- Hirdetés -

Így szerezhetünk befektetőket

|

Egyre több startup és vállalkozás dönt úgy, hogy kockázati tőkebefektetést vesz igénybe cége elindításához, fellendítéséhez, hogy felgyorsítsa a piacra lépését, fejlődését. A befektetők elnyerése azonban külön „művészet”, amelynek nem árt megtanulni a technikáját. A Cápák között üzleti showműsor K&H az innovációért különdíját elnyert, Cseppke megálmodói ezért megmutatják, hogy mire érdemes figyelni, amikor a sorsdöntő megbeszélésre sor kerül.

A kockázati tőkebefektetés a startupok és vállalkozások körében ígéretes lehetőség, amellyel egyre több hazai cég is él. A Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesület (HVCA) legfrissebb jelentése szerint, a hazai kockázati tőkealapok tevékenységeit vizsgálva, tavaly 203 befektetést hajtottak végre itthon és külföldön, összesen 125 millió euró, hozzávetőleg 45 milliárd forint értékben, ami 64 százalékkal több, mint a tavalyi évben. A befektetőkkel történő tárgyalás azonban külön tudást igényel, ezért alaposan fel kell készülni, ha gördülékenyen és eredményesen szeretnénk venni az akadályokat. A Cápák között üzleti showműsor K&H az innovációért különdíját elnyerő, Cseppke babaruhák és kiegészítők megálmodói – Giret Fruzsina és Laár Györgyi – már sikeresen megnyerte a Cápák bizalmát, most pedig megosztja tapasztalatait arról, hogy mire kell odafigyelni, ha tőkebefektetőkkel tárgyalunk.

1. az alaposnál is jobban készüljünk fel! – A befektetők elsősorban a számokból értenek, tehát a felkészülés első és legfontosabb eleme, hogy a cég eredményeivel és értékeivel pontosan legyünk tisztában. Nemcsak azt kell megmutatnunk, hogy egyedülálló ötlettel, termékkel rendelkezünk, hanem azt is be kell bizonyítani, hogy van rá kereslet, termelni fog annyi hasznot az elképzelésünk, amivel megtérül a belefektetés. Fontos azonban, hogy végig maradjunk őszinték, ne akarjunk többnek vagy másnak látszani, mert a tényleges értékek, eredmények úgyis kiderülnek.

2. legyen egyedi a bemutatkozásunk! – Jó benyomást akkor tudunk elérni, ha a bemutatkozásunk rövid, lényegre törő, emellett van benne olyan személyes történet, amelyen keresztül az adott fél meg tudja látni az üzlet mögött álló embert is. Mutassuk meg a vállalkozás jelenlegi helyzetét és jövőbeli lehetőségeit, és azt is, hogy honnan jöttünk, ki(k) áll(nak) a vállalkozás mögött.

3. maradjunk reálisak! – A vállalkozónak meg kell tanulni érzelmileg elszakadni a projektjétől, nem pedig a saját „gyermekeként” gondolni rá, hiszen a tárgyalások alatt a potenciális partner üzletként tekint a vállalkozásunkra. Ha végig a realitások talaján maradunk és nem értékeljük túl a cégünket, akkor nem válunk komolytalanná a befektetők szemében.

4. a szerződéskötésnél figyeljünk oda az apró részletekre is! – Nem szabad hátradőlni, miután kezet ráztunk, ugyanis a szerződéskötés tartogathat nehézségeket. Ebben a fázisban minden aprónak tűnő részletet egyeztetnie kell a feleknek, mivel a befektetők elsődleges célja, hogy a pénzért és energiáért cserébe minél nagyobb haszonra tegyenek szert. Leendő partnerünk ugyanis nem hosszú évtizedek alatt kivett osztalékból szeretné visszakapni a pénzét, hanem rövid idő alatt, többszörös megtérüléssel.

„A kockázati tőkebefektetés mellett, a vállalkozások banki hitel segítségével is javíthatják likviditásukat. A hitelek előnye, hogy a bank nem kér értük tulajdonrészt cserébe, ezért érdemes akár a tőkebefektetéssel kombinálva, mind a két finanszírozási formát igénybe venni” – mondta el Kökény Roland, a Cápák közöttben bemutatkozó vállalkozásokat mentoráló K&H Bank kkv szegmens marketing vezetője.

Az érdeklődő vállalkozások számára újra lehetőség nyílik, hogy kipróbálják magukat és befektetőket szerezzenek! A Cápák között műsor harmadik évadába már elindult a jelentkezés.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...