- Hirdetés -

Így spórolhatunk – tippek a vastagabb pénztárcához

|

- Hirdetés -

Az új év eleje az elhatározások időszaka. Megfogadjuk, hogy jobban odafigyelünk magunkra, a környezetünkre, egészségesebben élünk, többet mozgunk. A testi és lelki egészség megerősítése mellett azonban nem mindig gondolunk arra, hogy a pénztárcánkat is jobb formába hozhatnánk, pedig az évkezdés remek időszak erre. Íme az Erste hat tippje a stabil kezdéshez, hogy szintet lépjünk a pénzügyeinkkel.

1. Hónap elején tegyünk félre!

Mindig van miért megtakarítani. Ma már a befektetés sem csak a gazdagok kiváltsága: elég pár ezer forint ahhoz, hogy elkezdjük a pénzt dolgoztatni. Érdemes már a hónap elején félretenni, és erre a pénzre kiadásként tekinteni, így könnyebben beivódik a mindennapokba, és hamar a havi rutin részévé válik. Azoknak, akik félre tudnak tenni, szükségük van egy olyan lehetőségre, amellyel a pénzt megfelelően tudják kamatoztatni. Ilyen befektetési lehetőség és megtakarítási program Erste Future, amely már újszülött kortól elérhető. Szakértők által összeállított tematikus csomagokon keresztül egyszerűen fektethetsz különféle piacok papírjaiba. Csak annyit kell eldönteni, hogy milyen időtávra, mekkora kockázattal szeretnél befektetni. Érdemes kicsiben is elkezdeni!

2. Nyessük le a felesleges költéseket!

Ha kicsit jobban megnézzük a havi kiadásainkat, valószínűleg találunk olyat, ami csak felesleges pénzkidobás. Tipikusan ilyenek a beragadt előfizetések: a megunt és elfelejtett online játékok, appok újra és újra beterhelik a bankszámlánkat. Érdemes időnként ellenőrizni például androidos telefon esetében a Play áruházban, vagy iOS-es készüléknél az App Store-ban, hogy milyen élő előfizetéseink vannak. Hasonló a helyzet a ma divatos streaming szolgáltatásokkal. Sokan csak azért fizetnek elő ezekre, hogy egy kedvenc sorozatukat megnézzék, majd, amikor annak vége, elfelejtik lemondani a szolgáltatást, ami így csak feleslegesen viszi a pénzt.

3. Válasszunk testhezállóbb bankot és bankszámlát!

A mindennapi pénzügyek intézése, a pénz használata (bankszámla, átutalás, bankkártya, pénzfelvétel) is pénzbe kerülnek. Éves szinten már szemmel látható összeget lehet spórolni egy, a pénzügyi szokásainkhoz jobban igazodó, kedvezőbb díjszabású számlacsomaggal. Ám mielőtt a bankváltás mellett döntünk, érdemes megvizsgálni azt is, mi a fontos számunkra a bankolásnál. Tegyük fel magunknak a következő kérdéseket: szükségünk van személyes tanácsadásra, legyen-e közelben bankfiók, vagy csak digitálisan bankolunk; hol találunk bankautomatát, ha kell; baj esetén van magyar nyelvű ügyfélszolgálat, amit bármikor felhívhatunk? Mivel egyre égetőbb probléma az adatbiztonság, nagyon fontos szempont az is, hogy teljesít a bankunk, ha a kibervédelemről van szó. Míg az MNB adatai szerint 2023 harmadik negyedévében a bankok az átutalásos visszaélések 65 százalékát megfogták, az Ersténél a próbálkozások 90 százalékát sikerült kiszűrni ebben az időszakban, az ügyfeleknek okozott kár értéke pedig már csökkent is a második negyedévhez képest, míg a bankszektor egészében nőtt.

4. Keressük a kedvezményeket!

A legtöbb boltban ma már szinte egész évben találunk pontgyűjtő akciókat, kedvezményeket, kuponos spórolási lehetőségeket. Jelentős összegeket takaríthatunk meg, ha ezekre odafigyelünk és azt, amire valóban szükségünk is van, akciósan vesszük meg. Igaz, ez sok utánajárást igényelhet. Az Erste Moneyback funkciójával az akciók mindig kéznél vannak. Az ingyenes, minden kártyatípusra vonatkozó, személyre szabott pénzvisszatérítési kedvezményprogramban mindenki a saját költései alapján, a számára leginkább releváns kereskedőktől kap ajánlatot. Ezeket aktiválva automatikusan jár a pénzvisszatérítés (ami a vásárlás értékének 10 százalékát is elérheti), vagy egy kupon, ami a kasszánál fizetendő összeget csökkenti.

5. Használjuk a használtat, adjuk el, ami nem kell!

Nem kell mindig mindenből a legújabbat – és egyben a legdrágábbat – megvenni. Ha a mobilunkat ritkábban cseréljük, spórolunk, de ha legújabb típusnál eggyel régebbi verziót választunk, az is sokkal jobb és okosabb lesz a réginél. Sok olyan árucikk van, ruhák, elektronikai eszközök, sportszerek, amit használtan jóval olcsóbban is beszerezhetünk, miközben a minőség alig különbözik egy újtól és a környezetre sem ró felesleges terhet. A kinőtt ruhák, felesleges kiegészítők, lassuló kütyük cseréje, átalakítása vagy eladása is pénzt hoz a házhoz. Ez pedig nem csak otthon, de a cégnél is lehet gyakorlat! Az Erste sem dobja ki a leselejtezett, de jó állapotú informatikai eszközöket és irodabútorokat, ezeket partnereinek, társadalmi szervezeteknek, alapítványoknak adja át ingyen. Ahogy a belső- és ügyfélrendezvényeken használt növénydekorációkat is vagy haza lehet vinni, vagy egy vásáron értékesítik, és az ebből származó bevételt jótékonysági célra fordítják.

6. Másokon segíteni nem csak pénzzel, tettel is lehet!

A saját pénzügyi egészségünk megteremtése után gondoljunk azokra is, akiknek ez nem megy saját erőből. Segíteni nem csak sok pénzzel lehet: ahogy a megtakarítást is érdemes akár kicsiben is elkezdeni, úgy a kisebb adományok is nagy segítséget jelenthetnek a rászorulóknak. Az Erste digitális platformja, George új funkciója még egyszerűbbé teszi az adományozást, csupán két kattintással már utalhatunk is a bank által jó szívvel ajánlott társadalmilag hasznos szervezeteknek. A segítségnek azonban számos formája és módja van az anyagi támogatáson, adományozáson túl. Támogathatjuk a rászorulókat általunk már nem használt, de jó minőségű tárgyak felajánlásával is, vagy akár a két kezünkkel és az időnkkel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...