- Hirdetés -

Így segítenek a médiások

|

- Hirdetés -

Nemek közötti esélyegyenlőség, klímaváltozás, gyermekek közti bántalmazás – többek között ilyen ügyekre hívják fel a figyelmet a hazai médiumok. A nyilvánosságnak köszönhetően minden évben nagy összegű adományok gyűlnek össze a különféle segítő szervezetek és a rászorulók részére.

Hatalmas erő van a médiában, véleményformáló, közösségépítő képességét használva fontos ügyekre terelheti a figyelmet, mozgósíthatja a segítőkész embereket. Az egyes médiumok is érzik ennek jelentőségét, ezért rendszeresek a különféle figyelemfelkeltő, adománygyűjtő akciók. Az RTL Magyarország éves szinten megtervezi, hogy mik lehetnek azok az ügyek és intézmények, amelyek mellé a vállalat és munkatársai felsorakozhatnak. A médiacég saját alapítványt is létrehozott az önhibáján kívül nehéz helyzetbe került munkavállalók segítésére.

„A támogatandó ügyeket és intézményeket előzetes egyeztetést követően határozzuk meg. Ezek kiválasztásában az RTL Magyarország munkatársai is részt vesznek. Számos olyan, évek óta tartó együttműködésünk van, amelyeket kollégáink szívügyüknek tekintenek, ilyen például a Bátor Tábor vagy az Ökumenikus Segélyszervezetnek való karácsonyi adománygyűjtés, de említhetnénk az UNICEF-es együttműködésünket is” – tudta meg a Marketing&Media magazin az RTL Magyarország marketing- és kommunikációs igazgatóságától. A tavaly karácsonyi adománygyűjtés során 47 millió forint folyt be a nézőktől az Ökumenikus Segélyszervezet részére, amit az RTL Magyarország 10 millióval egészített ki. A Bátor Tábor gyermeknapi kampánya kapcsán pedig az idén csaknem 40 millió forintot adományoztak a Fókusz Plusz nézői az adások alatt.

Fontos ügyek

„Általában ha egy jó ügy talál meg minket, és hiszünk benne, akkor felkaroljuk. Ennek köszönhetően festettünk már iskolai vécéket, gyűjtöttünk már ágymatracra, vittünk karácsonyi meglepetést óvodának. Fontos, hogy higgyünk abban, amit az adott intézmény képvisel, sosem lehet kirekesztő vagy öncélú a kampány, és szerencsére eddig ez fel sem merült. Mindenkinek próbálunk segíteni, aki megkeres minket, de fontos, hogy ne aprózzuk el az nlc felületeit. Ilyenkor mindig nehéz kérdés, hogy mit válasszunk. A jótékonyság nagyon erősen kapcsolódik a márkaértékeinkhez” – mutatott rá Pácsonyi Daniella, az nlc főszerkesztője. Az online magazin az idén 300 nyugdíjas ünnepét szépíti meg. Az Adni Jó! elnevezésű jótékonysági kampány keretében az olvasók dobozokba rejtett ajándékait az nlc csapata a csepeli Olajág Idősek Otthona lakóinak adja át.

A Marquard Media CSR-tevékenységének meghatározó lépése volt a Joy Tündér 2015-ös elindítása. A program keretében a májusban és novemberben megjelenő Joy-napok lapszámmal egy kiválasztott jótékonysági szervezetet támogat a cég. A jelentős pénzadományon túl print- és online megjelenésekkel segítik az alapítványok megismerését.

Világszerte több mint 300 médium csatlakozott a Covering Climate Now kezdeményezéshez, a Marquard Media Magyarország összes márkája részt vett a szerepvállalásban. „Ebben a rendkívüli, a klímaváltozást tudatosító kampányban a kiadónk fontos szerepet töltött be azzal, hogy felerősíthette az olvasókban az egyéni szerepvállalás fontosságát, és elérhette, hogy ez a téma itthon is méltó helyre kerüljön a társadalmi tudatosságban” – mondta el Salamon Brigitta, a Marquard Media Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Erős nők

Az ország legbátrabb nőit ünnepli a SzuperWMN-díj, amit a WMN magazin első születésnapjának alkalmából alapítottak. „Addigra vált világossá számunkra, hogy a WMN fontos űrt tölt be a magyar média térképén; tabukat dönt, témákat emel a közbeszéd szintjére, fontos, addig kimondatlan vagy épp »elkent« mondatokat ír le, ami az olvasókra is felszabadító hatással van. Rengeteg erős, példamutató női történettel találkozunk, az első hónaptól fogva. A közösségünkben olyan nőket ismertünk meg, akikre társadalmi-közösségi hatásukhoz viszonyítva méltatlanul kevés fény vetül. Olyan bátor, inspiráló embereket, akik képesek és hajlandók kiállni mások igazáért, érdekeiért, vállalva akár a komoly kockázatot is az ügyükért. Nem várjuk, nem is várhatjuk el, hogy mindenki felálljon a barrikádra és harcoljon. Azt viszont elvárhatjuk, hogy az igazi harcosokra odafigyeljünk, meghalljuk és meglássuk őket. És persze legalább egyszer egy évben alaposan megünnepeljük őket. Szerintem a sajtónak az egyik legfontosabb dolga, hogy ezeket a történeteket elvigye a közönséghez” – mondta el D. Tóth Kriszta, a WMN alapító-tartalomigazgatója.

Fókuszban a gyerekek

A Sláger FM csapata minden évben gyermeknapon és Mikuláskor szervez adománygyűjtő napot. Az idén először örökbefogadtak egy nyári tábort. A Sláger Táborhoz kapcsolódó adománygyűjtés keretében 3,5 millió forint gyűlt össze a hallgatóktól. „A rászoruló fiatalok különösen érzékenyen érintenek minket. A lehetőségeinkhez mérten próbálunk minél több olyan kezdeményezésben részt venni, amikben rászoruló családokon segíthetünk” – mondta el Mikus Tamara, a Sláger FM programigazgatója.

A Cartoon Network Aki ver, az nem haver elnevezésű, bántalmazásellenes kampánya utat mutat a gyerekeknek a zaklatás leküzdésére. „A kampány egyetlen szpottal és weboldallal indult, de az évek során rájöttünk, hogy a fi gyelemfelkeltés nem elég, ha komoly eredményeket akarunk elérni, cselekedni kell. Persze nem egyedül, hanem a témában legkompetensebb partnerek segítségével, akik mellé egy olyan erőforrást, hírverést, platformot biztosítunk, amellyel a tevékenységük sokkal hathatósabb lesz” – mutatott rá Kiss-Monok Ágnes, a Cartoon Network marketing- és kommunikációs képviselője. A kampány keretében készített kisfilmeket a Cartoon Networkön és az interneten több mint harminc millióan látták, az ügyhöz kapcsolódó weboldalt pedig öt év alatt közel egymillióan tekintették meg. A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány bullying témájú hívásai harminc százalékkal nőttek a kampány ideje alatt. A program eljutott az ország minden iskolájába és számos gyermekszervezetbe is.

Kalocsai Magdolna

A hazai médiavállalatok jótékonysági akcióiról a Marketing&Media magazin összeállításában olvashat további részleteket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA