- Hirdetés -

Így segít a SPAR

|

Mintegy 170 millió forintot fordított társadalmi célú kezdeményezésekre és jótékonysági célokra a SPAR 2017-ben. A vállalat évek óta nagy hangsúlyt fektet arra, hogy olyan közösségeket, szervezeteket támogasson, amelyek részt vesznek a közügyekben. Kiemelkedően fontos a cég számára az egészségtudatos életmód, a tudatos táplálkozás és a sport fejlesztése, felkarolása is.

„A SPAR hazai piacra lépése óta összefogásra buzdít azokért az emberekért, akik nélkülözésben élik az életüket, őket több mint húsz éve támogatja a Magyar Máltai Szeretetszolgálaton keresztül. A cégcsoport a vásárlókat is igyekszik bevonni olyan programokba, ahol ők maguk is segíthetnek a rászorulókon”– ismertette Maczelka Márk kommunikációs vezető.

Stratégiai kapcsolat

A SPAR és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat együttműködése több mint két évtizede kezdődött. A vállalat ma már – hol a mentőcsapat háttérben maradó tagjaként, hol a segélyakciók aktív szereplőjeként – jelen van az ország egyik legnagyobb karitatív szervezetének mindennapos munkájában. Az együttműködés értékét jelzi, hogy a két fél büszkén nevezi stratégiai partnernek egymást. A kooperáció 1997-ben kezdődött: ekkor szervezték meg közösen az első Adni öröm! tartósélelmiszer-gyűjtő akciót, amely azóta az ország egyik legismertebb, sokak által várt és keresett jótékonysági eseménysorozata. 2017-ben az „Ami Önnek élelmiszer, az másnak ajándék” felhívásra a közösség erejének köszönhetően több mint 309 tonna élelmiszer gyűlt össze, ezekből 34 ezer ajándékcsomag készült el rászoruló családok, egyedülálló idősek, fogyatékkal élő és hajléktalan emberek számára, még karácsony előtt.

Az élelmiszerfelesleg kezelése nagyon fontos társadalmi probléma. Azért, hogy az élelmiszerek megmeneküljenek a kidobástól, és ne növekedjen tovább a hulladék mennyisége sem, különleges élelmiszermentő akciót indított a SPAR Magyarország és a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. Első alkalommal 2017 májusában, három budapesti SPAR üzletben várták a vásárlók feleslegessé vált tartós élelmiszereit, amelyek a Magyar Máltai Szeretetszolgálaton keresztül mélyszegénységben élő családokhoz jutottak el.

Mivel az adományozás egész évben fontos, ezért a SPAR a segítségnyújtás folyamatos lehetőségét kínálja: a szervezet 200 és 500 Ft-os címletű adománykártyái az üzletek többségében megvásárolhatók, valamint minden eladott szalagfüles táska árából 1 forint is a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkáját támogatja.

A partnerség legújabb eleme az a 2017-ben indult akció, amely során az ország több mint 300 kistelepülésére viszik el a játék örömét a Magyar Máltai Szeretetszolgálat mozgó játszóterei. A projekt a SPAR Budapest Maraton®-on is bemutatkozott a két szervezet közös aktivitásaként.

26. Budapest Borfesztivál

A SPAR a gasztronómiai értékek területén is megtalálta a módját a társadalmi felelősségvállalásnak: a vállalat évek óta főtámogatója a Budapest Borfesztiválnak, amit 2017-ben 26. alkalommal rendeztek meg a Budai Várban. Az esemény keretében évről évre nemcsak a hazai borok népszerűsítése a cél, hanem a segítségnyújtás is: a fesztivál hagyományos záróeseménye a jótékonysági borárverés, amelynek során a különlegességeket, kereskedelmi forgalomban sokszor nem is kapható ritkaságokat ajánlanak fel a fesztiválon kiállító borászok, pincészetek. Az árverésen befolyt összeget minden évben a Magyar Máltai Szeretetszolgálat egy meghatározott programjának támogatására fordítja. Így például a borárverésen befolyt támogatásnak köszönhetően jutott ingyen szemüveghez csaknem félezer rászoruló, és munkához több mozgáskorlátozott és fogyatékkal élő ember a különböző máltai üzemekben, illetve száznál is több nélkülöző család gyermeke folytathatta zenei tanulmányait a Máltai Szimfónia programban.

32. SPAR Budapest Maraton®

Az egészséges életmód népszerűsítése, a sport támogatása és az elesettek megsegítése a SPAR cégfilozófiájának fontos része: ezek a vállalások találkoztak a 32. SPAR Budapest Maraton® Fesztiválon is. A csaknem 32 ezer nevezőt számláló, nagyszabású futóeseményen a lelkes szurkolók és a versenyzők is csatlakozhattak a helyszínen a különböző társadalmi célú kezdeményezésekhez. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR mesekönyveket is gyűjtött a rendezvényen: a kezdeményezés eredményeképpen mintegy 1.000 ajándékkönyv gyűlt össze a rászoruló gyermekek számára.

Felelősséggel az állatokért

A rászoruló emberek segítésén túl a SPAR társadalmi felelősségvállalási programjainak fontos része az állatok sorsa iránt mutatott érzékenység. Így a négylábúak támogatásának szintén kiemelt figyelem jutott. Az emberi fogyasztásra már nem alkalmas, ugyanakkor takarmányként még hasznosítható – mintegy 2700 tonna – élelmiszert országszerte tavaly 120 különböző szervezet kapta meg, amelyek az adományt állatmenhelyeknek, állatkerteknek juttatták el. A vállalat emellett egész évben segíti az Országos Állatvédőrség munkáját, lehetőséget biztosítva a kiskedvencek részére tartós tápok gyűjtésére: tavaly több mint 10.000 darab konzervet és közel 15.000 kg száraz tápot gyűjtöttek össze a szervezet munkatársai a SPAR és INTERSPAR üzletekben.

További szervezetek támogatása

Három évvel ezelőtt indította el a SPAR saját támogatási rendszerét, amelynek központi eleme a www.sparsegitokezek.hu portál. A pályázati rendszer átláthatóságot biztosít a vállalatnak, a támogatottaknak pedig egyenlő esélyeket jelent. Ennek köszönhetően a SPAR sok kisebb szervezetet, egyesületet, helyi kezdeményezést is tudott támogatni számos különböző területen, az oktatástól a művészeten át az egészségügyig. A 2017-ben beérkezett támogatási, adományozói megkeresések közül csaknem száz kedvező elbírálásban részesült.

Együtt legyőzhetjük

A SPAR évek óta támogatja a Tegyünk a Leukémiás Gyermekekért és Betegekért Közhasznú Alapítvány munkáját. A cégcsoport üzleteiben teret kap a szervezet figyelemfelkeltő lufihajtogató animációja, valamint év végi tartósélelmiszer-gyűjtése. Együttműködésük során több száz érintett családnak tudtak már segíteni, ahol leukémiás vagy más rosszindulatú, vérképzőszervi betegséggel küzdő gyermeket nevelnek a szülők – vagy, ahol épp a szülők érintettek.

Esélyegyenlőségi díjakat kapott a SPAR

2017-ben negyedik alkalommal kapta meg a Fogyatékosságbarát Munkahely elismerést a SPAR Magyarország, valamint a vállalat az autista fiatalokkal foglalkozó Janka Tanyával való együttműködésért Befogadó Munkahely különdíjban is részesült.

A SPAR a magyarországi felsőoktatás szolgálatában

A Szent István Egyetem Élelmiszertudományi Karán modern oktatótermet adtak át 2017 októberében a SPAR több mint 4,5 millió forintos támogatásával. A vállalat és az egyetemi kar 13 éves együttműködése során számos innovatív kezdeményezést valósított meg közösen, többek között az élelmiszerbiztonságra vonatkozóan. Az oktatási intézmény SPAR-termének korszerű berendezése és informatikai eszközei a karon tanuló hallgatók előrehaladását és tanáraik munkáját segítik a 2017-es tanévtől kezdve.

A közel 13 ezer munkavállalót foglalkoztató SPAR elkötelezett, hogy a hazai oktatási rendszer a valós piaci igényeknek megfelelő – versenyképes – tudást biztosítson a fiataloknak, ezért elsők között csatlakozott a duális főiskolai-egyetemi képzéshez. A vállalat stratégiai fontosságúnak tartja a szakember-pályamodell bemutatását és népszerűsítését, valamint a leendő munkatársaik felkészítését a valós vállalati elvárásokra.

Életmódváltásra buzdít SPAR

A SPAR kiemelt jelentőséget tulajdonít az egészségmegőrzésnek. A SPAR Életmódváltó Program azt tűzte céljául, hogy minél többen tegyék életük állandó részévé a tudatos táplálkozást és a rendszeres sportolást. Az Életmódváltó Program központjában egy praktikus, ingyenesen telepíthető mobilalkalmazás áll, ami a résztvevőket szakértők által összeállított étrendekkel, edzéstervekkel és hasznos tanácsokkal támogatja céljuk elérésében.

A vállalat emellett nagy hangsúlyt fektet az egészséges életmód és a hozzá kapcsolódó termékkínálat népszerűsítésére, illetve az ételintoleranciában szenvedő emberek segítésére, ezért folyamatosan bővíti termékkínálatát ezen a területen.

Közösségi Ház nyílt Érden

A SPAR számára a hipermarketek és szupermarketek folyamatos modernizációjához, az esztétikus és tartalmas vásárlói környezet kialakításhoz hozzátartozik a helyi közösségek megerősítése. A SPAR 2017 tavaszán átadott érdi bevásárlóközpontja mellett a vállalat jóvoltából nyitotta meg kapuit az Érdi Közösségi- és Rendezvényház. A 737 négyzetméteres telken, csaknem 10 hónap alatt megépült, mintegy 228 millió forintos beruházás keretében megvalósult fejlesztés célja, hogy teljesebbé tegye az érdiek életét.

Környezettudatos üveghulladék-gyűjtés

Otthonunk megóvása érdekében a SPAR Magyarország 2017 májusától mindegyik SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék biztonságos gyűjtését. A cég áruházaiban üveggyűjtő edényeket helyezett el, hogy a környezettudatos vásárlók segítségével nőjön a szelektíven gyűjtött üveghulladék mennyisége.

Elektromosautó-töltők telepítését kezdte meg a SPAR

A SPAR-csoport elkötelezett az innovatív és környezetbarát megoldások mellett, ezért is telepített elektromosautó-töltő állomást a soproni és az érdi INTERSPAR parkolójába. A SPAR a következő években folyamatosan bővíti az áruházai parkolóiban elérhető elektromosautó-töltő állomások számát. Magyarországon ma még viszonylag kevés villanyautót látni az utakon, de szakemberek szerint az elkövetkező években a különböző vásárlási kedvezményeknek és támogatásoknak köszönhetően jelentősen bővülni fog a jelenlegi hazai állomány.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...