- Hirdetés -

Így segítenek a médiások

|

- Hirdetés -

Nemek közötti esélyegyenlőség, klímaváltozás, gyermekek közti bántalmazás – többek között ilyen ügyekre hívják fel a figyelmet a hazai médiumok. A nyilvánosságnak köszönhetően minden évben nagy összegű adományok gyűlnek össze a különféle segítő szervezetek és a rászorulók részére.

Hatalmas erő van a médiában, véleményformáló, közösségépítő képességét használva fontos ügyekre terelheti a figyelmet, mozgósíthatja a segítőkész embereket. Az egyes médiumok is érzik ennek jelentőségét, ezért rendszeresek a különféle figyelemfelkeltő, adománygyűjtő akciók. Az RTL Magyarország éves szinten megtervezi, hogy mik lehetnek azok az ügyek és intézmények, amelyek mellé a vállalat és munkatársai felsorakozhatnak. A médiacég saját alapítványt is létrehozott az önhibáján kívül nehéz helyzetbe került munkavállalók segítésére.

„A támogatandó ügyeket és intézményeket előzetes egyeztetést követően határozzuk meg. Ezek kiválasztásában az RTL Magyarország munkatársai is részt vesznek. Számos olyan, évek óta tartó együttműködésünk van, amelyeket kollégáink szívügyüknek tekintenek, ilyen például a Bátor Tábor vagy az Ökumenikus Segélyszervezetnek való karácsonyi adománygyűjtés, de említhetnénk az UNICEF-es együttműködésünket is” – tudta meg a Marketing&Media magazin az RTL Magyarország marketing- és kommunikációs igazgatóságától. A tavaly karácsonyi adománygyűjtés során 47 millió forint folyt be a nézőktől az Ökumenikus Segélyszervezet részére, amit az RTL Magyarország 10 millióval egészített ki. A Bátor Tábor gyermeknapi kampánya kapcsán pedig az idén csaknem 40 millió forintot adományoztak a Fókusz Plusz nézői az adások alatt.

Fontos ügyek

„Általában ha egy jó ügy talál meg minket, és hiszünk benne, akkor felkaroljuk. Ennek köszönhetően festettünk már iskolai vécéket, gyűjtöttünk már ágymatracra, vittünk karácsonyi meglepetést óvodának. Fontos, hogy higgyünk abban, amit az adott intézmény képvisel, sosem lehet kirekesztő vagy öncélú a kampány, és szerencsére eddig ez fel sem merült. Mindenkinek próbálunk segíteni, aki megkeres minket, de fontos, hogy ne aprózzuk el az nlc felületeit. Ilyenkor mindig nehéz kérdés, hogy mit válasszunk. A jótékonyság nagyon erősen kapcsolódik a márkaértékeinkhez” – mutatott rá Pácsonyi Daniella, az nlc főszerkesztője. Az online magazin az idén 300 nyugdíjas ünnepét szépíti meg. Az Adni Jó! elnevezésű jótékonysági kampány keretében az olvasók dobozokba rejtett ajándékait az nlc csapata a csepeli Olajág Idősek Otthona lakóinak adja át.

A Marquard Media CSR-tevékenységének meghatározó lépése volt a Joy Tündér 2015-ös elindítása. A program keretében a májusban és novemberben megjelenő Joy-napok lapszámmal egy kiválasztott jótékonysági szervezetet támogat a cég. A jelentős pénzadományon túl print- és online megjelenésekkel segítik az alapítványok megismerését.

Világszerte több mint 300 médium csatlakozott a Covering Climate Now kezdeményezéshez, a Marquard Media Magyarország összes márkája részt vett a szerepvállalásban. „Ebben a rendkívüli, a klímaváltozást tudatosító kampányban a kiadónk fontos szerepet töltött be azzal, hogy felerősíthette az olvasókban az egyéni szerepvállalás fontosságát, és elérhette, hogy ez a téma itthon is méltó helyre kerüljön a társadalmi tudatosságban” – mondta el Salamon Brigitta, a Marquard Media Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Erős nők

Az ország legbátrabb nőit ünnepli a SzuperWMN-díj, amit a WMN magazin első születésnapjának alkalmából alapítottak. „Addigra vált világossá számunkra, hogy a WMN fontos űrt tölt be a magyar média térképén; tabukat dönt, témákat emel a közbeszéd szintjére, fontos, addig kimondatlan vagy épp »elkent« mondatokat ír le, ami az olvasókra is felszabadító hatással van. Rengeteg erős, példamutató női történettel találkozunk, az első hónaptól fogva. A közösségünkben olyan nőket ismertünk meg, akikre társadalmi-közösségi hatásukhoz viszonyítva méltatlanul kevés fény vetül. Olyan bátor, inspiráló embereket, akik képesek és hajlandók kiállni mások igazáért, érdekeiért, vállalva akár a komoly kockázatot is az ügyükért. Nem várjuk, nem is várhatjuk el, hogy mindenki felálljon a barrikádra és harcoljon. Azt viszont elvárhatjuk, hogy az igazi harcosokra odafigyeljünk, meghalljuk és meglássuk őket. És persze legalább egyszer egy évben alaposan megünnepeljük őket. Szerintem a sajtónak az egyik legfontosabb dolga, hogy ezeket a történeteket elvigye a közönséghez” – mondta el D. Tóth Kriszta, a WMN alapító-tartalomigazgatója.

Fókuszban a gyerekek

A Sláger FM csapata minden évben gyermeknapon és Mikuláskor szervez adománygyűjtő napot. Az idén először örökbefogadtak egy nyári tábort. A Sláger Táborhoz kapcsolódó adománygyűjtés keretében 3,5 millió forint gyűlt össze a hallgatóktól. „A rászoruló fiatalok különösen érzékenyen érintenek minket. A lehetőségeinkhez mérten próbálunk minél több olyan kezdeményezésben részt venni, amikben rászoruló családokon segíthetünk” – mondta el Mikus Tamara, a Sláger FM programigazgatója.

A Cartoon Network Aki ver, az nem haver elnevezésű, bántalmazásellenes kampánya utat mutat a gyerekeknek a zaklatás leküzdésére. „A kampány egyetlen szpottal és weboldallal indult, de az évek során rájöttünk, hogy a fi gyelemfelkeltés nem elég, ha komoly eredményeket akarunk elérni, cselekedni kell. Persze nem egyedül, hanem a témában legkompetensebb partnerek segítségével, akik mellé egy olyan erőforrást, hírverést, platformot biztosítunk, amellyel a tevékenységük sokkal hathatósabb lesz” – mutatott rá Kiss-Monok Ágnes, a Cartoon Network marketing- és kommunikációs képviselője. A kampány keretében készített kisfilmeket a Cartoon Networkön és az interneten több mint harminc millióan látták, az ügyhöz kapcsolódó weboldalt pedig öt év alatt közel egymillióan tekintették meg. A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány bullying témájú hívásai harminc százalékkal nőttek a kampány ideje alatt. A program eljutott az ország minden iskolájába és számos gyermekszervezetbe is.

Kalocsai Magdolna

A hazai médiavállalatok jótékonysági akcióiról a Marketing&Media magazin összeállításában olvashat további részleteket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....