- Hirdetés -

Így szurkolnak a magyarok

|

- Hirdetés -

Az európai futballrajongók jelentős része, 47 százaléka egy sor rituálét hajlandó lenne elvégezni, ha ezzel győzelemre segíthetné kedvenc csapatát – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor felméréséből. Az UEFA EURO 2024 hivatalos alkoholmentes italszponzoraként a márka Európa-szerte arról kérdezte a rajongókat, milyen szokásaik vannak a meccsnézéshez kapcsolódóan.

A megkérdezett kilenc nemzet közül az olaszok néznek legtöbben rendszeresen focit (65 százalék), és közöttük a legmagasabb a női futball-rajongók aránya is (37 százalék).

A felmérés szerint az európai focirajongók 69 százalékának van valamilyen rituáléja a meccshez kapcsolódóan. A labdarúgó-Európa-bajnokság alatt a szurkolók ezt az 5 fő rituálét tervezik elvégezni:

26 százalék mindig egy adott társaságban nézi a meccset

23 százalék szokta keresztbe tenni az ujjait meccsnézés közben

20 százalék énekli a nemzeti himnuszt

18 százalék visel valamilyen szerencsehozó ruhadarabot

17 százalék egy bizonyos helyről vagy bútorról nézi a meccset.

A felmérés szerint a rajongók egy sor rituáléra hajlandóak lennének, ha ezzel győzelemre segíthetnék csapatukat. Így 38 százalék tenné keresztbe az ujjait; 30 százalék hordaná kifordítva a ruháit, 19 százalék pedig felemás cipőben nézné a meccset.

Összességében a focikedvelők annyira elkötelezettek csapatuk iránt, hogy ha megkérnék őket egy bizonyos rituáléra, 47 százalék kérdés nélkül megtenné. Ez az arány a szlovénoknál a legmagasabb: közülük 57 százalék mondta, hogy bármit megtenne, ha a csapata erre kérné.

A magyarok esetében az átlagnál valamivel alacsonyabb (34 százalék) a rendszeres futballnézők aránya, az odaadás azonban nálunk sem hiányzik: a válaszadók 53 százaléka mondta, hogy hajlandó lenne a győzelem érdekében arra a rituáléra, amire a csapat kérné, például 48 százalék viselné a meccs alatt kifordítva a ruháját. Az élmezőnybe tartozunk a himnuszt éneklőket illetően is: a válaszadók 25 százaléka szokta rendszeresen elénekelni a meccset megelőzően (ennél csak az olaszoknál és a szlovéneknél gyakoribb ez a szokás, náluk 27 százalék a himnuszt éneklők aránya).

A Coca-Cola arra biztatja a futballrajongókat, hogy az UEFA EURO 2024-hez kapcsolódóan osszák meg szokásaikat a közösségi médiában a #TheRitualCup hashtaggel, így akár a stadionban elhelyezett szurkolói kivetítőre („Believerboard”-ra) is felkerülhetnek.

„Magyarországon is nagy izgalommal készülünk az UEFA EURO 2024-re, amely az év egyik legizgalmasabb sporteseményének ígérkezik. A Coca-Cola Applikációban indított nyári promóció is nagyrészt erről szól majd, hiszen a szerencsés nyertesek ott lehetnek majd a Németország-Magyarország mérkőzésen, vagy akár a bajnokság döntőjén is” – mondta el Vida Annamária, a Coca-Cola Magyarország szenior brand menedzsere, aki hozzátette: a vállalat számos egyéb hazai aktivitással készül az eseményre. Így a Street Kitchen-nel együttműködve például egy olyan filmet készítettek, amelyben bemutatják a legjobb budapesti vendéglátóhelyeket, ahol a focirajongók egy közös vacsora közben nézhetik meg együtt kedvenc csapatuk mérkőzéseit.

A kutatást a Kantar Profiles Division of Kantar végezte 2024 májusában a Coca-Cola számára. A felmérés során 16804 embert kérdeztek meg 9 piacon. A kilenc európai piac a következő: Belgium (2001), Horvátország (2001), Dánia (2000), Németország (2001), Magyarország (2000), Olaszország (2000), Spanyolország (2000), Anglia (2000), Szlovénia (801).

A #TheRitualCup kampányt a WPP Open X fejlesztette David Madrid vezetésével, a Design Bridge & Partners, a VML, az Ogilvy, az EssenceMediacom és a Hogarth támogatásával.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...

Ezek a legnépszerűbb belföldi nyaralóhelyek

A Szallas.hu friss elemzése szerint bár a Balaton népszerűsége elvitathatatlan a vakációzók körében, a Tisza-tónál is sokan nyaralnak. A magyar tenger térségében Siófok, Balatonfüred és Hévíz szálláshelyeit választották eddig a legtöbben nyaraláshoz, a Tisza-tónál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...