- Hirdetés -

Így tudd meg, mit akarnak az ügyfeleid (x)

|

- Hirdetés -

Az egymillió dolláros kérdés minden vállalkozásnál így hangzik: “Mire vágynak pontosan az ügyfeleink?”. Talán kedvezőbb árakat szeretnének, esetleg nagyobb választékot látnának szívesen vagy éppen túl nehézkesnek érzik az ügyintézést. Az sem lehetetlen, hogy valami olyasmit szeretnének tőled, amire te még csak nem is gondoltál. A vaktában lövöldözés helyett érdemes pontos képet kapni ügyfeleid elvárásairól, hiszen csak így szolgálhatod ki őket tökéletesen. Mi ennek a módja? Cikkünkből kiderül! (x)

Amit minden ügyfél garantáltan elvár

Nincs szükség kristálygömbre ahhoz, hogy kiderítsd, mik a potenciális vásárlóid alapigényei. Ehhez elég átgondolni, hogy mi az, amit megrendelőként, vevőként te is elengedhetetlennek tartasz egy üzlettel kapcsolatban. Ilyen például a megbízhatóság. Senki sem szerződik szívesen egy olyan vállalkozással, ahol a határidőket semmibe veszik, ahol a megbeszélt feladatok falra hányt borsók vagy ahol a termék, szolgáltatás minősége köszönőviszonyban az ígéretekkel.

Ügyfeleid a korrektséget is joggal várják el. A kilométer hosszú apróbetűs részek vagy a folyton változó árajánlatok bizony nagyon rossz fényt vetnek a cégedre. Az is legalább ilyen fontos, hogy bizonyítsd a rátermettséged és a hozzáértésed. Ne félj proaktívnak lenni, vagyis tegyél bátran javaslatokat, mindig hagyatkozz a szakértelmedre és a tapasztalatodra. Az ügyfelek tőled várják a megoldásokat, hiszen te vagy a szakember, akit felkértek egy-egy probléma orvoslására.

Így derítsd ki, hogy mit akarnak az ügyfeleid

Kérdezd meg őket!

Mi lehetne ennél egyszerűbb, nem igaz? Az utánkövetés a nagy cégek egyik legfontosabb fegyvere, hiszen nem hagyják kihűlni az ügyfélkapcsolatokat, hanem releváns visszajelzések gyűjtésére használják a megrendelőiket. Ezt a lehetőséget kisebb vállalatok is könnyedén kihasználhatják. Akár e-mailben, akár telefonon vagy akár személyesen is felveheted a kapcsolatot korábbi ügyfeleiddel, hogy megtudakold tőlük, mivel javíthatnál a színvonalon.

Készíttess kérdőíves kutatást!

A kérdőíves kutatás a fenti megoldás bővített, hatékonyabb verziója. Egy előre összeállított kérdőíven rákérdezhetsz a sarkalatos pontokra, és megtudhatod, milyen elvárásaik vannak az ügyfeleidnek. A kérdőívet kiküldheted e-mailben, de talán még hatékonyabb, ha a honlapodra teszed ki vagy a közösségi oldaladon buzdítod a követőidet kitöltésre. Fontos azonban, hogy a kérdéseket jól válogasd össze, hogy valós képet kaphass!

Olvass fórumokat!

Viccesen azt szokták mondani, hogy az emberek őszintébbek és nyíltabbak az interneten, mint a pszichológus kanapéján. Ha pedig ez így van, egész biztosan megfogalmazzák az elvárásaikat, tapasztalataikat a világhálón a te piacodról is. Ne félj, hogy esetleg szélsőségesen negatív véleményekbe botlasz, hiszen ezekből is csak tanulhatsz. A közösségi hálón lévő kommentek legalább ilyen remek megoldásnak számítanak: itt a like-ok számából is következtethetsz arra, hogy egy-egy elvárás mennyire fontos, népszerű.

Tanulj másoktól!

Lehet, hogy a konkurenciád már elvégezte a munka oroszlánrészét, és ők pontosan tudják, mit akarnak az ügyfelek. Ha nem is egy az egyben, de felhasználhatod az ő tapasztalataikat. Kövesd más cégek tevékenységét, és figyeld, mikor rukkolnak elő valami újdonsággal és mikor változtatnak a megszokott ügymeneten. Előfordulhat, hogy azért teszik, mert rájöttek, hogy az ügyfelek ezt várják el tőlük.

Mérd fel a piacot!

Nem te vagy az egyetlen, aki ki akarja deríteni, hogy mit akarnak a megrendelők. Minden cég ezen rágódik, más cégek pedig igyekeznek válaszokkal szolgálni. Vagyis sokan piackutatást végeznek, és felmérik országonként, régiónként a viszonyokat. Százával találsz majd elemzéseket a te piacodról is, így máris tisztul majd a kép.

Amit mindenképpen kerülj el

A legtipikusabb hiba, amibe a cégek belefutnak, hogy a megérzéseikre hagyatkoznak. Elsőre talán jó ötletnek tűnhet, hiszen azt gondolhatod, hogy van annyi tapasztalatod, hogy képes legyél akár több ezer ügyfél fejével is gondolkodni. Azonban csakis nagy mintából, vagyis sok-sok ügyfélvéleményből vonhatsz le releváns következtetéseket.

Szintén rossz ötlet ismerősöket, barátokat megkérdezni, ezért sosem nyerő, ha a kérdőíves kutatást a családoddal tölteted ki. Egyrészt udvariasságból nem adnak majd őszinte válaszokat, másrészt pár ember véleménye aligha tükrözi a teljes piacot. A felmérésbe minél több embert be kell vonnod, és arra is ügyelned kell, hogy minden szempontból reprezentatív legyen a minta, például az életkort, lakóhelyet, vásárlási szokásokat és anyagi helyzetet is tekintve.

Az első lépés a szándék

Azzal, hogy elolvastad ezt a cikket, már meg is tetted az első – és legfontosabb – lépést. Hidd el, rengeteg olyan cég működik, ahol fel sem merül, hogy megismerjék az ügyfelek valós igényeit. Te máris előttük jársz, pusztán azzal, hogy megvan benned a szándék. Ne állj meg itt! Gondold át, melyik korábban taglalt módszer illik hozzád a leginkább, és vágj bele minél előbb. Aki ismeri az ügyfelek igényeit, azé a piac! (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....