- Hirdetés -

Így támogathatják a vállalatok a nőket

|

A nemzetközi nőnap kiváló lehetőséget teremt arra, hogy megvizsgáljuk, hogyan támogathatják a vállalatok a nőket a bennük rejlő lehetőségek kiaknázásában, és miként teremthetnek egyenlő esélyeket a munkahelyen mindenki számára. Mint mindent, érdemes ezt is az alapoknál kezdeni, vagyis az inkluzív kiválasztási folyamattal, amire a „vak toborzás” jelenthet megoldást. A jövőben az olyan kezdeményezések, mint a mentorprogramok, a rugalmas munkarend és a szövetségesként fellépő férfiak eredményezhetik, hogy a nemek egyenlő arányban legyenek jelen a vállalkozások vezetői csapataiban. Íme néhány praktikus tipp, amelyet a Mars valós gyakorlatai ihlettek.

A nőket még mindig számos dolog akadályozza abban, hogy teljesen kiaknázhassák a bennük rejlő lehetőségeket. A Világgazdasági Fórum szerint a nemek közti egyenlőségi szakadék megszüntetéséhez jelenleg 132 évre lenne szükség, szemben a járvány előtti 100 éves előrejelzéssel.

Számos tanulmány bizonyítja, hogy a nők minél nagyobb mértékű bevonódásának lehetővé tétele a vállalatokban, közösségekben és gazdaságokban mérhető előnyökkel járhat nemcsak a vállalkozás, de a teljes gazdaság és a társadalom számára is. A munkahelyen azok a csapatok, amelyekben a nők és a férfiak egyenlő arányban vannak jelen, értékesítés és nyereség tekintetében is felülmúlhatják a férfiak által dominált csapatokat, továbbá jobb üzleti döntéseket hozhatnak.

A Mars, a világ egyik vezető édesség-, csokoládé-, élelmiszer- és állateledel-gyártója küldetésének tekinti, hogy inkluzív folyamataival, programjaival, kezdeményezéseivel megteremtse a nemek közti egyenlőséget vezetői csapatainak 100 százalékában, valamint más vállalatokat is erre ösztönöz. A vállalat hisz abban, hogy a nők támogatása abban, hogy kiaknázhassák a bennük rejlő lehetőségeket nem csupán a saját és a környezetük életére hat pozitívan, de a cégek növekedéséhez, sikerességéhez is nagyban hozzájárul – erre világít rá a vállalat Full Potential programja is. Ezért a Mars olyan vállalati politikával és gyakorlatokkal lép fel, amelyek javítják a reprezentációt, miközben a munkatársak számára biztosított a méltányos fizetés.

Jelenleg globálisan a Mars vezetőinek 43 százaléka nő. A közép-európai régió felsővezetői pozícióiban pedig már több mint 45 százalékos a nők aránya.

Minek kell változnia, hogy több nő tudja kibontakoztatni a benne rejlő lehetőségeket?

Ez volt 2021-ben a Mars #HereToBeHeard kampányának egyik fő kérdése. Több mint 10 ezer nő osztotta meg személyes történetét, fejezte ki rendszerszintű változásokra vonatkozó igényét, az előttük tornyosuló akadályok lebontását pedig munkáltatóiktól, kormányuktól és a körülöttük élő férfiaktól várták. A javaslatok között szerepelt például az ambíciók nagyobb támogatása, valamint a rendszerszintű diszkrimináció és a káros nemi sztereotípiák megszüntetése.

„Vak toborzás”

Az esélyegyenlőség megteremtése nemcsak a meglévő, de az új munkatársak kiválasztása esetében is alapvető. Már 2000-ben született olyan tanulmány*, ami rávilágít ennek fontosságára. Egy szimfonikus zenekari válogatás során, a korábbi évekhez képest jóval több női zenészt vettek fel, amikor a meghallgatás során a bizottság egy paraván mögül, „vakon” hallgatta meg a jelentkezőket. A „vak toborzás” kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy mindenki azonos eséllyel induljon a kiválasztási folyamat során. Az ilyen típusú kiválasztás lényege, hogy az önéletrajz nem tartalmaz a pályázó nemére, korára, családi állapotára vagy etnikai hovatartozására utaló személyes adatot, helyettük a foglalkoztatási előzményekre, tapasztalatokra, készségekre és érdeklődési körökre összpontosít.

„Elkötelezettek vagyunk az esélyegyenlőség biztosítása mellett. Az olyan kezdeményezésekkel, mint a 2023-ban bevezetett „vak toborzás”, biztosítjuk a tisztességes és az előítéletektől mentes kiválasztási folyamatot, amely így kizárólag a képzettségre és korábbi tapasztalatra koncentrál. Ez a megközelítés elősegíti a kreativitást, az innovációt és a hatékonyságot, ami vállalati szempontból rendkívül előnyös, és segít egy mindenki számára befogadó környezet megteremtésében" - mondta Daria Maslovskaya, a Mars Central Europe HR igazgatója.

Rugalmas munkarend

A #HereToBeHeard tanulmányban sok nő hangsúlyozta a munka és a magánélet egyensúlyának fontosságát, különösen az anyák hívták fel a figyelmet arra, hogy milyen kihívásokkal jár a munka és a család összeegyeztetése, ha hiányzik a flexibilitás a munkaidő, a munkavégzés helye és az elvárások tekintetében. A nagyobb munkahelyi rugalmasság és támogatás révén a nők könnyebben tudják megteremteni a magánélet és a munka közti egyensúlyt, így nem kell egyiket a másik helyett választaniuk, és mindkét szerepben helytállhatnak. A Mars épp ezért kínál olyan rugalmas munkalehetőségeket, mint a távmunka, rugalmas munkaidő, részmunkaidő, csökkentett munkaidő vagy munkamegosztás.

A férfiak támogatása kulcsfontosságú

A férfi vezetőknek aktív szerepet kell vállalniuk a nők munkahelyi támogatásában. A sokszínűség és a befogadás szövetségeseiként és szószólóiként a férfi vezetők megkérdőjelezhetik a hagyományos normákat és lebonthatják a munkahelyi környezet rendszerszintű akadályait. A Mars Central Europe nem csupán arra büszke, hogy jelenleg felsővezetői között a nők aránya több mint 45 százalék, de arra is, hogy férfi vezetői aktív szerepet vállalnak a befogadás és a sokszínűség támogatásában.

„Személy szerint úgy vélem, a sokszínű, inkluzív és virágzó munkakultúra megteremtéséhez elengedhetetlen, hogy a férfiakból szövetségesek váljanak. Ez nemcsak a sokszínűség és a befogadás előmozdításáról szól, hanem az egyéni tehetségek támogatásáról is, ami különösen közel áll a szívemhez. Arra törekszem, hogy példát mutassak, mentoráljam munkatársainkat, és ami még fontosabb, hogy ugyanerre ösztönözzem őket” – mondta Brian Ayling, a Mars Central Europe vezérigazgatója, aki nap mint nap hozzájárul az esélyegyenlőség megteremtéséhez.

Társadalmi felelősségvállalás a márkákon keresztül

Egy befogadóbb világ létrejöttéhez nem elegendőek a vállalaton belüli esélyegyenlőségi törekvések. A márkák és a hirdetők felelőssége, hogy „sztereotípiáktól mentes” tartalmakkal segítsék egy egyenlőbb világ megteremtését, ahol mindenkit hitelesen és többdimenziósan ábrázolnak. A Mars a márkán és a velük kapcsolatos kommunikáción keresztül a nőket érintő diszkriminációt és negatív sztereotípiákat olyan, nem hagyományos ábrázolásokkal rombolja le, amelyek pozitív változást idézhetnek elő. Például a MALTESERS márka célja, hogy rámutasson, hogyan lehet rugalmasabban kezelni a nehéz helyzeteket, valamint, hogy megfelelő szemlélettel a nehezebb pillanatokon is könnyebben túl lehet lendülni. A márka legújabb kampánya a status quo-t elutasító, erős nőket ünnepli.

Ünnepeljük együtt a nemzetközi nőnapot, és álljunk ki közösen egy jobb világért, amelyben a társadalom befogadó!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...