többi platform pedig elkötelezett abban, hogy 2021-ben több figyelmet fordítson ezek ellenőrzésére és az ezt támogató eszközök biztosítására.

A felületek általánosságban jobban akarnak teljesíteni és elkötelezettek a médiafelelősséggel kapcsolatban: Mindegyik social média szereplő önként vett részt az értékelésben és hangsúlyozta érdeklődését az iparágat érintő folyamatos együttműködési törekvések és megoldások iránt. Továbbá mindegyik platform jelentős előrelépést tett, valamint kisebb-nagyobb egyéni javulást mutatott az év során.

A nyomásgyakorlás és az elszámoltathatóság elvének megteremtése működik, de akad még tennivaló: Az elmúlt év bebizonyította, hogy a partnerek felelősségre vonása a média felelősségi területén pozitív eredményeket hozhat. A fogyasztók, a hirdetők és a szabályozók egyaránt támogatták az átláthatóságot számos nagyobb social felülettel folytatott tranzakcióik során. A legfrissebb eredmények azt mutatják, hogy bár a felületeken fejlesztések és előrelépések történtek, sok érdekelt fél további befolyást és átláthatóságot keres azzal kapcsolatban, hogy a marketing erőfeszítéseket összehangolja a média alapelveivel.

Erős Attila, a magyarországi Mediabrands Chief Digital Officere, a Reprise ügyvezető igazgatója: „Olyan nagy ügynökségként, aki mind a márkák, mind pedig a közösségi platformok széles körével partnerséget ápol, felelősségünk és páratlan lehetőségünk is az iparági szereplőknek megfelelő információkat adni és segíteni a helyes eligazodást akkor, ha a márkaüzeneteiket ezeken a felületeken keresztül szeretnék megjelentetni. Létfontosságú számunkra a hirdetők üzenetének megfelelő környezetben történő megjelentetése, amibe beletartoznak – az itthon is egyre fontosabb márkabiztonsági és minőségi ismérveken túl – a legfrissebb Médiafelelősségi Index általi követelmények. Ez az index ugyanis rendszeres objektív áttekintést ad a legfontosabb social szereplőkről egy olyan világban, amikor a gyűlöletbeszéd vagy a valóság torzítása, félrevezető információk terjesztése egyre kritikusabbá válik. A Mediabrands ügynökségei világszerte azt a célt tűzték ki, hogy csak felelős piaci szereplőkkel képzelhető el bármilyen együttműködés.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA