- Hirdetés -

Így teljesít az Index.hu üzletileg és látogatottságban

|

A főszerkesztő váratlan leváltása miatt megint az érdeklődés középpontjába került az Index hírportál. Megnéztük, hogyan áll az Index az online híroldalak látogatottsági versenyében, valamint azt is, hogy mit jelent üzletileg az Indamedia Csoport számára.

A „piacvezető-e az Index?” kérdésre nehéz kapásból választ adni. Igazából vissza kell kérdezni, hogy milyen időszakra vonatkozóan, napi átlagban, asztali gépen, vagy mobilon? A hírportálok versenye ugyanis olyannyira éles, hogy időnként meglehetősen kicsi a differencia az egyes szereplők elérési adatai között.

Visszakerestük a nyár eddigi hét teljes hetének online látogatottsági adatait. Ez alapján a hét hétből háromban az Index, négy héten pedig a 24.hu volt a legmagasabb látogatószámot elérő hírportál (minden eszközt és a belföldi és külföldi látogatókat együtt vizsgálva).

Egyébként egy hét kivételével az Origo volt a harmadik ebben az összevetésben, a kivételt a 27. hét jelentette, amikor a Blikk.hu magasabb látogatószámot produkált náluk.

Az Index esetében a heti elérés 2,4 és 3 millió közötti látogatót jelent és összességében elmondható, hogy minimális a különbség a 24.hu és az Index között, lényegében fej fej mellett haladnak.

Amennyiben napi átlagok alapján vizsgáljuk a nyár első heteinek eredményét, akkor már kissé más képet kapunk. Ebben az összevetésben piacvezető az Index, minden héten magasabb látogatószámot hoztak össze, mint a konkurenseik. Ez amúgy jellemzően egymillió feletti napi látogatószámot jelentett. Mindez arra utal, hogy naponta visszatérő „törzslátogatók” körében erősebb az Index a többieknél.

Mobil és asztali gép: jelentős különbség

Amennyiben a látogatottsági adatok pusztán az asztali gépen netezőkre szűkítjük le, az megint csak kedvez az Indexnek, simán vezetnek és ezen a téren az Origo a második. Kizárólag a mobilos netezőket vizsgálva, ismét más a sorrend: minden hetet megnyert a 24.hu.

Nyilván ebben szerepet játszik, hogy a mobilos netezés valamivel jellemzőbb a fiatalabbakra, az „újabb netezőkre”. Az asztali gépes hírfogyasztás terén pedig jobban érvényesülnek az évtizedek alatt megszokott rutinok. Ráadásul a mobilos területen meghatározóbb szerep jut a Facebook forgalomterelő szerepének, mint a laptopos netezés esetében.

Érdemes megvizsgálni a legutóbbi két teljes hónapot, a májust és a júniust is. Ezen a téren, a havi látogatószámok tekintetében mindkét hónapban a 24.hu bizonyult piacvezetőnek, májusban 4.1, júniusban 4,2 milliós látogatószámmal.

Ugyanakkor az Index lemaradása nem volt nagy, hiszen májusban 3,99 millió, júniusban 3,88 millió felhasználót értek el. Harmadik helyen állt az Origo és inkább már a Blikkel versenyeznek. Ez konkrétan azt jelenti, hogy az Origo elérése májusban 3,3 millió, júniusban 3,44 millió volt, a Blikké pedig 3,1 millió, illetve 3,2 millió.

Index és az Indamedia: CEMP utódok

Megnéztük, hogy üzleti szempontból mit tud az Indexet működtető Index.hu Zrt. Ugyanakkor ezen a téren érdemes őket az reklámfelületeiket értékesítő Indamedia Csoporttal együtt vizsgálni. De mi is az az Indamedia Csoport?

A néhai CEMP csoportból még Spéder Zoltán kiárusította a Portfóliót, a Travelót és az InfoRádiót, valamint Simicska Lajos lehívta az Indexre vonatkozó opcióját, majd a hírportált működtető társaság a Magyar Fejlődésért Alapítványnál landolt. A megmaradt online cégek pedig átkerültek a cemp-x Zrt.-be, s ezt nevezték át néhány évvel ezelőtt Indamedia Network Zrt.-vé.

A portfólió kulcsszereplője az Indamedia Sales Kft., ez végzi a saját társaságok, valamint az Index.hu Zrt. – amihez az Index és a Velvet tartozik – reklámértékesítését. Az Indemedia saját portfóliója öt cégből áll, ezek a Femina Média Kft., az Inda-Labs Zrt. (a Blog.hu és az IndaVideó tartozik ide), továbbá a Napi.hu-t, a Port.hu-t és a Totalcar.hu-t működtető társaságok.

Indamedia táblázat

Tavaly az Indamedia Sales Kft. 3,3 milliárd forint nettó árbevételt produkált. Ez nagyjából 15 százalékos csökkenést jelent 2018-hoz viszonyítva. A nyereségük pedig kevesebb mint a felére, 267 millió forintra esett vissza. Az Indamedia saját portfóliójában tavaly az Inda-Labs Zrt. érte el a legmagasabb árbevételt, 616 millió forintot. A csoport legkisebb tagja a TotalCar.hu Kft., ami évek óta 200 millió forint körüli árbevételt produkál, azaz ennyi hirdetési bevételük származik az Indamedia Salestől.

Az Index.hu Zrt. árbevétele tavaly közel 60 millió forinttal volt alacsonyabb, mint 2018-ban és 1,24 milliárd forintot ért el. Az adózott eredményük pedig 61 millió forintot tett ki. Az Indexnél az említett bevétel a reklámbevételt takarja, ehhez jönnek még hozzá az egyéb források, például az olvasói támogatás.

Az Indamedia Sales bevételinek döntő részét az Index hozza, és megnéztük, hogy ennek az arányában történt-e változás az elmúlt években. Ehhez az Index reklámbevételét, valamint az Indamedia Sales „egyéb bevételek” nélküli nettó árbevételét vetettük össze.

Ez alapján a sales house reklámbevételeinek tavaly 37 százalékát adhatta az Index, 2018-ban ez az arány 33 százalék volt, 2017-ben viszont a mostanihoz hasonlóan 38 százalékot tett ki. Magyarán az Indamedia Sales és az Index árbevétele nagyjából együtt mozgott az évek során.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...