- Hirdetés -

Így tudd meg, mit akarnak az ügyfeleid (x)

|

- Hirdetés -

Az egymillió dolláros kérdés minden vállalkozásnál így hangzik: “Mire vágynak pontosan az ügyfeleink?”. Talán kedvezőbb árakat szeretnének, esetleg nagyobb választékot látnának szívesen vagy éppen túl nehézkesnek érzik az ügyintézést. Az sem lehetetlen, hogy valami olyasmit szeretnének tőled, amire te még csak nem is gondoltál. A vaktában lövöldözés helyett érdemes pontos képet kapni ügyfeleid elvárásairól, hiszen csak így szolgálhatod ki őket tökéletesen. Mi ennek a módja? Cikkünkből kiderül! (x)

Amit minden ügyfél garantáltan elvár

Nincs szükség kristálygömbre ahhoz, hogy kiderítsd, mik a potenciális vásárlóid alapigényei. Ehhez elég átgondolni, hogy mi az, amit megrendelőként, vevőként te is elengedhetetlennek tartasz egy üzlettel kapcsolatban. Ilyen például a megbízhatóság. Senki sem szerződik szívesen egy olyan vállalkozással, ahol a határidőket semmibe veszik, ahol a megbeszélt feladatok falra hányt borsók vagy ahol a termék, szolgáltatás minősége köszönőviszonyban az ígéretekkel.

Ügyfeleid a korrektséget is joggal várják el. A kilométer hosszú apróbetűs részek vagy a folyton változó árajánlatok bizony nagyon rossz fényt vetnek a cégedre. Az is legalább ilyen fontos, hogy bizonyítsd a rátermettséged és a hozzáértésed. Ne félj proaktívnak lenni, vagyis tegyél bátran javaslatokat, mindig hagyatkozz a szakértelmedre és a tapasztalatodra. Az ügyfelek tőled várják a megoldásokat, hiszen te vagy a szakember, akit felkértek egy-egy probléma orvoslására.

Így derítsd ki, hogy mit akarnak az ügyfeleid

Kérdezd meg őket!

Mi lehetne ennél egyszerűbb, nem igaz? Az utánkövetés a nagy cégek egyik legfontosabb fegyvere, hiszen nem hagyják kihűlni az ügyfélkapcsolatokat, hanem releváns visszajelzések gyűjtésére használják a megrendelőiket. Ezt a lehetőséget kisebb vállalatok is könnyedén kihasználhatják. Akár e-mailben, akár telefonon vagy akár személyesen is felveheted a kapcsolatot korábbi ügyfeleiddel, hogy megtudakold tőlük, mivel javíthatnál a színvonalon.

Készíttess kérdőíves kutatást!

A kérdőíves kutatás a fenti megoldás bővített, hatékonyabb verziója. Egy előre összeállított kérdőíven rákérdezhetsz a sarkalatos pontokra, és megtudhatod, milyen elvárásaik vannak az ügyfeleidnek. A kérdőívet kiküldheted e-mailben, de talán még hatékonyabb, ha a honlapodra teszed ki vagy a közösségi oldaladon buzdítod a követőidet kitöltésre. Fontos azonban, hogy a kérdéseket jól válogasd össze, hogy valós képet kaphass!

Olvass fórumokat!

Viccesen azt szokták mondani, hogy az emberek őszintébbek és nyíltabbak az interneten, mint a pszichológus kanapéján. Ha pedig ez így van, egész biztosan megfogalmazzák az elvárásaikat, tapasztalataikat a világhálón a te piacodról is. Ne félj, hogy esetleg szélsőségesen negatív véleményekbe botlasz, hiszen ezekből is csak tanulhatsz. A közösségi hálón lévő kommentek legalább ilyen remek megoldásnak számítanak: itt a like-ok számából is következtethetsz arra, hogy egy-egy elvárás mennyire fontos, népszerű.

Tanulj másoktól!

Lehet, hogy a konkurenciád már elvégezte a munka oroszlánrészét, és ők pontosan tudják, mit akarnak az ügyfelek. Ha nem is egy az egyben, de felhasználhatod az ő tapasztalataikat. Kövesd más cégek tevékenységét, és figyeld, mikor rukkolnak elő valami újdonsággal és mikor változtatnak a megszokott ügymeneten. Előfordulhat, hogy azért teszik, mert rájöttek, hogy az ügyfelek ezt várják el tőlük.

Mérd fel a piacot!

Nem te vagy az egyetlen, aki ki akarja deríteni, hogy mit akarnak a megrendelők. Minden cég ezen rágódik, más cégek pedig igyekeznek válaszokkal szolgálni. Vagyis sokan piackutatást végeznek, és felmérik országonként, régiónként a viszonyokat. Százával találsz majd elemzéseket a te piacodról is, így máris tisztul majd a kép.

Amit mindenképpen kerülj el

A legtipikusabb hiba, amibe a cégek belefutnak, hogy a megérzéseikre hagyatkoznak. Elsőre talán jó ötletnek tűnhet, hiszen azt gondolhatod, hogy van annyi tapasztalatod, hogy képes legyél akár több ezer ügyfél fejével is gondolkodni. Azonban csakis nagy mintából, vagyis sok-sok ügyfélvéleményből vonhatsz le releváns következtetéseket.

Szintén rossz ötlet ismerősöket, barátokat megkérdezni, ezért sosem nyerő, ha a kérdőíves kutatást a családoddal tölteted ki. Egyrészt udvariasságból nem adnak majd őszinte válaszokat, másrészt pár ember véleménye aligha tükrözi a teljes piacot. A felmérésbe minél több embert be kell vonnod, és arra is ügyelned kell, hogy minden szempontból reprezentatív legyen a minta, például az életkort, lakóhelyet, vásárlási szokásokat és anyagi helyzetet is tekintve.

Az első lépés a szándék

Azzal, hogy elolvastad ezt a cikket, már meg is tetted az első – és legfontosabb – lépést. Hidd el, rengeteg olyan cég működik, ahol fel sem merül, hogy megismerjék az ügyfelek valós igényeit. Te máris előttük jársz, pusztán azzal, hogy megvan benned a szándék. Ne állj meg itt! Gondold át, melyik korábban taglalt módszer illik hozzád a leginkább, és vágj bele minél előbb. Aki ismeri az ügyfelek igényeit, azé a piac! (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....