- Hirdetés -

Így teljesített a BMW

|

Ahogyan az autóipar egészét, úgy a müncheni központú vállalatcsoport eladásait is a koronavírus-járvány határozta meg 2020 első felében. A BMW Group a második negyedév végén azonban már egyes piacokon stabil keresletélénkülést regisztrált.

Ahogyan az várható volt, az idei esztendő első hat hónapjában a BMW Group globális értékesítési mutatóira nagymértékben hatással volt a kiskereskedelmi újautó-eladások koronavírus-járvány okozta átmeneti leállása. A vállalatcsoport a január és június közötti időszakban világszerte 962 575 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amely 2019 első féléves teljesítményéhez képest 23 százalékos csökkenést jelent.

„Mindegyik piacunkon szorosan követjük a kereslet élénkülésének ütemét. Számos forgatókönyvre felkészültünk, hogy világszerte képesek legyünk gyorsan és pontosan reagálni a koronavírus-járvány következményeire” – fogalmazott Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Kínában erős fellendülést érzékelünk, hiszen második negyedéves eladási mutatónk itt ismét az előző évi eredmény felett teljesített. A hálózatról tölthető modelljeink iránt mutatkozó kereslet ugyancsak a piaci trendeken felül teljesített az év első felében. Plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autóink és az első tisztán elektromos meghajtású MINI osztatlan népszerűségnek örvend ügyfeleink körében” – tette hozzá.

A BMW Group márkáinak első féléves teljesítménye

A BMW világszerte 842 153 darab új autót értékesített 2020 első felében, amely 21,7 százalékkal marad el a tavalyi esztendő hasonló időszakának teljesítményétől. A MINI modelljei ez idő alatt 118 862 ügyfél garázsába gurultak be, amely 31,1 százalékos keresletcsökkenés.

A hálózatról tölthető BMW és MINI modellek eközben az előző év első hat havi teljesítményéhez képest 3,4 százalékkal többen, szám szerint 61 652 darabban találtak gazdára.

A Rolls-Royce Motor Cars 1 560 darab luxusautót értékesített a január és június közötti hat hónapban, amely 37,6 százalékos visszaesésnek számít.

A BMW Motorrad 17,7 százalékkal múlta alul 2019 első féléves eredményét, amely 76 707 darab robogó és motorkerékpár eladásában érhető tetten.

A jövőbe mutató palettafejlesztési stratégia kifizetődik

A BMW Group idejekorán megkezdte a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek sorozatgyártását. A vállalatcsoport ma már az összes jelentős szegmensben kínál hálózatról tölthető gépkocsit ügyfeleinek, Németországban és a globális piacon nem egy kategóriában piacvezető gyártóként. Mint ilyen, a BMW Group teljes mellszélességgel üdvözli Németország gazdasági intézkedéseit, a hálózatról tölthető modellek vásárlását ösztönző csomagoktól pedig további értékesítési fellendülést vár. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 tömegtermelése hamarosan megkezdődik, jövőre pedig a BMW i4 és a BMW iNEXT is piaci premierjét ünnepli. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra fejleszti fel hálózatról tölthető modelljei portfólióját, amelynek több mint fele ráadásul károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik majd.

A BMW Group eközben tovább folytatja modellpalettája fejlesztését, idén május végén például a prémium középkategória etalon kétajtósa, az új BMW 4-es Coupé mutatkozott be. Júniusban megérkezik az utakra az új 5-ös BMW is, amely számos formanyelvi és technológiai innovációval szilárdítja meg piacvezető pozícióját a prémium üzleti modellek szegmensében. A BMW 5-ös sorozat portfólióján a bajor prémiumgyártó legszélesebb hálózatról tölthető választéka sorakozik, szám szerint ötféle modellváltozattal.

A MINI hálózatról tölthető stratégiája ugyancsak pozitív hatást gyakorol a vállalatcsoport globális értékesítési mutatóira: 2020 első felében világszerte 8 587 darab MINI Cooper SE és MINI Cooper SE Countryman ALL4 talált gazdára, amely az egy évvel ezelőtti teljesítmény tükrében 4,1 százalékos emelkedésnek felel meg.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A BMW Group hazai piacán mind a BMW, mind a MINI újdonságai iránt egyre intenzívebb érdeklődés mutatkozik, különös tekintettel a hálózatról tölthető modellekre. Január és június között a müncheni központú vállalatcsoport 116 255 darab új BMW és MINI modellt adott el Németországban (-29,1%), amelynek 10,8 százaléka tisztán elektromos meghajtású vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell volt.

Január és június között a BMW Group 372 428 darab (-32,3%) új BMW és MINI modellt értékesített Európában. A hálózatról tölthető modellek ebből 10,9 százalékot, szám szerint 40 734 darabot tettek ki. Az első félév végére a régió összes márkakereskedése újra megnyitotta kapuit, néhány kivételtől eltekintve.

A tengerentúlon államról államra változott az új autók iránti kereslet, és mint ilyen, az Egyesült Államok első féléves értékesítési mutatói is vegyesek. Március eleje óta itt június közepén nyitott újra először az összes márkakereskedés, amelyek együttesen 133 844 darab új autót értékesítettek január és június között (-30,6%). Ebből 121 657 darab (-29,6%) BMW modell volt.

Kínában 329 069 darab új BMW és MINI modell talált gazdára a 2020 januárja és júniusa között eltelt hat hónapban (-6%), holott a második negyedév értékesítési teljesítménye 17,1 százalékkal szárnyalta túl az előző esztendő hasonló időszakának eredményét. Mindez azt mutatja, hogy a régióban március óta folyamatos fellendülésben vannak az új autókra regisztráló ügyfélérdeklődések.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...