- Hirdetés -

Így tartják meg az előfizetőket

|

- Hirdetés -

Óriási az igény a hírekre, a tájékozódásra napjainkban, és az is jól látszik, hogy az emberek főként a hírmédia szervezeteket választják a friss információk beszerzésére. A kérdés, hogyan lehet megtartani az eddigi előfizetőket, illetve a megnövekedett érdeklődést hasznosítani.

A hírek iránti igény 2020 márciusában a duplája volt a 2015-2020 közötti átlagnak és háromszorosa a 2005-2010 közötti időszaknak – derült ki az INMA által szervezett webináriumon, amiről az MLE osztott meg részleteket. A hírek iránti fokozott igényt mutatja az is, hogy március közepén egy hét alatt háromszorosára nőtt az új online előfizetők száma az átlagoshoz képest az európai híroldalak esetében, de még az április 3-al zárult hétnapos időszak is 101 százalékos bővülést hozott. Az Egyesült Államokban visszafogottabb volt a növekedés, de volt olyan hét, amikor majdnem duplájára nőtt az új előfizetők száma az átlaghoz képest.

Az új helyzethez eltérő módon igyekeznek alkalmazkodni az egyes médiumok. A The Seattle Times-nál például úgy döntöttek, hogy az összes koronavírussal foglalkozó cikket a fizetőfal elé, azaz ingyenessé teszi. „A célunk ezzel a szokás és a hűség kiépítése, kialakítása volt. A már meglévő termékünkre koncentráltunk és azokra az olvasókra, akik már valahol ott voltak a bevonódási folyamat valamelyik állomásán. A tervezett előfizetési akciónkat töröltük, hiszen amikor nagy a kereslet, akkor nincs szükség az árak csökkentésére és a kedvezményekre” – mondta el Curtis Huber a lap egyik vezető munkatársa.

Alan Hunter, a The Times & The Sunday Times képviseletében vett részt a webináriumon, és elmondta, hogy a BREXIT miatt rengeteg új olvasójuk lett, akik a koronavírus miatt most maradnak is náluk. „Mi nem vettük le a fizetőfalat, mert a BBC ingyenes közszolgálati híradással szolgál és soha még nem adtuk ingyen a lapot, miért kezdenénk el ezt éppen most” – fűzte hozzá.

A járvány alatt az emberek leginkább a hírmédia szervezetekhez fordultak a hírek és a tájékoztatás miatt. Bár az arányok különbözőek, de ugyanez volt igaz az Egyesült Királyságra, az Egyesült Államokra, Németországra, Spanyolországra, Dél-Koreára és Argentínára is. Curtis Huber szerint az előfizetések fő motivációja az volt, hogy az emberek hozzáférjeneka helyi hírekhez. A The Seattle Times új előfizetőinek átlagos életkora ebben az időszakban alacsonyabb, mint egyébként és három fő csoportba oszthatóak: akiket csak a koronavírus érdekel; akiknek ez adta meg a végső lökést; akik a helyi újságírást szeretnék támogatni. „A megszokott, már meglévő hírlevelünkbe tettük bele a koronavírusról szóló híreket, nem készítettünk külön hírlevelet. A gazdasági nehézségek ellenére sem jelentős az előfizetések felmondása. Amikor nagy a kereslet, nincs szükség kedvezményekre! Nem próbálkoztunk új formátumokkal és nem kísérleteztünk a podcasttal sem. Ezt megvizsgáltuk már, de nem láttunk benne igazi üzleti lehetőséget” – fűzte hozzá Curtis Huber.

Matt Lindsay, a Mather Economics elnöke arról számolt be, hogy tapasztalataik szerint hihetetlen mértékben nőtt a konverziós ráta és a konverziók száma is. „Az olvasói preferenciák tekintetében azt állapítottuk meg, hogy az olvasók 32 %-át csak a járvány érdekli, 45 %-át a vírus és egyebek is, míg 23 %-uk kifejezetten kerüli a koronavírussal kapcsolatos híreket. Akiket csak a vírus és a járvány érdekel, ezek körében valószínűsíthetően nagyobb lesz az elvándorlás a későbbiekben” – mutatott rá Matt Lindsay.

Az előfizetések számának nagy ugrását egy csökkenő érdeklődés fogja követni a hírek iránt, amikor lenyugszanak a kedélyek. Ugyanez a minta figyelhető meg nagy sportesemények (pl. Superbowl) vagy természeti katasztrófák, esetleg politikai hírek (Brexit, Trump megválasztása) idején is.

„Most érdemes megvizsgálni a folyamatainkat, mert itt van az ideje a változtatásoknak. Általánosságban 17 %-kal több az új felhasználó az iparágunkban, ami hatalmas lehetőségeket kínál. Most próbálkozzunk promóciókkal és kampányokkal. Ezzel egyidejűleg érdemes a figyelem csökkenésére, lankadására is felkészülni már most, a kedvezményeket majd erre az időszakra tartsuk meg” – tette hozzá a Mather Economics elnöke.

.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Visszatér a TV2 gasztro-realityje

November 1-jén új részekkel visszatér a képernyőre a Hal a tortán. Az egyik legismertebb gasztro-reality új háziasszonnyal, új szereplőkkel, új csatornán várja a nézőket. November első napjától Gáspár Bea segítségével és fortélyaival, meg persze...

Fenntarható startupokat és innovátorokat keresnek

A vállalkozók a változás motorjai. Ezen filozófia mentén indít az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), valamint az Intézet 5 tematikus innovációs közössége új programot, hogy elősegítse az új európai Bauhaus kezdeményezés sikerét és...

Járvány előtti szinte a cégvezetők optimizmusa

A COVID-járvány előtti szintre emelkedett a világgazdaság növekedésébe vetett hit a vezérigazgatók körében – derül ki a KPMG „2021 CEO OUTLOOK” felméréséből. A legnagyobb globális cégek vezetői közül tízből nyolc tervez felvásárlásokat a következő...
Netflix távkapcsoló

A vártnál több új felhasználó a Netflixnél

A harmadik negyedévben tovább növelte bevételét és előfizetői számát is a Netflix, azonban érezhetően lassul a bővülés üteme, ahogy a streaming szolgáltatások piaca egyre inkább telítődik. Összesen 4,4 millió új előfizető csatlakozott a Netflix táborához...

Közel 13 milliárddal többet kap jövőre az MTVA

Jövőre 130,141 milliárd forintból gazdálkodhat a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a Költségvetési Bizottság által a parlamentnek benyújtott javaslat szerint. Az NMHH majdnem 49 milliárd, míg a Médiatanács közel 700 millió forintot kaphat. Az NMHH...

Közösen kampányol a Da Vinci Media és a Telekom

Az okos netezéshez elengedhetetlen tippekkel és a tudatos tartalomfogyasztást segítő tanácsokkal jelentkezik friss edukációs kampányában a Magyar Telekom és a Da Vinci. A digitális edukációs tartalmak mellett a tanárok számára óravázlatok, a családok részére...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, kik a hazai közösségi média kedvencei

Átadták az idei JOY Social Media Award (JOY SMA) díjait. Tíz kategória negyven jelöltje egy hónapon át tartó kampányban buzdította szavazásra a követőit, a díj története alatt egymillióan voksoltak kedvenceikre. Díjat kapott többek között...

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

DATA