- Hirdetés -

Így spórolnak a vízzel a magyarok

|

- Hirdetés -

Szinte ugyanannyian fogyasztanak otthoni csapvizet, mint ásványvizet, a többség inkább a zuhanyzást választja és esővízzel, vagy kútból nyert vízzel öntözi kertjét – derül ki a Xylem „State of Water” online kutatásából. A felmérés alapján sikeresnek tűnik a használt sütőolajjal kapcsolatos szemléletformálás, a válaszadók 84 százaléka jelezte ugyanis, hogy nem önti a lefolyóba az olajat, mivel tisztában van azzal, hogy ez mennyire környezetszennyező.

Épphogy túl vagyunk az idei első hőhullámon, már készülhetünk is a következőre, hiszen bőven tartogat még számunkra forró napokat az idei nyár. A kánikula egyik velejárója a megnövekedett vízfogyasztás, ugyanis ilyenkor az emberek, állatok és növények is fokozottan igénylik a folyadékot. A Xylem „State of Water” online kutatása első részében arra volt kíváncsi, mennyire használják tudatosan a magyarok a vizet.

A válaszok alapján az látszik, hogy az otthonukban csapvizet fogyasztók, illetve az ásványvízre szavazók tábora nagyjából azonos (előbbit 44, utóbbit 41 százalék jelölte meg). A fennmaradó 15 százalék szűrt vizet iszik otthon. A falun élők körében az átlagosnál jóval magasabb, 53 százalék az ásványvizet választók aránya, míg a jellemzően csapvizet fogyasztóké 39 százalék. A budapestiek körében fordított a helyzet, a válaszadók 38 százaléka preferálja az ásványvizet, a csapvizet választók aránya pedig 45 százalék. A községben, városban, illetve megyeszékhelyen lakók körében nagyjából az országos átlagnak megfelelően alakul az ásványvizet, csapvizet, illetve szűrt vizet választók aránya.

A csapvizet mellőzők leginkább azért döntenek így, mert egészségesebbnek tartják az ásványvizet (39 százalék), de viszonylag sokan vannak, akik azért nem isznak csapvizet, mert nem jó az íze (28 százalék). További 26 százalék pedig azt jelezte, hogy túl zavaros, klóros a csapvíz, ezért kerüli a fogyasztását, hét százalék pedig azért dönt így, mert nem jó a szaga.

A havonta elhasznált vízmennyiség kapcsán szinte ugyanolyan arányban vannak az 5 köbméter alatt és 5-10 köbméter között fogyasztók (42-42 százalék). A havonta 10-15 köbméternyi vizet elhasználók aránya a válaszadók között 11 százalék, 5 százalék pedig 15 köbméternél is többet fogyaszt egy hónapban. Ahogyan az várható is volt, a havi vízfogyasztás szoros összefüggést mutat az egy háztartásban élők számával. Az egyedül élők között tízből heten havonta 5 köbméteres, vagy annál kisebb fogyasztással is kijönnek, de még a kétfős háztartások esetében is 50 százalék körüli az ötköbméteres küszöböt át nem lépők aránya. Azok a családok, ahol 3-an, vagy 4-en élnek együtt, jellemzően 5-10 köbméternyi vizet használnak el egy hónapban, míg az ötfős, vagy annál is nagyobb háztartások esetében egyharmad-egyharmad az 5-10 és a 10-15 köbmétert fogyasztók aránya.

A felmérés során a válaszadók kétharmada jelezte, hogy a takarékosabb megoldásnak számító zuhanyzást választja, a kérdőívet kitöltők csupán ötöde fürdik kádban. 16 százalék volt azok aránya, akik annak ellenére, hogy általában zuhanyoznak, időnként azért elmerülnek egy kád vízben. A kutatás alapján úgy tűnik, hogy a falvakban élők szeretnek leginkább egy kád vízbe beülve fürdeni, közel harmaduk jelölte meg ezt az opciót, ami jóval az országos átlag fölötti érték, miközben a zuhanyzást 51 százalék választja a falusiak közül, ami szintén jelentősen eltér az átlagtól.

A kérdőívet kitöltők többsége, közel 64 százaléka nem használ mosogatógépet, helyette folyóvízzel tisztítják koszos edényeiket. Ezeknek a válaszadóknak a közel fele azonban figyel arra, hogy maximum egy mosogatótálcányi csapvizet használjon el. A válaszadók további 36 százaléka mosogatógépet használ. Az országos átlagnál jóval magasabb, 47 százalék a fővárosban élők körében a mosogatógépet alkalmazók aránya, és a városban élők 44 százaléka is ezzel a megoldással él.

A kerttel rendelkezők is igyekeznek spórolni, majdnem felük (48 százalék) összegyűjtött esővízzel locsolja növényeit. Valamivel több mint egyharmaduk fúrt kútból oldja meg ezt a feladatot, és kicsit több mint 17 százalék azok aránya, akik vezetékes vízzel locsolnak.

A felmérés alapján sikeresnek tűnik a használt sütőolajjal kapcsolatos szemléletformálás, a válaszadók 84 százaléka jelezte ugyanis, hogy nem önti a lefolyóba az olajat, mivel tisztában van azzal, hogy ez mennyire környezetszennyező. További 13 százalék azok aránya, akik ennyire ugyan nem tudatosak, néhány alkalommal már előfordult velük, hogy a lefolyóba öntötték a használt sütőolajat. Mindössze 3 százalék azok aránya, akik viszont rendszeresen így szabadulnak meg az olajtól.

A legnagyobb arányban a városban élők bánnak elővigyázatosan a használt sütőolajjal, 92 százalékuk jelezte, hogy soha nem önti a lefolyóba, de a községben élők 90, illetve a falvakban lakók 86 százaléka is így cselekszik. A fővárosiak körében az országos átlagnál alacsonyabb, 80 százalék a sütőolajat tudatosan kezelők aránya, míg a megyeszékhelyeken élők körében meglepően alacsony, mindössze 73 százalék.

„A kutatásunk eredménye azt mutatja, hogy az elmúlt évek szemléletformáló aktivitásai, illetve az aszályokkal, átmeneti vízhiánnyal kapcsolatos tapasztalatok jelentős mértékben erősítették a tudatos vízhasználatot. Az emberek minden területen kezdenek tisztában lenni azzal, hogy mekkora érték a víz és milyen fontos, hogy okosan bánjunk vele” – hangsúlyozta Vargha Márton, a Xylem Water Solutions Kft. marketing és kommunikációs vezetője.

A kutatást a Xylem Water Solutions Kft. online kérdőívvel végezte 2023. május 22. és június 19. között. A kérdőívet összesen 629-en töltötték ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...

Édes meglepetés az HBO Maxon

Az év családi musicale március 8-án érkezik az HBO Maxra szinkronos és feliratos változatban is.Paul King (Paddington) 2023 végén elhozta az év legédesebb filmjét. A sztárokkal teli musical óriási siker lett itthon és nemzetközi...

Újabb szupermarketet nyit a Spar

Letették ma az új Spar szupermarket alapkövét Szentendrén, a HÉV-végállomásnál. A modern, több mint 4000 négyzetméteres áruházra és mélygarázsra, valamint a környezetének megszépítésére zöldmezős beruházás keretében mintegy 3,6 milliárd forintot fordít a vállalat. A...

Hosszabbított az AutoWallis és az Opel

Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel nagykereskedelemi szerződését a közép-kelet-európai régió négy országában. Az AutoWallis 2020 óta képviseli az Opelt Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában, így a mostani...

Rekorderedményekkel zárta a múlt évet a DODO

Tavaly magyarországi és európai viszonylatban egyaránt az élelmiszer-kiszállítás iránti igény nőtt a legdinamikusabban, derül ki a nemzetközi okoslogisztikai szolgáltató adataiból. Európa egyik legsikeresebb élelmiszer-kiszállítójaként a DODO az e-kereskedelemben általánosan tapasztalható visszaesés ellenére is rekorderedményekkel...

AI innovációs kézikönyv készült vállalati döntéshozóknak

A Bobcats Coding AI innovációs útmutatót készített vállalati döntéshozóknak, amely áttekintést nyújt a mesterséges intelligencia gyors felíveléséről a befektetési piacon, egyúttal kézzelfogható tanácsokkal is szolgál az AI iránt érdeklődő vállalkozások stratégiai tervezéséhez és kockázatértékeléséhez.2023...

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ördög Nórát látták a legtöbben

A celebes toplista szereplőit fele-fele arányban adják az RTL és a TV2 sztárjai, de az élbolyt az utóbbiak uralják. Az első helyet is egy TV2-s híresség, Ördög Nóra foglalja el, ami azt jelenti, hogy...

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...

Édes meglepetés az HBO Maxon

Az év családi musicale március 8-án érkezik az HBO Maxra szinkronos és feliratos változatban is.Paul King (Paddington) 2023 végén elhozta az év legédesebb filmjét. A sztárokkal teli musical óriási siker lett itthon és nemzetközi...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....