- Hirdetés -

Így tartják meg az előfizetőket

|

- Hirdetés -

Óriási az igény a hírekre, a tájékozódásra napjainkban, és az is jól látszik, hogy az emberek főként a hírmédia szervezeteket választják a friss információk beszerzésére. A kérdés, hogyan lehet megtartani az eddigi előfizetőket, illetve a megnövekedett érdeklődést hasznosítani.

A hírek iránti igény 2020 márciusában a duplája volt a 2015-2020 közötti átlagnak és háromszorosa a 2005-2010 közötti időszaknak – derült ki az INMA által szervezett webináriumon, amiről az MLE osztott meg részleteket. A hírek iránti fokozott igényt mutatja az is, hogy március közepén egy hét alatt háromszorosára nőtt az új online előfizetők száma az átlagoshoz képest az európai híroldalak esetében, de még az április 3-al zárult hétnapos időszak is 101 százalékos bővülést hozott. Az Egyesült Államokban visszafogottabb volt a növekedés, de volt olyan hét, amikor majdnem duplájára nőtt az új előfizetők száma az átlaghoz képest.

Az új helyzethez eltérő módon igyekeznek alkalmazkodni az egyes médiumok. A The Seattle Times-nál például úgy döntöttek, hogy az összes koronavírussal foglalkozó cikket a fizetőfal elé, azaz ingyenessé teszi. „A célunk ezzel a szokás és a hűség kiépítése, kialakítása volt. A már meglévő termékünkre koncentráltunk és azokra az olvasókra, akik már valahol ott voltak a bevonódási folyamat valamelyik állomásán. A tervezett előfizetési akciónkat töröltük, hiszen amikor nagy a kereslet, akkor nincs szükség az árak csökkentésére és a kedvezményekre” – mondta el Curtis Huber a lap egyik vezető munkatársa.

Alan Hunter, a The Times & The Sunday Times képviseletében vett részt a webináriumon, és elmondta, hogy a BREXIT miatt rengeteg új olvasójuk lett, akik a koronavírus miatt most maradnak is náluk. „Mi nem vettük le a fizetőfalat, mert a BBC ingyenes közszolgálati híradással szolgál és soha még nem adtuk ingyen a lapot, miért kezdenénk el ezt éppen most” – fűzte hozzá.

A járvány alatt az emberek leginkább a hírmédia szervezetekhez fordultak a hírek és a tájékoztatás miatt. Bár az arányok különbözőek, de ugyanez volt igaz az Egyesült Királyságra, az Egyesült Államokra, Németországra, Spanyolországra, Dél-Koreára és Argentínára is. Curtis Huber szerint az előfizetések fő motivációja az volt, hogy az emberek hozzáférjeneka helyi hírekhez. A The Seattle Times új előfizetőinek átlagos életkora ebben az időszakban alacsonyabb, mint egyébként és három fő csoportba oszthatóak: akiket csak a koronavírus érdekel; akiknek ez adta meg a végső lökést; akik a helyi újságírást szeretnék támogatni. „A megszokott, már meglévő hírlevelünkbe tettük bele a koronavírusról szóló híreket, nem készítettünk külön hírlevelet. A gazdasági nehézségek ellenére sem jelentős az előfizetések felmondása. Amikor nagy a kereslet, nincs szükség kedvezményekre! Nem próbálkoztunk új formátumokkal és nem kísérleteztünk a podcasttal sem. Ezt megvizsgáltuk már, de nem láttunk benne igazi üzleti lehetőséget” – fűzte hozzá Curtis Huber.

Matt Lindsay, a Mather Economics elnöke arról számolt be, hogy tapasztalataik szerint hihetetlen mértékben nőtt a konverziós ráta és a konverziók száma is. „Az olvasói preferenciák tekintetében azt állapítottuk meg, hogy az olvasók 32 %-át csak a járvány érdekli, 45 %-át a vírus és egyebek is, míg 23 %-uk kifejezetten kerüli a koronavírussal kapcsolatos híreket. Akiket csak a vírus és a járvány érdekel, ezek körében valószínűsíthetően nagyobb lesz az elvándorlás a későbbiekben” – mutatott rá Matt Lindsay.

Az előfizetések számának nagy ugrását egy csökkenő érdeklődés fogja követni a hírek iránt, amikor lenyugszanak a kedélyek. Ugyanez a minta figyelhető meg nagy sportesemények (pl. Superbowl) vagy természeti katasztrófák, esetleg politikai hírek (Brexit, Trump megválasztása) idején is.

„Most érdemes megvizsgálni a folyamatainkat, mert itt van az ideje a változtatásoknak. Általánosságban 17 %-kal több az új felhasználó az iparágunkban, ami hatalmas lehetőségeket kínál. Most próbálkozzunk promóciókkal és kampányokkal. Ezzel egyidejűleg érdemes a figyelem csökkenésére, lankadására is felkészülni már most, a kedvezményeket majd erre az időszakra tartsuk meg” – tette hozzá a Mather Economics elnöke.

.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Brutál forgalommal indult a magyar kriptotőzsde

Egy megbízható kriptotőzsde választása, mely támogatja a magyarországi ügyfeleket, van rajt elegendő likviditás, kereskedési pár, és extra funkció, nem könnyű feladat. Ám nem lehetetlen! Az első olyan magyar kriptotőzsde, amely decentralizált alapon működik, ráadásul...

Új szállodaigazgatóval erősít a budapesti hotel

Az Accor, a világ vezető vendéglátóipari csoportja Nemes Róbertet nevezte ki az újranyitó ibis Styles Budapest Citywest igazgatójának. A főváros nyugati bejáratánál található hotel két év után, 2022 júniusától fogad ismét vendégeket. A 114...

Ezek voltak 2021 legnépszerűbb hazai turistalátványosságai

A Google összegyűjtötte azokat a helyeket, amelyre legtöbben kattintottak a Google Utcaképben a tavalyi évben. A listát továbbra is az Országház vezeti, de nemrég nyílt Etele Pláza is helyet kapott az Utcakép legnépszerűbb nevezetességei...

A vásárlási szokásainkat is átalakítja a fenntarthatóság

A hazai banki ügyfelek 97%-a szerint a klímaváltozás valódi probléma, és 70%-uk szerint ez ellen kell leginkább tenni napjainkban – derül ki a Mastercard kutatásából. A felmérés szerint a bankok úgy segíthetnek az ügyfeleknek,...

Ötmilliárd nézője lehet a katari foci VB-nek

Akár ötmilliárd nézője is lehet a katari labdarúgó-világbajnokság közvetítéseinek Gianni Infantino szerint. A FIFA elnöke beszélt arról, hogy a foci globális bevételeinek 70 százaléka Európából származik. A Világgazdasági Fórum svájci Davosban rendezett eseményén beszélt...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Rangos elismerést kapott a Neticle

Az intelligens vállalati szövegelemző szolgáltatásairól ismert cég komoly fejlesztéseket és fontos új együttműködéseket könyvelhetett el az utóbbi hónapokban. Emellett több rangos nemzetközi díjjal is méltatták sikereiket.Nagy utat járt be az idén tíz éves, startupként...

Újabb kulcsfontosságú tényező a munkaerő-megtartásáért

A szorongást és a kiégést nagyon gyakran említik a munkavállalók elvándorlásának okaként. A jelenség 2021-ben a koronavírus miatt felerősödött és hullámként söpört végig a világon. A vállalati gyakorlatok folyamatos felülvizsgálata rendkívül fontos a stresszkezelés...

Új funkciókkal bővült a Google Utcakép

A Google Utcakép - akkor még elrugaszkodottnak tűnő - ötlete tizenöt évvel ezelőtt a Google társalapítója, Larry Page fejéből pattant ki, aki szeretett volna 360 fokos térképet készíteni a világról. Tizenöt évvel később az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elégedetlenek a hazai munkavállalók

A PwC globális felmérésében megkérdezett munkavállalók közül minden ötödik dolgozó nyilatkozott úgy, hogy valószínűleg munkahelyet vált a következő 12 hónapban. Több mint egyharmaduk tervezi, hogy fizetésemelést kér, az anyagi elismerés mellett azonban a munkahelyi...

Brutál forgalommal indult a magyar kriptotőzsde

Egy megbízható kriptotőzsde választása, mely támogatja a magyarországi ügyfeleket, van rajt elegendő likviditás, kereskedési pár, és extra funkció, nem könnyű feladat. Ám nem lehetetlen! Az első olyan magyar kriptotőzsde, amely decentralizált alapon működik, ráadásul...

Új szállodaigazgatóval erősít a budapesti hotel

Az Accor, a világ vezető vendéglátóipari csoportja Nemes Róbertet nevezte ki az újranyitó ibis Styles Budapest Citywest igazgatójának. A főváros nyugati bejáratánál található hotel két év után, 2022 júniusától fogad ismét vendégeket. A 114...

Ezek voltak 2021 legnépszerűbb hazai turistalátványosságai

A Google összegyűjtötte azokat a helyeket, amelyre legtöbben kattintottak a Google Utcaképben a tavalyi évben. A listát továbbra is az Országház vezeti, de nemrég nyílt Etele Pláza is helyet kapott az Utcakép legnépszerűbb nevezetességei...

A vásárlási szokásainkat is átalakítja a fenntarthatóság

A hazai banki ügyfelek 97%-a szerint a klímaváltozás valódi probléma, és 70%-uk szerint ez ellen kell leginkább tenni napjainkban – derül ki a Mastercard kutatásából. A felmérés szerint a bankok úgy segíthetnek az ügyfeleknek,...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....