Így teljesített a BMW

Ahogyan az autóipar egészét, úgy a müncheni központú vállalatcsoport eladásait is a koronavírus-járvány határozta meg 2020 első felében. A BMW Group a második negyedév végén azonban már egyes piacokon stabil keresletélénkülést regisztrált.

Ahogyan az várható volt, az idei esztendő első hat hónapjában a BMW Group globális értékesítési mutatóira nagymértékben hatással volt a kiskereskedelmi újautó-eladások koronavírus-járvány okozta átmeneti leállása. A vállalatcsoport a január és június közötti időszakban világszerte 962 575 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amely 2019 első féléves teljesítményéhez képest 23 százalékos csökkenést jelent.

„Mindegyik piacunkon szorosan követjük a kereslet élénkülésének ütemét. Számos forgatókönyvre felkészültünk, hogy világszerte képesek legyünk gyorsan és pontosan reagálni a koronavírus-járvány következményeire” – fogalmazott Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Kínában erős fellendülést érzékelünk, hiszen második negyedéves eladási mutatónk itt ismét az előző évi eredmény felett teljesített. A hálózatról tölthető modelljeink iránt mutatkozó kereslet ugyancsak a piaci trendeken felül teljesített az év első felében. Plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autóink és az első tisztán elektromos meghajtású MINI osztatlan népszerűségnek örvend ügyfeleink körében” – tette hozzá.

A BMW Group márkáinak első féléves teljesítménye

A BMW világszerte 842 153 darab új autót értékesített 2020 első felében, amely 21,7 százalékkal marad el a tavalyi esztendő hasonló időszakának teljesítményétől. A MINI modelljei ez idő alatt 118 862 ügyfél garázsába gurultak be, amely 31,1 százalékos keresletcsökkenés.

A hálózatról tölthető BMW és MINI modellek eközben az előző év első hat havi teljesítményéhez képest 3,4 százalékkal többen, szám szerint 61 652 darabban találtak gazdára.

A Rolls-Royce Motor Cars 1 560 darab luxusautót értékesített a január és június közötti hat hónapban, amely 37,6 százalékos visszaesésnek számít.

A BMW Motorrad 17,7 százalékkal múlta alul 2019 első féléves eredményét, amely 76 707 darab robogó és motorkerékpár eladásában érhető tetten.

A jövőbe mutató palettafejlesztési stratégia kifizetődik

A BMW Group idejekorán megkezdte a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek sorozatgyártását. A vállalatcsoport ma már az összes jelentős szegmensben kínál hálózatról tölthető gépkocsit ügyfeleinek, Németországban és a globális piacon nem egy kategóriában piacvezető gyártóként. Mint ilyen, a BMW Group teljes mellszélességgel üdvözli Németország gazdasági intézkedéseit, a hálózatról tölthető modellek vásárlását ösztönző csomagoktól pedig további értékesítési fellendülést vár. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 tömegtermelése hamarosan megkezdődik, jövőre pedig a BMW i4 és a BMW iNEXT is piaci premierjét ünnepli. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra fejleszti fel hálózatról tölthető modelljei portfólióját, amelynek több mint fele ráadásul károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik majd.

A BMW Group eközben tovább folytatja modellpalettája fejlesztését, idén május végén például a prémium középkategória etalon kétajtósa, az új BMW 4-es Coupé mutatkozott be. Júniusban megérkezik az utakra az új 5-ös BMW is, amely számos formanyelvi és technológiai innovációval szilárdítja meg piacvezető pozícióját a prémium üzleti modellek szegmensében. A BMW 5-ös sorozat portfólióján a bajor prémiumgyártó legszélesebb hálózatról tölthető választéka sorakozik, szám szerint ötféle modellváltozattal.

A MINI hálózatról tölthető stratégiája ugyancsak pozitív hatást gyakorol a vállalatcsoport globális értékesítési mutatóira: 2020 első felében világszerte 8 587 darab MINI Cooper SE és MINI Cooper SE Countryman ALL4 talált gazdára, amely az egy évvel ezelőtti teljesítmény tükrében 4,1 százalékos emelkedésnek felel meg.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A BMW Group hazai piacán mind a BMW, mind a MINI újdonságai iránt egyre intenzívebb érdeklődés mutatkozik, különös tekintettel a hálózatról tölthető modellekre. Január és június között a müncheni központú vállalatcsoport 116 255 darab új BMW és MINI modellt adott el Németországban (-29,1%), amelynek 10,8 százaléka tisztán elektromos meghajtású vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell volt.

Január és június között a BMW Group 372 428 darab (-32,3%) új BMW és MINI modellt értékesített Európában. A hálózatról tölthető modellek ebből 10,9 százalékot, szám szerint 40 734 darabot tettek ki. Az első félév végére a régió összes márkakereskedése újra megnyitotta kapuit, néhány kivételtől eltekintve.

A tengerentúlon államról államra változott az új autók iránti kereslet, és mint ilyen, az Egyesült Államok első féléves értékesítési mutatói is vegyesek. Március eleje óta itt június közepén nyitott újra először az összes márkakereskedés, amelyek együttesen 133 844 darab új autót értékesítettek január és június között (-30,6%). Ebből 121 657 darab (-29,6%) BMW modell volt.

Kínában 329 069 darab új BMW és MINI modell talált gazdára a 2020 januárja és júniusa között eltelt hat hónapban (-6%), holott a második negyedév értékesítési teljesítménye 17,1 százalékkal szárnyalta túl az előző esztendő hasonló időszakának eredményét. Mindez azt mutatja, hogy a régióban március óta folyamatos fellendülésben vannak az új autókra regisztráló ügyfélérdeklődések.