- Hirdetés -

Így teljesített a BMW

|

- Hirdetés -

Ahogyan az autóipar egészét, úgy a müncheni központú vállalatcsoport eladásait is a koronavírus-járvány határozta meg 2020 első felében. A BMW Group a második negyedév végén azonban már egyes piacokon stabil keresletélénkülést regisztrált.

Ahogyan az várható volt, az idei esztendő első hat hónapjában a BMW Group globális értékesítési mutatóira nagymértékben hatással volt a kiskereskedelmi újautó-eladások koronavírus-járvány okozta átmeneti leállása. A vállalatcsoport a január és június közötti időszakban világszerte 962 575 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amely 2019 első féléves teljesítményéhez képest 23 százalékos csökkenést jelent.

„Mindegyik piacunkon szorosan követjük a kereslet élénkülésének ütemét. Számos forgatókönyvre felkészültünk, hogy világszerte képesek legyünk gyorsan és pontosan reagálni a koronavírus-járvány következményeire” – fogalmazott Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Kínában erős fellendülést érzékelünk, hiszen második negyedéves eladási mutatónk itt ismét az előző évi eredmény felett teljesített. A hálózatról tölthető modelljeink iránt mutatkozó kereslet ugyancsak a piaci trendeken felül teljesített az év első felében. Plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autóink és az első tisztán elektromos meghajtású MINI osztatlan népszerűségnek örvend ügyfeleink körében” – tette hozzá.

A BMW Group márkáinak első féléves teljesítménye

A BMW világszerte 842 153 darab új autót értékesített 2020 első felében, amely 21,7 százalékkal marad el a tavalyi esztendő hasonló időszakának teljesítményétől. A MINI modelljei ez idő alatt 118 862 ügyfél garázsába gurultak be, amely 31,1 százalékos keresletcsökkenés.

A hálózatról tölthető BMW és MINI modellek eközben az előző év első hat havi teljesítményéhez képest 3,4 százalékkal többen, szám szerint 61 652 darabban találtak gazdára.

A Rolls-Royce Motor Cars 1 560 darab luxusautót értékesített a január és június közötti hat hónapban, amely 37,6 százalékos visszaesésnek számít.

A BMW Motorrad 17,7 százalékkal múlta alul 2019 első féléves eredményét, amely 76 707 darab robogó és motorkerékpár eladásában érhető tetten.

A jövőbe mutató palettafejlesztési stratégia kifizetődik

A BMW Group idejekorán megkezdte a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek sorozatgyártását. A vállalatcsoport ma már az összes jelentős szegmensben kínál hálózatról tölthető gépkocsit ügyfeleinek, Németországban és a globális piacon nem egy kategóriában piacvezető gyártóként. Mint ilyen, a BMW Group teljes mellszélességgel üdvözli Németország gazdasági intézkedéseit, a hálózatról tölthető modellek vásárlását ösztönző csomagoktól pedig további értékesítési fellendülést vár. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 tömegtermelése hamarosan megkezdődik, jövőre pedig a BMW i4 és a BMW iNEXT is piaci premierjét ünnepli. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra fejleszti fel hálózatról tölthető modelljei portfólióját, amelynek több mint fele ráadásul károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik majd.

A BMW Group eközben tovább folytatja modellpalettája fejlesztését, idén május végén például a prémium középkategória etalon kétajtósa, az új BMW 4-es Coupé mutatkozott be. Júniusban megérkezik az utakra az új 5-ös BMW is, amely számos formanyelvi és technológiai innovációval szilárdítja meg piacvezető pozícióját a prémium üzleti modellek szegmensében. A BMW 5-ös sorozat portfólióján a bajor prémiumgyártó legszélesebb hálózatról tölthető választéka sorakozik, szám szerint ötféle modellváltozattal.

A MINI hálózatról tölthető stratégiája ugyancsak pozitív hatást gyakorol a vállalatcsoport globális értékesítési mutatóira: 2020 első felében világszerte 8 587 darab MINI Cooper SE és MINI Cooper SE Countryman ALL4 talált gazdára, amely az egy évvel ezelőtti teljesítmény tükrében 4,1 százalékos emelkedésnek felel meg.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A BMW Group hazai piacán mind a BMW, mind a MINI újdonságai iránt egyre intenzívebb érdeklődés mutatkozik, különös tekintettel a hálózatról tölthető modellekre. Január és június között a müncheni központú vállalatcsoport 116 255 darab új BMW és MINI modellt adott el Németországban (-29,1%), amelynek 10,8 százaléka tisztán elektromos meghajtású vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell volt.

Január és június között a BMW Group 372 428 darab (-32,3%) új BMW és MINI modellt értékesített Európában. A hálózatról tölthető modellek ebből 10,9 százalékot, szám szerint 40 734 darabot tettek ki. Az első félév végére a régió összes márkakereskedése újra megnyitotta kapuit, néhány kivételtől eltekintve.

A tengerentúlon államról államra változott az új autók iránti kereslet, és mint ilyen, az Egyesült Államok első féléves értékesítési mutatói is vegyesek. Március eleje óta itt június közepén nyitott újra először az összes márkakereskedés, amelyek együttesen 133 844 darab új autót értékesítettek január és június között (-30,6%). Ebből 121 657 darab (-29,6%) BMW modell volt.

Kínában 329 069 darab új BMW és MINI modell talált gazdára a 2020 januárja és júniusa között eltelt hat hónapban (-6%), holott a második negyedév értékesítési teljesítménye 17,1 százalékkal szárnyalta túl az előző esztendő hasonló időszakának eredményét. Mindez azt mutatja, hogy a régióban március óta folyamatos fellendülésben vannak az új autókra regisztráló ügyfélérdeklődések.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....