Teljesen a szolgáltatókra bízzuk magunkat amikor a mobilelőfizetésről döntünk, még az ismerőseinkre, családtagjainkra is kevésbé hallgatunk – derül ki a BillKiller reprezentatív kutatásából. Ez azzal jár, hogy lemaradunk az új ajánlatokról és a megtakarítási lehetőségekről.
Bár a barátaink, rokonaink és ismerőseink véleménye általában az egyik legmeghatározóbb a családi pénztárcát érintő kérdésekben, ha mobilcsomag-választásról van szó, elsősorban a szolgáltatókra bízzuk magunkat. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller reprezentatív kutatása szerint az előfizetők legnagyobb arányban, pontosan 48 százalékban a szolgáltatók weboldalát használják információs forrásként, a második legmeghatározóbb csatorna (31 százalék) pedig az ügyintézők az üzletben; az utóbbiakra mindenekelőtt a 60 évnél idősebbek hagyatkoznak. Őket követi a felhasználók közvetlen személyes környezete (27 százalék), az olyan független forrásokra, mint a szolgáltatás-összehasonlító portálok vagy az újságcikkek csak közel minden tizedik felhasználó (12 százalék) épít.
„Kérdés, hogy egy versengő piacon milyen mértékben tekinthetünk tudatosnak egy olyan előfizetői döntést, amelyet elsősorban maguk a szolgáltatók befolyásoltak hirdetésekkel vagy személyes tanácsadással. A mobilcsomag-ajánlatok tucatnyi szempontban különböznek egymástól, így a fogyasztók különösen nehéz helyzetben vannak, ha maguk akarják összevetni a szolgáltatók ajánlatait a honlapjukról vagy az értékesítőiktől összeszedett információkból. Nem véletlen, hogy sokan inkább nem váltanak, és mint az adataink mutatják, sajnos hónapról hónapra átlagosan nagyjából ötezer forinttal többet fizetnek, mint kellene” – mutat rá a nem teljes értékű forrásból való tájékozódás következményeire Halmai Attila, a BillKiller társalapítója.
Holott jelentős összeg is megtakarító, ha megvizsgáljuk, hogy mi a fogyasztási szokásainkhoz leginkább illeszkedő ajánlat. A BillKiller weboldalán ingyenesen elérhető applikáció eddig több mint négyezer ügyfélnek átlagosan 55 700 forintot kalkulált megspórolható összegként a jelenlegi mobilcsomagjukhoz képest egy éves időtartamra vetítve, amelynek összesített összege több mint 225 millió forint.
„Nem beszélhetünk fogyasztói tudatosságról kellő mennyiségű és független forrásból származó hiteles tájékoztatás hiányában. Mi a BillKillernél elkötelezettek vagyunk abban, hogy a mobilcsomagokkal kapcsolatos minden információt részrehajlás nélkül bocsássunk az ügyfelek rendelkezésére. Közép- és hosszú távon pedig célunk, hogy a fogyasztók tudatosságának erősítéséhez minden olyan szektorban hozzájáruljunk, ahol ennek feltételei jelenleg még nem adottak” – teszi hozzá Sallai Ákos, a BillKiller társalapítója.