- Hirdetés -

Így tartják meg az előfizetőket

|

- Hirdetés -

Óriási az igény a hírekre, a tájékozódásra napjainkban, és az is jól látszik, hogy az emberek főként a hírmédia szervezeteket választják a friss információk beszerzésére. A kérdés, hogyan lehet megtartani az eddigi előfizetőket, illetve a megnövekedett érdeklődést hasznosítani.

A hírek iránti igény 2020 márciusában a duplája volt a 2015-2020 közötti átlagnak és háromszorosa a 2005-2010 közötti időszaknak – derült ki az INMA által szervezett webináriumon, amiről az MLE osztott meg részleteket. A hírek iránti fokozott igényt mutatja az is, hogy március közepén egy hét alatt háromszorosára nőtt az új online előfizetők száma az átlagoshoz képest az európai híroldalak esetében, de még az április 3-al zárult hétnapos időszak is 101 százalékos bővülést hozott. Az Egyesült Államokban visszafogottabb volt a növekedés, de volt olyan hét, amikor majdnem duplájára nőtt az új előfizetők száma az átlaghoz képest.

Az új helyzethez eltérő módon igyekeznek alkalmazkodni az egyes médiumok. A The Seattle Times-nál például úgy döntöttek, hogy az összes koronavírussal foglalkozó cikket a fizetőfal elé, azaz ingyenessé teszi. „A célunk ezzel a szokás és a hűség kiépítése, kialakítása volt. A már meglévő termékünkre koncentráltunk és azokra az olvasókra, akik már valahol ott voltak a bevonódási folyamat valamelyik állomásán. A tervezett előfizetési akciónkat töröltük, hiszen amikor nagy a kereslet, akkor nincs szükség az árak csökkentésére és a kedvezményekre” – mondta el Curtis Huber a lap egyik vezető munkatársa.

Alan Hunter, a The Times & The Sunday Times képviseletében vett részt a webináriumon, és elmondta, hogy a BREXIT miatt rengeteg új olvasójuk lett, akik a koronavírus miatt most maradnak is náluk. „Mi nem vettük le a fizetőfalat, mert a BBC ingyenes közszolgálati híradással szolgál és soha még nem adtuk ingyen a lapot, miért kezdenénk el ezt éppen most” – fűzte hozzá.

A járvány alatt az emberek leginkább a hírmédia szervezetekhez fordultak a hírek és a tájékoztatás miatt. Bár az arányok különbözőek, de ugyanez volt igaz az Egyesült Királyságra, az Egyesült Államokra, Németországra, Spanyolországra, Dél-Koreára és Argentínára is. Curtis Huber szerint az előfizetések fő motivációja az volt, hogy az emberek hozzáférjeneka helyi hírekhez. A The Seattle Times új előfizetőinek átlagos életkora ebben az időszakban alacsonyabb, mint egyébként és három fő csoportba oszthatóak: akiket csak a koronavírus érdekel; akiknek ez adta meg a végső lökést; akik a helyi újságírást szeretnék támogatni. „A megszokott, már meglévő hírlevelünkbe tettük bele a koronavírusról szóló híreket, nem készítettünk külön hírlevelet. A gazdasági nehézségek ellenére sem jelentős az előfizetések felmondása. Amikor nagy a kereslet, nincs szükség kedvezményekre! Nem próbálkoztunk új formátumokkal és nem kísérleteztünk a podcasttal sem. Ezt megvizsgáltuk már, de nem láttunk benne igazi üzleti lehetőséget” – fűzte hozzá Curtis Huber.

Matt Lindsay, a Mather Economics elnöke arról számolt be, hogy tapasztalataik szerint hihetetlen mértékben nőtt a konverziós ráta és a konverziók száma is. „Az olvasói preferenciák tekintetében azt állapítottuk meg, hogy az olvasók 32 %-át csak a járvány érdekli, 45 %-át a vírus és egyebek is, míg 23 %-uk kifejezetten kerüli a koronavírussal kapcsolatos híreket. Akiket csak a vírus és a járvány érdekel, ezek körében valószínűsíthetően nagyobb lesz az elvándorlás a későbbiekben” – mutatott rá Matt Lindsay.

Az előfizetések számának nagy ugrását egy csökkenő érdeklődés fogja követni a hírek iránt, amikor lenyugszanak a kedélyek. Ugyanez a minta figyelhető meg nagy sportesemények (pl. Superbowl) vagy természeti katasztrófák, esetleg politikai hírek (Brexit, Trump megválasztása) idején is.

„Most érdemes megvizsgálni a folyamatainkat, mert itt van az ideje a változtatásoknak. Általánosságban 17 %-kal több az új felhasználó az iparágunkban, ami hatalmas lehetőségeket kínál. Most próbálkozzunk promóciókkal és kampányokkal. Ezzel egyidejűleg érdemes a figyelem csökkenésére, lankadására is felkészülni már most, a kedvezményeket majd erre az időszakra tartsuk meg” – tette hozzá a Mather Economics elnöke.

.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Adathalászokra figyelmeztet az MKB Bank

Az utóbbi időszakban megszaporodtak az MKB Bank ügyfeleit célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni. Az adathalászok legújabb módszere, hogy a Google keresőjében hirdetik csaló oldalaikat. Az elmúlt időszakban számos...

Premierekkel erősítenek az AMC csatornái

Folytatódik a változatos őszi premierek sorozata a Spektrumon és a Spektrum Home-on, hiszen a Jászai Mari-díjas Keresztes Tamást bűvészprodukciókban láthatják a nézők, Sütő Enikő és Szomorú Miklós kertészmérnök nem mindennapi, lenyűgöző szépségű hazai kertekbe...

Sipos Tomival kampányol a PENNY

Díjnyertes hazai borászatok termékeivel erősíti borkínálatát a PENNY. A megújuló szortiment mostantól már folyamatosan elérhető az áruházlánc összes magyarországi üzletének polcain. A finomabbnál finomabb fehér és vörös nedűk Budapesten, egy „titkos” belvárosi bortrezorban mutatkoztak...

Nagyot nő az összehajtható mobilok iránti kereslet

Az összehajtható mobiltelefonok globális kiszállítása 66,6 százalékkal, 13,5 millióra nő az idén a tavalyi 8,1 millióról – derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat előrejelzéséből. Az IDC honlapjára felkerült...

Új néven folytatja az r-time

Október 3-án nevet váltott az r-time, a média-kereskedőház RTL Saleshouse név alatt folytatja tevékenységét. A kereskedőház megjelenése teljes egészében igazodik a médiavállalat arculatához, ugyanazt a logót használja mint az RTL. Az RTL idén ünnepli 25....

Újabb fordulat a munkaerőpiacon

Idén nyáron a vállalatok visszavettek a toborzás intenzitásából, de még nem érzékelhető igazán markáns fordulat a munkaerőpiacon. Kevesebb volt az álláshirdetés idén a júniustól augusztusig tartó időszakban, mint a tavalyi év azonos időszakában, a...

Új sorozat érkezik a Disney+-ra

Október 5-től elérhető Magyarországon is a Disney+ új műsora, a kritikusok által elismert „A mackó”. A premier időpontjában már a teljes, 8 részes sorozat megtekinthető. Az újdonság a Disney+ őszi műsorkínálatának része. „A mackó”...

Fintech megoldást vezet be a Coca-Cola

Banki és fintech együttműködésnek köszönhetően a Coca-Cola HBC vállalatcsoporton belül elsőként Magyarországon fizethetnek ezután azonnali átutalással és kártyával az italgyártó vállalat ügyfelei. A fejlesztéssel a Coca-Cola HBC Magyarország és mintegy 35 ezer vevőpartnere számára...

Megállapodott a Vodafone és az AMCNI

Fontos hazai és nemzetközi sportmérkőzéseket és a legkedveltebb ismeretterjesztő és szórakoztató csatornák tartalmait élvezhetik továbbra is zavartalanul a Vodafone Magyarország televíziós előfizetői, mert az AMC Networks International (AMCNI) népszerű hazai csatornái a Sport1, Sport2,...

A metaverzumba kalauzol az Internet Hungary

Mostanában mindenki a metaverzumról beszél, azonban sokaknak még nem volt lehetőségük megtapasztalni azt, hogy milyen érzés belépni a virtuális valóságba. Az idei Internet Hungary konferencián a Lounge Group – Visual Europe Group segítségével bárki...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az Artvertisinggel dolgozik a Tchibo

Négy induló közül az Artvertising nyerte a Tchibo BTL kommunikációra kiírt tenderét, mely a Tchibo Shop 3 területének; a Non Food, a Cafissimo és a Kávébár promóciók kreatív anyagainak tervezését foglalja magában. A megbízás...

Adathalászokra figyelmeztet az MKB Bank

Az utóbbi időszakban megszaporodtak az MKB Bank ügyfeleit célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni. Az adathalászok legújabb módszere, hogy a Google keresőjében hirdetik csaló oldalaikat. Az elmúlt időszakban számos...

Premierekkel erősítenek az AMC csatornái

Folytatódik a változatos őszi premierek sorozata a Spektrumon és a Spektrum Home-on, hiszen a Jászai Mari-díjas Keresztes Tamást bűvészprodukciókban láthatják a nézők, Sütő Enikő és Szomorú Miklós kertészmérnök nem mindennapi, lenyűgöző szépségű hazai kertekbe...

Sipos Tomival kampányol a PENNY

Díjnyertes hazai borászatok termékeivel erősíti borkínálatát a PENNY. A megújuló szortiment mostantól már folyamatosan elérhető az áruházlánc összes magyarországi üzletének polcain. A finomabbnál finomabb fehér és vörös nedűk Budapesten, egy „titkos” belvárosi bortrezorban mutatkoztak...

Nagyot nő az összehajtható mobilok iránti kereslet

Az összehajtható mobiltelefonok globális kiszállítása 66,6 százalékkal, 13,5 millióra nő az idén a tavalyi 8,1 millióról – derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat előrejelzéséből. Az IDC honlapjára felkerült...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldített az IKEA

Az IKEA Magyarország ma bejelentette, hogy 60,1 százalékkal csökkentette a termelésből származó élelmiszer-pazarlást, amivel 353 311 étkezésnek megfelelő ételmennyiséget spórolt meg és 607 tonna szén-dioxid kibocsátást került el az elmúlt négy évben.A világszerte megtermelt...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....