- Hirdetés -

Új mobilalkalmazás segíti a biztosításkötést

|

- Hirdetés -

Sokan még mindig felesleges „maceraként” tekintenek a biztosításokra, óvakodnak tőlük, mert azt gondolják, megkötésük és karbantartásuk órákat vesz majd el az életükből, ezen felül máig él az a régi beidegződés, hogy kár esetén a biztosító úgysem fizet. Ideje félretenni ezeket az elavult érveket, mert ma már egyik sem állja meg a helyét!

Számos biztosító kínálja a legkülönfélébb termékeit, az így kialakult versenyhelyzetben elengedhetetlen, hogy minőségi szolgáltatást nyújtsanak. Abban pedig, hogy biztosítási ügyeinket minél rövidebb idő alatt intézhessük el, szakképzett ügynökök, alkuszok segítenek bennünket, illetve most már egy mobilos applikáció is rendelkezésünkre áll ehhez.

Inkább biztosítjuk a tárgyainkat, mint az életünket

„A biztosítási piac folyamatos fejlődésben van, mind díjbevétele, mind a biztosítások száma dinamikusan nő. A kötelező autóbiztosítás mellett egyre többen döntenek úgy, hogy otthonaikat is biztosítják, hiszen napjainkban gyakoribbak lettek a nagyobb viharok és egyéb természeti katasztrófák” – avatott be Póta Zsolt, az appot létrehozó Pannon-Safe Kft. cégvezetője.

A szakember arról is tájékoztatott, hogy a koronavírus-járvány következtében megtorpanó autóeladások a CASCO biztosítások értékesítésének visszaesését eredményezték, azonban 2021 második felében már itt is erősödés figyelhető meg.

„A nyugdíjbiztosításokra nyújtott adókedvezmény ezen biztosítások számára pozitív hatással volt, elmondható, hogy a lakosság megtakarításainak egy része ilyen jellegű biztosításokban található. Azonban Magyarországon még mindig kevesen tartják fontosnak, hogy életüket, egészségüket is biztosítsák, ezen biztosítási kategóriák értékesítése messze elmarad a nyugat-európai szinttől” – tette hozzá Póta Zsolt, aki ennek okát abban látja, hogy az emberek nagy számban azt gondolják, velük semmi rossz nem történhet, ezért az ilyen eshetőségre történő díjfizetést kidobott pénznek tartják.

„Azonban amikor történik egy baleset, nem csak az érintett személy, de egy teljes család is kiszolgáltatott helyzetbe kerülhet. Mindenképpen érdemes erre is gondolni.”

Az alkusz nem alkuszik

Egy biztosítás megkötésének első lépése, hogy eldöntjük, mely biztosítótársaság kínálja számunkra a legkedvezőbb feltételeket. A jelen piaci körülmények között ez igencsak időigényes művelet lenne, hiszen több mint 30 cég kínálatát kellene végig böngésznünk. Ebben vannak segítségünkre az alkusz irodák, amelyek – mivel mindegyik biztosítótól függetlenek – maximálisan az ügyfél érdekeit szem előtt tartva segítenek kiválasztani a legoptimálisabb opciót.

„Ma már ezen a téren is egyre tudatosabbak az emberek, talán csak a kötelező autóbiztosítás az, amiben az alacsony ár a legfontosabb szempont számukra. A többi kategóriában előtérbe került az az elvárás, hogy minőségi szolgáltatást kapjanak a pénzükért” – mutatott rá a szakember, aki hozzátette: az alkalmazás figyelmeztetést küld a díjfizetési határidőkről, évfordulókról, így semmiképp sem kell attól tartania, hogy feledékenység miatt marad biztosítás nélkül.

A biztosítással foglalkozó cégek folyamatos fejlesztései is ezt szolgálják, amelyek a COVID idején az eddigieknél is jelentősebb mértékben zajlottak. Ilyen többek között az online kárrendezés lehetőségének a megteremtése, amellyel lényegesen felgyorsították a folyamatot, valamint az E-alkusz applikáció, amelynek használata során egy helyen kezelhetik akár több biztosítónál lévő biztosításaikat is. Ráadásul a bankkártyás fizetés is megoldható néhány mozdulattal a telefonján keresztül, így ez sem jelent problémát.

Egy alkalmazásban minden egy helyen

Nemrégiben vált elérhetővé az a mobil applikáció, amely nagyban megkönnyíti a biztosításokkal kapcsolatos ügyek intézését. Az E-alkusz felületén minden felhasználó regisztrálhatja meglévő biztosításait, egy helyen megtekintheti azok adatait, valamint értesítést kaphat a díjfizetések esedékességéről.

„Készítettünk egy ügyfélelégedettségi felmérést, amiben rákérdeztünk, mi okozza ügyfeleink számára a legnagyobb problémát a biztosításuk területén. A válaszokból kiderült: mivel nem egy biztosító társaságnál vannak a biztosításaik, nehezen tudják számon tartani, melyik hol van, mi a kötvényszáma, milyen a díjrendezettsége. Bár mindegyik biztosító kínál saját online felületet a biztosítások megtekintésére, de az ilyen portálokra való bejutás bonyodalmas és időigényes. Ha valakinek több helyen van biztosítása, nagy nehézséget jelenthet, hogy hozzáférjen az információkhoz egy adott pillanatban. Az ügyfeleink jelezték, hogy hasznos lenne számukra egy mobilon elérhető felület, ahol a legfontosabb információkat gyorsan el tudják érni” – ismertette Póta Zsolt. Hozzátette: „A biztosítókkal további lépésekben gondolkodunk. Már most van olyan társaság, amelyik a zöldkártya és a díjigazolás letöltését is lehetővé tette az applikáción keresztül és ehhez a kezdeményezéshez folyamatosan csatlakoznak a többiek is. Emellett terveink szerint hamarosan a közvetlen biztosításkötés is elérhetővé válik, elsősorban azokra a módozatokra, amelyeket online kötnek az emberek, mint például az utasbiztosítás” – vetítette előre a Pannon-Safe Kft. cégvezetője.

Érdekességképpen megemlítette, hogy alkalmazásuk már jelen állapotában is alkalmas arra, hogy érzékelje a határátlépést és figyelmeztesse a felhasználót az utasbiztosítás megkötésére, majd a cég weblapjára irányítva végig is vezesse ennek folyamatán.

„A cél az, és ezen dolgozunk, hogy az applikáció a biztosítási területet minél teljesebb körben lefedje és kényelmes eligazodást, hatékony ügyintézést biztosítson felhasználója számára.”

Fotó: Pannon-Safe Kft.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....