- Hirdetés -

Így spórolhatunk pénzt a foci-Eb-n

|

Sokan utaznak Magyarországról Németországba, hogy a helyszínen szurkolhassanak a nemzeti válogatottnak, vagy hogy a többi izgalmas mérkőzés valamelyikét megnézzék. Minden utazáskor érdemes szem előtt tartanunk néhány gyakorlati tippet a költéseink kapcsán, például hogyan spórolhatunk a legtöbbet euró-övezetben, amikor kártyával fizetünk. Érdemes átgondolni azt is, hogyan és hol tartsuk a pénztárcánkat, illetve hogy milyen fizetési módokat használjunk, hogy biztonságban tudjuk pénzünket.

A Wise, a világ legjobb pénzkezelési módját építő globális technológiai vállalat itthon és külföldön is, összeállított egy praktikus útmutatót, hogy a nyári utazásaink során még többet hozzuk ki a pénzünkből.

 

Hét tipp fizetésekhez és valutaváltáshoz az Euro 24 alatt (is)

Németország még mindig nagyrészt készpénzalapú társadalom. Számítsuk ki az utazás során várható készpénz szükségletünket, és fontoljuk meg, hogy átváltsuk-e az összeg egy részét előzetesen, vagy inkább helyben tegyük azt, például a Wise által kínált nemzetközi betéti kártyával vegyük fel készpénzt egy ATM-ből.

Kerüljük a hitelkártya használatát, mivel az további díjakkal járhat, és lehet, hogy kamatot is felszámolnak.

Készpénzfelvételkor óvakodjunk a független ATM-ektől, amelyek gyakran turisztikai helyeken, repülőtereken és vasútállomásokon találhatóak, mivel általában drágábbak, mint a helyi bankok ATM-jei.

Amikor a bankautomata vagy a fizetési terminál egy üzletben vagy étteremben megkérdezi, hogy milyen pénznemben szeretnénk fizetni, mindig válasszuk a helyit – Németországban az eurót. Ellenkező esetben további átváltási díjak kerülnek felszámításra.

Készpénzfelvétel esetén ellenőrizzük a banki vagy fintech díjakat, mivel ezek hozzáadódnak a helyi ATM-ek díjaihoz*.

Óvakodjunk a magukat „nulla jutalékkal” hirdető valutaváltó pontoktól, mivel ezek általában saját, felfújt árfolyammal dolgoznak, ezeken a helyeken sok esetben rejtett díjat fizettünk, és végül kevesebb pénz marad nálunk a vártnál. A Google-n vagy a Wise alkalmazásban nézzük meg az aktuális piaci középárfolyamot, hasonlítsuk össze a lehetőségeket, hogy megalapozott döntést hozhassunk.

Ha az utazás végén visszaváltjuk a megmaradt készpénzt a hazai pénznemre, akkor kétszer fizetünk átváltási díjat ugyanazért az összegért. Költsük inkább magunkra a pénzt, vagy tegyük félre az eurót a következő kalandra.

 

Hét tipp a pénzed biztonságáért

Ne hordjunk magunknál túl sok készpénzt.

Az utazás során többféle fizetési lehetőség álljon a rendelkezésre, hogy soha ne kerüljünk olyan helyzetbe, hogy ne tudjunk fizetni valamiért, amire szükségünk van. Ezek lehetnek különböző kártyák, például bankkártya, Wise betéti kártya, egyéb betéti kártya vagy készpénz.

Figyeljünk a környezetünkre. Mindig cipzározzuk be a táskánkat, soha ne tartsuk a kártyáinkat vagy a készpénzünket nyitott zsebben. Ideális esetben hordjunk keresztpántos táskát, és mindig tartsuk rajta a kezünket.

Legyünk körültekintőek, amikor utcai árusoknál vásárolunk, lehetőleg készpénzzel fizessünk, hogy elkerüljük az átveréseket vagy azt, hogy ellopják a kártyaadatainkat.

Amikor egy chippel történő tranzakciót végzünk, kövessük a biztonsági intézkedéseket, és takarva adjuk meg a PIN-kódunkat.

Amennyiben ellopták a kártyánkat vagy elveszett, azonnal intézkedjünk. Lépjünk kapcsolatba a bankunkkal, és jelezzük feléjük a történteket. Ennél még gyorsabb, ha töröljük a kártyánkat online vagy applikációban. Az elveszett Wise betéti kártyát azonnal zárolhatjuk az alkalmazásban, a Kártya menüpontban a "Kártya zárolása" gombbal. Minden jogosulatlan tevékenységet jelentsünk ezzel kapcsolatban a Wise-nak.

Ha a fentiekhez hasonlóan kellemetlen helyzetbe kerülünk, és nincs alternatív fizetési módszerünk, a Wise segíthet. Ha azonnal szeretnénk hozzáférni a pénzünkhöz, gyorsan és egyszerűen nyithatunk egy Wise-fiókot, és egyenesen a bankszámlánkról tölthetünk fel rá forintot. Onnan a pénzt a valódi piaci középárfolyamon válthatjuk át euróra, és a virtuális bankkártyánkkal másodpercek alatt fizethetünk Németországban, az Apple vagy a Google Wallet segítségével.

 

* A Wise-kártyával minden hónapban legfeljebb összesen 80 000 HUF összegig 2 készpénzfelvétel ingyenes. Ezt követően a felvétel díja 200 HUF és az összeg 1,75%-a. A nagyobb magyar bankok átlagos díjai a bankkártyával történő külföldi pénzfelvételért bankonként eltérőek, de könnyen előfordulhat, hogy kifizetünk akár 3-4 eurós fix díjat pénzfelvételenként, plusz egy jutalékot, amely jellemzően az összeg 1,5-2,4%-a, esetenként még ennél is magasabb.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...