- Hirdetés -

Így tudd meg, mit akarnak az ügyfeleid (x)

|

Az egymillió dolláros kérdés minden vállalkozásnál így hangzik: “Mire vágynak pontosan az ügyfeleink?”. Talán kedvezőbb árakat szeretnének, esetleg nagyobb választékot látnának szívesen vagy éppen túl nehézkesnek érzik az ügyintézést. Az sem lehetetlen, hogy valami olyasmit szeretnének tőled, amire te még csak nem is gondoltál. A vaktában lövöldözés helyett érdemes pontos képet kapni ügyfeleid elvárásairól, hiszen csak így szolgálhatod ki őket tökéletesen. Mi ennek a módja? Cikkünkből kiderül! (x)

Amit minden ügyfél garantáltan elvár

Nincs szükség kristálygömbre ahhoz, hogy kiderítsd, mik a potenciális vásárlóid alapigényei. Ehhez elég átgondolni, hogy mi az, amit megrendelőként, vevőként te is elengedhetetlennek tartasz egy üzlettel kapcsolatban. Ilyen például a megbízhatóság. Senki sem szerződik szívesen egy olyan vállalkozással, ahol a határidőket semmibe veszik, ahol a megbeszélt feladatok falra hányt borsók vagy ahol a termék, szolgáltatás minősége köszönőviszonyban az ígéretekkel.

Ügyfeleid a korrektséget is joggal várják el. A kilométer hosszú apróbetűs részek vagy a folyton változó árajánlatok bizony nagyon rossz fényt vetnek a cégedre. Az is legalább ilyen fontos, hogy bizonyítsd a rátermettséged és a hozzáértésed. Ne félj proaktívnak lenni, vagyis tegyél bátran javaslatokat, mindig hagyatkozz a szakértelmedre és a tapasztalatodra. Az ügyfelek tőled várják a megoldásokat, hiszen te vagy a szakember, akit felkértek egy-egy probléma orvoslására.

Így derítsd ki, hogy mit akarnak az ügyfeleid

Kérdezd meg őket!

Mi lehetne ennél egyszerűbb, nem igaz? Az utánkövetés a nagy cégek egyik legfontosabb fegyvere, hiszen nem hagyják kihűlni az ügyfélkapcsolatokat, hanem releváns visszajelzések gyűjtésére használják a megrendelőiket. Ezt a lehetőséget kisebb vállalatok is könnyedén kihasználhatják. Akár e-mailben, akár telefonon vagy akár személyesen is felveheted a kapcsolatot korábbi ügyfeleiddel, hogy megtudakold tőlük, mivel javíthatnál a színvonalon.

Készíttess kérdőíves kutatást!

A kérdőíves kutatás a fenti megoldás bővített, hatékonyabb verziója. Egy előre összeállított kérdőíven rákérdezhetsz a sarkalatos pontokra, és megtudhatod, milyen elvárásaik vannak az ügyfeleidnek. A kérdőívet kiküldheted e-mailben, de talán még hatékonyabb, ha a honlapodra teszed ki vagy a közösségi oldaladon buzdítod a követőidet kitöltésre. Fontos azonban, hogy a kérdéseket jól válogasd össze, hogy valós képet kaphass!

Olvass fórumokat!

Viccesen azt szokták mondani, hogy az emberek őszintébbek és nyíltabbak az interneten, mint a pszichológus kanapéján. Ha pedig ez így van, egész biztosan megfogalmazzák az elvárásaikat, tapasztalataikat a világhálón a te piacodról is. Ne félj, hogy esetleg szélsőségesen negatív véleményekbe botlasz, hiszen ezekből is csak tanulhatsz. A közösségi hálón lévő kommentek legalább ilyen remek megoldásnak számítanak: itt a like-ok számából is következtethetsz arra, hogy egy-egy elvárás mennyire fontos, népszerű.

Tanulj másoktól!

Lehet, hogy a konkurenciád már elvégezte a munka oroszlánrészét, és ők pontosan tudják, mit akarnak az ügyfelek. Ha nem is egy az egyben, de felhasználhatod az ő tapasztalataikat. Kövesd más cégek tevékenységét, és figyeld, mikor rukkolnak elő valami újdonsággal és mikor változtatnak a megszokott ügymeneten. Előfordulhat, hogy azért teszik, mert rájöttek, hogy az ügyfelek ezt várják el tőlük.

Mérd fel a piacot!

Nem te vagy az egyetlen, aki ki akarja deríteni, hogy mit akarnak a megrendelők. Minden cég ezen rágódik, más cégek pedig igyekeznek válaszokkal szolgálni. Vagyis sokan piackutatást végeznek, és felmérik országonként, régiónként a viszonyokat. Százával találsz majd elemzéseket a te piacodról is, így máris tisztul majd a kép.

Amit mindenképpen kerülj el

A legtipikusabb hiba, amibe a cégek belefutnak, hogy a megérzéseikre hagyatkoznak. Elsőre talán jó ötletnek tűnhet, hiszen azt gondolhatod, hogy van annyi tapasztalatod, hogy képes legyél akár több ezer ügyfél fejével is gondolkodni. Azonban csakis nagy mintából, vagyis sok-sok ügyfélvéleményből vonhatsz le releváns következtetéseket.

Szintén rossz ötlet ismerősöket, barátokat megkérdezni, ezért sosem nyerő, ha a kérdőíves kutatást a családoddal tölteted ki. Egyrészt udvariasságból nem adnak majd őszinte válaszokat, másrészt pár ember véleménye aligha tükrözi a teljes piacot. A felmérésbe minél több embert be kell vonnod, és arra is ügyelned kell, hogy minden szempontból reprezentatív legyen a minta, például az életkort, lakóhelyet, vásárlási szokásokat és anyagi helyzetet is tekintve.

Az első lépés a szándék

Azzal, hogy elolvastad ezt a cikket, már meg is tetted az első – és legfontosabb – lépést. Hidd el, rengeteg olyan cég működik, ahol fel sem merül, hogy megismerjék az ügyfelek valós igényeit. Te máris előttük jársz, pusztán azzal, hogy megvan benned a szándék. Ne állj meg itt! Gondold át, melyik korábban taglalt módszer illik hozzád a leginkább, és vágj bele minél előbb. Aki ismeri az ügyfelek igényeit, azé a piac! (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...