- Hirdetés -

Így teljesített a BMW

|

- Hirdetés -

Ahogyan az autóipar egészét, úgy a müncheni központú vállalatcsoport eladásait is a koronavírus-járvány határozta meg 2020 első felében. A BMW Group a második negyedév végén azonban már egyes piacokon stabil keresletélénkülést regisztrált.

Ahogyan az várható volt, az idei esztendő első hat hónapjában a BMW Group globális értékesítési mutatóira nagymértékben hatással volt a kiskereskedelmi újautó-eladások koronavírus-járvány okozta átmeneti leállása. A vállalatcsoport a január és június közötti időszakban világszerte 962 575 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amely 2019 első féléves teljesítményéhez képest 23 százalékos csökkenést jelent.

„Mindegyik piacunkon szorosan követjük a kereslet élénkülésének ütemét. Számos forgatókönyvre felkészültünk, hogy világszerte képesek legyünk gyorsan és pontosan reagálni a koronavírus-járvány következményeire” – fogalmazott Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Kínában erős fellendülést érzékelünk, hiszen második negyedéves eladási mutatónk itt ismét az előző évi eredmény felett teljesített. A hálózatról tölthető modelljeink iránt mutatkozó kereslet ugyancsak a piaci trendeken felül teljesített az év első felében. Plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autóink és az első tisztán elektromos meghajtású MINI osztatlan népszerűségnek örvend ügyfeleink körében” – tette hozzá.

A BMW Group márkáinak első féléves teljesítménye

A BMW világszerte 842 153 darab új autót értékesített 2020 első felében, amely 21,7 százalékkal marad el a tavalyi esztendő hasonló időszakának teljesítményétől. A MINI modelljei ez idő alatt 118 862 ügyfél garázsába gurultak be, amely 31,1 százalékos keresletcsökkenés.

A hálózatról tölthető BMW és MINI modellek eközben az előző év első hat havi teljesítményéhez képest 3,4 százalékkal többen, szám szerint 61 652 darabban találtak gazdára.

A Rolls-Royce Motor Cars 1 560 darab luxusautót értékesített a január és június közötti hat hónapban, amely 37,6 százalékos visszaesésnek számít.

A BMW Motorrad 17,7 százalékkal múlta alul 2019 első féléves eredményét, amely 76 707 darab robogó és motorkerékpár eladásában érhető tetten.

A jövőbe mutató palettafejlesztési stratégia kifizetődik

A BMW Group idejekorán megkezdte a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek sorozatgyártását. A vállalatcsoport ma már az összes jelentős szegmensben kínál hálózatról tölthető gépkocsit ügyfeleinek, Németországban és a globális piacon nem egy kategóriában piacvezető gyártóként. Mint ilyen, a BMW Group teljes mellszélességgel üdvözli Németország gazdasági intézkedéseit, a hálózatról tölthető modellek vásárlását ösztönző csomagoktól pedig további értékesítési fellendülést vár. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 tömegtermelése hamarosan megkezdődik, jövőre pedig a BMW i4 és a BMW iNEXT is piaci premierjét ünnepli. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra fejleszti fel hálózatról tölthető modelljei portfólióját, amelynek több mint fele ráadásul károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik majd.

A BMW Group eközben tovább folytatja modellpalettája fejlesztését, idén május végén például a prémium középkategória etalon kétajtósa, az új BMW 4-es Coupé mutatkozott be. Júniusban megérkezik az utakra az új 5-ös BMW is, amely számos formanyelvi és technológiai innovációval szilárdítja meg piacvezető pozícióját a prémium üzleti modellek szegmensében. A BMW 5-ös sorozat portfólióján a bajor prémiumgyártó legszélesebb hálózatról tölthető választéka sorakozik, szám szerint ötféle modellváltozattal.

A MINI hálózatról tölthető stratégiája ugyancsak pozitív hatást gyakorol a vállalatcsoport globális értékesítési mutatóira: 2020 első felében világszerte 8 587 darab MINI Cooper SE és MINI Cooper SE Countryman ALL4 talált gazdára, amely az egy évvel ezelőtti teljesítmény tükrében 4,1 százalékos emelkedésnek felel meg.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A BMW Group hazai piacán mind a BMW, mind a MINI újdonságai iránt egyre intenzívebb érdeklődés mutatkozik, különös tekintettel a hálózatról tölthető modellekre. Január és június között a müncheni központú vállalatcsoport 116 255 darab új BMW és MINI modellt adott el Németországban (-29,1%), amelynek 10,8 százaléka tisztán elektromos meghajtású vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell volt.

Január és június között a BMW Group 372 428 darab (-32,3%) új BMW és MINI modellt értékesített Európában. A hálózatról tölthető modellek ebből 10,9 százalékot, szám szerint 40 734 darabot tettek ki. Az első félév végére a régió összes márkakereskedése újra megnyitotta kapuit, néhány kivételtől eltekintve.

A tengerentúlon államról államra változott az új autók iránti kereslet, és mint ilyen, az Egyesült Államok első féléves értékesítési mutatói is vegyesek. Március eleje óta itt június közepén nyitott újra először az összes márkakereskedés, amelyek együttesen 133 844 darab új autót értékesítettek január és június között (-30,6%). Ebből 121 657 darab (-29,6%) BMW modell volt.

Kínában 329 069 darab új BMW és MINI modell talált gazdára a 2020 januárja és júniusa között eltelt hat hónapban (-6%), holott a második negyedév értékesítési teljesítménye 17,1 százalékkal szárnyalta túl az előző esztendő hasonló időszakának eredményét. Mindez azt mutatja, hogy a régióban március óta folyamatos fellendülésben vannak az új autókra regisztráló ügyfélérdeklődések.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...