- Hirdetés -

Így szurkolnak a magyarok

|

- Hirdetés -

Alapvetően passzívak vagyunk a közösségi médiában, de kiemelt sportesemények alatt szívesen hangoztatjuk a nézeteinket – derült ki az Invitel sportnézési kutatásából. Leginkább élőben, televízión keresztül követjük a sportot, de ha ez nem lehetséges, az interneten keresztül informálódunk az események kimenetéről.
A 18-65 éves aktív internetezők körében végzett, nem reprezentatív felmérés többek között arra is rámutatott, hogy leginkább élőben, televízión keresztül követjük a sportot, de ha ez nem lehetséges, az interneten keresztül informálódunk az események kimenetéről. A felmérés szerint egyre népszerűbbek az online sportoldalak, illetve a közösségi médiából is gyakran tájékozódnak a felhasználók. Az Invitel ennek kapcsán megvizsgálta azt is, hogy miként viselkedünk a digitális térben, ha sportról van szó.
Megfigyelők és kommentátorok
Mindannyian ismerjük azt a jelenséget, amikor egy fontosabb meccs idején megtelik a hírfolyamunk „Gól!”; „Szép volt!” és ehhez hasonló bejegyzésekkel – így, ha nem is volt alkalmunk követni a mérkőzést, végső soron hamar megtudjuk az eredményt. Az Invitel kutatása szerint gyakran találkozunk a közösségi médiában sport témájú (73%) szöveges, képes vagy videós tartalommal, mégsem fejezzük ki feltétlenül a véleményünket. Bár a sportoldalak és az ismerőseink ezzel kapcsolatos bejegyzéseit szívesen olvassuk – ha a preferenciánknak megfelelő, kedveljük is –, de csupán tízből egy ember oszt meg ilyen tartalmat vagy szól hozzá a hírfolyamán megjelenő bejegyzésekhez.
Ezzel szemben a kiemelt sportesemények, világbajnokságok alkalmával egyből szurkolóvá – extrémebb esetben szakértővé – válunk, így más, aktuális témához képest gyakrabban foglalkozunk vele a közösségi oldalakon. Ezt erősíti meg az Invitel kutatása is, amely szerint ilyen időszakban három és félszeresére emelkedik a sporttal kapcsolatos hozzászólási és a megosztási arány – főleg, ha éppen magyar vonatkozású mérkőzések zajlanak.
Sportoló sztárok
A sportolók közösségi profiljainak köszönhetően betekinthetünk a mindennapjaikba, és a megosztásaik által értesülhetünk szerepléseikről, sikereikről.
„A privát szféra mellett általában közösségi ügyek is terítékre kerülnek, amióta a sportolók, játékosok aktívan használják a saját csatornáikat. Ezekkel, a klubok által ritkán ellenőrzött sportolói tartalmakkal néhány óra alatt világméretű kampányokat lehet életre hívni, komoly kihívás elé állítva a közösségi médiás kollégákat” – említette a felmérés kapcsán Éless Dénes, az Invitel online vezetője.
A legnépszerűbb hazai influencerek főleg focisták, ami nem meglepő, hiszen a digitális világban a legtöbben a labdarúgás iránt érdeklődnek. Természetesen az egyes sportágakhoz hasonlóan a sportolók népszerűsége is növekszik egy-egy kiemelt esemény alatt – de ezt követően a legtöbb rajongónak hamar alábbhagy az érdeklődése, és ezzel együtt az aktivitása is.
„A 2018-as év egyik kulcs feladata lesz a sportmarketing szakemberek számára, hogy a rendelkezésükre álló közösségi média és website forrású adatokból le tudják szűrni a szurkolóik és szimpatizánsaik – számukra releváns – jellemzőit és erre megfelelő módon reagáljanak, például a digitális- és az élménymarketing területén” – tette hozzá Éless Dénes.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fesztiválokon keresnek munkát a fiatalok

Állásbörze egy kilencvenezres fesztiválon? Miért ne?! Több ezer pályakezdő, tizenhárom úttörő munkáltató és rengeteg felejthetetlen élmény - ilyen egy igazi Z generációs szakmai esemény, a Zyntern Karrier Zóna az EFOTT-on. A fiatalokat nemcsak elkötelezni...

Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...

Nők, akik megváltoztatták az informatikát

Azt gondolhatnánk, hogy az informatika nagy alakjai között csak nagy tudású, tekintélyes férfiak vannak, mintha az informatika nem nőknek való tudomány lenne. Pedig biológiailag semmivel sem alkalmasabbak a férfiak erre a szakmára, mint a...

Túl keveset isznak a magyarok

A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos...

Új trend a futárpiacon

A kiszállítási piacon látványosan nő a nagyméretű termékek rendeléseinek száma, amelyek kézbesítése speciális logisztikai megoldást igényel. A vásárlói igényeknek megfelelően, az élelmiszerek, friss-és melegételek kiszállítása mellett tovább növeli e-kereskedelmi kézbesítési portfólióját az okoslogisztikai megoldásokat...

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Idén is díjazzák a közösségi média sztárjait

Hatodik alkalommal díjazzák a közösségi média legnagyobb hazai sztárjait a JOY Social Media Awardon (JOY SMA). A közönség egy hónapon keresztül szavazhat a hét kategóriában induló 28 jelöltre. Új kategória idén a #képernyőkedvence, valamint...

Fesztiválokon keresnek munkát a fiatalok

Állásbörze egy kilencvenezres fesztiválon? Miért ne?! Több ezer pályakezdő, tizenhárom úttörő munkáltató és rengeteg felejthetetlen élmény - ilyen egy igazi Z generációs szakmai esemény, a Zyntern Karrier Zóna az EFOTT-on. A fiatalokat nemcsak elkötelezni...

Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....