- Hirdetés -

Így tájékozódunk online vásárlás előtt

|

- Hirdetés -

Az online vásárlók döntő többsége internetes keresők segítségével tájékozódik egy-egy fogyasztói döntés előtt, de a válaszadók fele a közösségi médiában és hírlevelekből is szerez információt – többek között ez derült ki a Bónusz Brigád és a GKID közös kutatásából. Az egyes szolgáltatáskategóriák közül az utazásra jellemző leginkább a foglalás előtti online tájékozódás.

Szolgáltatások keresése előtt a Bónusz Brigád kutatásában részt vevők legnagyobb része (85%) internetes keresőkben tájékozódik a kedvezményes ajánlatokról. A második legnépszerűbb tájékozódási hely a közösségi média, a válaszadók közel fele innen szerzi ismereteit – természetesen a fiatalabb generáció körében ez az arány magasabb, a 18-29 évesek 66 százaléka tájékozódik innen, ha vásárolni akar valamit.

A hírlevelek is fontos forrásai az ismereteknek: ezekből szintén a válaszadók közel fele szerez információt, de itt is kirajzolódik egy generációs különbség: míg a 18-29 éveseknek csupán harmadára, addig a 40 év feletti válaszadók felére jellemző ez. Barátoktól, ismerősöktől a kutatásban részt vevők harmada kér segítséget, támpontokat vásárlás előtt, ám a 18-24 évesekre ez még jellemzőbb: közülük minden második a kortársaihoz fordul információkért. Kuponos oldalakról minden harmadik ember tájékozódik, ez az arány a 30-39 évesek között a legmagasabb (41%). Egy-egy szolgáltató nyomtatott újságjából mindössze 13 százalékuk kap hírt az akciókról, de a 25-39 évesek közül csak 6-7 százalék forgatja az akciós újságokat – derül ki a Bónusz Brigád közleményéből.

A Bónusz Brigád és a GKID kutatásában arra is rákérdezett, hogy mely online felületeken tervezik az utazások, szolgáltatások vásárlását a válaszadók: a legtöbben, 84 százalékuk a kuponokat, akciókat kínáló weboldalakon terveznek online szolgáltatásokat, hazai és belföldi utazásokat, élményeket vásárolni. Közvetlenül a szolgáltatók weboldalán a válaszadók 47 százaléka, a szállásadásra specializálódott oldalakon 56 százalék vesz igénybe szolgáltatást, utazást.

Az ár a legfontosabb szempont

De vajon mire irányul az alapos tájékozódás, ami oly sok online vásárlást megelőz? A Bónusz Brigád és a GKID arra is kíváncsi volt, hogy milyen szempontok mentén döntünk, hogy milyen ajánlat kerüljön a virtuális kosarunkba.

Úgy tűnik, a legfontosabb szempont továbbra is az adott termék vagy szolgáltatás ára (67%), illetve ár-érték aránya, melyet a válaszadók közel háromnegyede jelölt meg a legfontosabb szempontként. A szolgálatóval kapcsolatos korábbi pozitív tapasztalat 45 százalék számára fontos, azonban minél idősebbeket kérdezett a kutatás, ez annál fontosabb szempont volt. A földrajzi közelség, elérhetőség minden negyedik válaszadó számára döntő tényező vásárláskor, ugyanakkor ennél jóval fontosabb a vásárlás, foglalás egyszerűsége, ez a válaszadók 37 százaléka számára lényeges. Nem is csoda, hiszen annyi információ zúdul ránk nap mint nap, hogy ügyeinket gyorsan, átláthatóan szeretnénk intézni: sokan azonnal otthagyják a nem egyértelmű, bonyolultnak tűnő vásárlási procedúrákat. A webáruház megbízhatósága minden második ember számára döntési faktor, ez a nők számára fontosabb, nekik mind az értékelések, mind a közvetítő oldal megbízhatósága többet nyom a latba, mint a férfiak számára.

 

A termék vagy szolgáltatás részletekbe menő, alapos leírása közel minden második válaszadó számára fontos: enélkül nehezebb meghozni a vásárlási döntést. A vásárlók előnyben részesítik azokat a helyeket, ahol minden részletre vonatkozóan választ kapnak a kérdéseikre, nem kell emailben, chaten vagy telefonon keresniük a webáruházat. Érdekes, hogy a Bónusz Brigád és a GKID kutatása szerint az influencerek ajánlásai csupán 2 százalékukat befolyásolják egy szolgáltatás melletti elköteleződésben.

A koronavírus miatti kiszámíthatatlanság miatt még egy szempont vált egyre hangsúlyosabbá: a válaszadók 22 százaléka számára előtérbe került a visszaválthatóság, a határidő módosításának lehetősége – bár minden negyedik ember hajlamos amellett dönteni, hogy most óvatosabban és kevesebbet vásárol előre szolgáltatásokat. Minden ötödik válaszadó rövidebb időre tervez előre, és inkább az utolsó pillanatban foglal utazásokat, szolgáltatásokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...

Ötszáznál is több csomagautomatába rendelhetünk egységes áron az eMAG-tól

A dunaharasztin épülő automatizált raktárbázis bejelentése mellett egy másik fontos mérföldkövet ért el az eMAG-Extreme Digital: a vállalat easybox csomag automatáinak száma elérte az 529-et, és néhány napja már jutányos, egységesen 690 forintos áron...

Csoportos leépítés a Life TV-nél, Vaszily tanácsadója lesz Hajdú Péter

Csoportos leépítést hajtanak végre a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető Media Vivantis Zrt.-nél a Blikk információi szerint, a lap beszámolójára reagálva a társaság közleményt adott ki, amelyben megerősítették a létszámcsökkentés tényét. A...

Új, fiataloknak szóló márkát hoz a magyar piacra a Central

Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy,...

Még az idén meglehet az egymilliárd 5G előfizetés

2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia - derül ki az Ericsson tanulmányából....

Hogyan alakítható ki a munka és a magánélet egészséges egyensúlya? (x)

Valljuk be: a rohanó XXI. században nem egyszerű feladat megtalálni egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt. Reggeltől estig rohanunk, intézzük az intézendőket, hazavisszük a munkát, a reggeliről általában megfeledkezünk, valahol bedobunk egy gyors ebédet, miközben igyekszünk...

Új videósorozatot indít a WMN

A WMN vadonatúj videósorozatot indít, amellyel egy új korosztály felé nyitnak: a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcastszériával. A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN-szerzőnek számító...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így készül a fesztiválokra a Dreher

Két éves kihagyás után nyitnak újra Magyarország legnagyobb fesztiváljai. A tizedik jubileumát ünneplő Balaton Sound és a több mint félmillió látogatót váró Sziget hivatalos söre idén is a Dreher lesz. A márka a legkedveltebb...

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....