- Hirdetés -

Így tehetjük rendbe pénzügyeinket

|

- Hirdetés -

Azért, hogy egészségesebbek és gazdagabbak legyünk újévi ígéreteket teszünk és lencsét eszünk. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői összegyűjtöttek néhány tippet annak érdekében, hogy pénzügyi fogadalmainkat ne csak egy hétig tudjuk megtartani, valamint egy valóban sikeres év elé nézhessünk.

Nagyon sokat tehetünk azért, hogy az újévben kedvezőbb pénzügyi helyzetbe kerüljünk. A szilveszteri babonák mind a szerencsére és az anyagi javak szerencsés alakulására fókuszálnak: bizonyos ételek fogyasztása a meggazdagodás érdekében, madzagra kötött érme kilógatása az ablakon, tartozásaink kiegyenlítése, kamráink, zsebeink és pénztárcáink kitömése, illetve az a babona, mely szerint a boldogságot és az életet többféle rétessel lehet hosszúra nyújtani.

Persze a legtöbben nem tulajdonítunk nagy jelentőséget a hiedelmeknek. A fogadalmaknak viszont annál inkább, pedig valójában azok se érnek többet, ha nincs mögöttük átgondolt elképzelés. A leggyakoribb pénzügyeinket megcélzó fogadalom egyszerűen annyi, hogy „idén spórolni fogok!” Ennek sajnos annyi jelentősége van, mint amikor egy nagyobb pénteki vacsora után esküt teszünk magunknak, hogy hétfőtől több gyümölcsöt és zöldéget eszünk. Statisztikák azt mutatják, hogy ígéreteink 80 százalékát egyáltalán nem tartjuk be, jelentős részükről pedig egy-két hónap alatt lemondunk.

Hogyan lehetnek céljaink és hogyan valósulhatnak meg

Minden cél megvalósításához tudatosságra és elszántságra van szükségünk. Ha ezek nincsenek meg a fogadalmaink mögött, akkor az csak bátor elképzelés volt. Ha spórolni szeretnénk, jobban tesszük, ha konkretizáljuk a szándékunkat. Miért, mire, miből és mennyit szeretnénk spórolni? Mennyi idő alatt szeretnénk megtakarítani ezt az összeget? Mennyi lemondással jár ez a részünkről? Hogyan érhetjük el, hogy a takarékoskodásunkat a lehető legkevésbé érezzük mindennapjaink során? Érdemes válaszokat keresnünk ezekre a kérdésekre, megfoghatóbbá téve az elképzeléseinket.

Maradjunk a realitás talaján

Ahhoz, hogy ne adjuk fel megtakarítási szándékainkat, fontos, hogy ne okozzon túl nagy kellemetlenéget, ha egy adott hónapban kevesebbet vásárolunk. Nem elégedhetünk meg annyival, hogy eldöntjük mennyit kell félretenni egy hónapban ahhoz, hogy összespóroljunk egy bizonyos összeget. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőn résztvevő diákok is megtapasztalhatták, hogy mindenekelőtt látnunk kell mire mennyit költünk: vezetni kell kiadásainkat és mérlegelni, honnan faraghatunk le, hogy az a legkevésbé fájjon.

Az étkezés nagy klasszikusa a megtakarítási lehetőségeknek, ha a háztartási költségek tájékán szeretnénk lefaragni kiadásainkból. Sokan fogadtuk már meg az egészségünkre és a bankszámlánkra gondolva, hogy nem veszünk több készételt holnaptól, hétfőtől vagy január elsejétől. Hirtelen váltani nem könnyű és esélyes, hogy hamar fel is adjuk próbálkozásainkat. A készételek kizárása étrendünkből valóban pozitívan hat anyagi helyzetünkre (és az egészségünkre is), de nem szabad csak erre koncentrálnunk. Fokozatosan csökkentsünk ezen a szokásunkon, de közben gondolkozzunk el azon, hogy hol szabhatunk még határt felesleges költekezéseinknek, pazarlásunknak. Saját magunknak kell felmérni, hogyan és melyik terméken, szolgáltatáson tudunk a legkönnyebben spórolni, de fontos, hogy fokozatosan kezdjünk neki.

Pénzügyi megoldások is segíthetnek

A takarékosságon túl számos más lehetőségünk van pénzügyeink pozitív irányba való mozdítására. Megtakarítási számlák és befektetések széles választéka áll rendelkezésünkre pénzünk felelős és tudatos kezelésére. Ezek nagy része ma már telefonunkról, pár gombnyomással elérhetők – természetesen ahhoz, hogy ezekkel tisztában legyünk bele kell ásnunk magunkat a témába. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő egyik célja, hogy már egészen fiatalon megismerjék a gyerekek is az innovatív pénzügyi lehetőségeket és a pénzügyek digitalizációjával is tisztában legyenek. A vetélkedőre január 31-ig várják a szervezők az általános és középiskolás diákok jelentkezését.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...