- Hirdetés -

Így újít a Ford

|

- Hirdetés -

A Ford Motor Company a közelmúltban bejelentette, a Ford Autonomous Vehicles LLC megalapítását. Az új szervezet célja az AV-üzletág lendületbe hozása, valamint a piaci lehetőségek teljesebb kiaknázása. Emellett a cég részleteket közölt azokról a lényeges szervezeti átalakításokról is, amelyek segítik a hatékony működést, és a nyereségességet.

A vállalat átcsoportosítja önvezető jármű üzletágát a Ford Autonomous Vehicles LLC-be. Idetartozik az önvezető járművekkel kapcsolatos kutatás és fejlesztés, a rendszerintegráció, az AV-fuvarozás, mint szolgáltatás fejlesztése, a felhasználói tapasztalatok gyűjtése, illetve az üzleti stratégia és az üzletfejlesztési csapatok is. A harmadik féltől érkező befektetések befogadására is alkalmas új vállalat székhelye a Ford detroiti Corktown campusán lesz.

A Fordnak a vállalat pittsburghi székhelyű, önvezető rendszerek fejlesztésével foglalkozó partnerében, az Argo AI-ben meglévő üzletrésze is a Ford Autonomous Vehicles LLC tulajdonába kerül. A Ford 2023-ig 4 milliárd dollár befektetését tervezi az AV-tevékenységekbe, beleértve az Argo AI-re fordítandó egymilliárd dollárt is.

A Ford Autonomous Vehicles LLC vezérigazgatójává Sherif Marakbyt, a Ford önvezető járművekért és villamosításért felelős alelnökét nevezték ki, aki a Marcy Klevorn (a Ford ügyvezető alelnöke, és a Mobility elnöke) által vezetett igazgatóságnak tartozik beszámolási kötelezettséggel. Az önvezető járműplatformon és a mobilitási megoldásokon dolgozó csapatok közti szorosabb kapcsolatnak köszönhetően lehetővé válik az önvezetés előtti és utáni járművek világában egyaránt virágzó üzletágak gyorsabb kifejlesztése.

„A Ford hatalmas haladást ért el az önvezetési értéklánc egészében – a technológiai fejlesztésektől az üzleti modellekkel kapcsolatos innováción keresztül a felhasználói élményig,” mondta Jim Hackett, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója. „Itt az idő arra, hogy önvezető járműplatformunkat egyetlen csapatba vonjuk össze, ezzel a legjobb helyzetbe hozva magunkat a jövőbeni üzleti lehetőségek kihasználásához.”

Marakby áthelyezésével Ted Cannis – a villamosításért felelős globális igazgató – vezeti majd a Ford Team Edisont – az új generációs elektromos járművek fejlesztéséért és piacra dobásáért felelős csapatot. A Team Edison munkáját továbbra is Jim Farley ügyvezető alelnök és a Global Markets elnöke felügyeli majd.

A Ford elektromos járművekkel kapcsolatos stratégiájának részét képezi a tulajdonosi élmény újragondolása, beleértve ebbe a feltöltés minél kényelmesebbé tételét otthon és az utak mellett is, illetve teljes online szoftverfrissítések biztosítását is.

Mind emellett a Ford átszervezi a Joe Hinrichs ügyvezető alelnök által vezetett Gobal Operations divíziót, így oda tartozik majd az IT, illetve a vállalat globális megrendelési-teljesítési rendszere is, megvalósítva ezzel a csapatok, a technológiák és a folyamatok integrációját. Ennek eredményeként Jeff Lemmer alelnök és IT vezető munkáját Hinrichs felügyeli majd.

Ez az átcsoportosítás segít felgyorsítani a technológia integrációját és alkalmazását az ipari rendszer egészében a gyártás fokozottabb áramvonalasítása, a járművek gyorsabb leszállítása, a készletszint csökkentése és a tőkehatékonyság javítása érdekében.

Jim Hackett elmondta, hogy: „Immár képesek vagyunk úgy hasznosítani az IT technológiát, hogy a megnyíljon a személyre szabott autók világa, s egyúttal ne maradjunk el a többi sikeres ipari modelltől sem. Az előttünk álló kihívás az, hogy segítsünk a rendszer ilyen irányú átformálásában – miközben jobban kiszolgáljuk vásárlóinkat és márkakereskedőinket is, és egészségesebbé tesszük saját működésünket.”

A termékfejlesztésért és beszerzésért felelős területek ezentúl közvetlenül Hackett irányítása alá tartoznak majd, ami garantálja, hogy a központi feladatok még nagyobb figyelemben részesüljenek, és a vállalat nyerő termékportfóliót hozzon létre.

Az átalakulás következtében a Ford a járművek egyes modelljeiben több lesz a közös alkatrész, és 20 százalékkal lerövidül majd a termékfejlesztésre fordított idő. Ennek segítségével közel 7 milliárd dollárt takaríthat meg a cég a tervezési-fejlesztési tevékenységek terén. A vállalat célja az, hogy öt éven belül a leghatékonyabb termékfejlesztési szervezettel rendelkező, teljes palettát kínáló autógyártóvá váljon.

A Ford öt rugalmas jármű felépítési módjához – alvázas szerkezet, elsőkerék-hajtású önhordó szerkezet, hátsókerék-hajtású önhordó szerkezet, önhordó szerkezetű kishaszon-gépjármű és akkumulátoros elektromos hajtású jármű – az erőforrást, az elektromos rendszert és a járműkonfigurációt tartalmazó modulcsaládok kapcsolódnak. Az egyes járművekhez kapcsolódó tervezési munka 70 százalékát ezen szerkezeti fejlesztési szemlélet jegyében végzik majd el, míg a maradék 30 százalék (pl. hűtőrács, motorháztető, ajtó stb.) az egyes modellekre szabott lesz.

A bejelentett összes szervezeti változás augusztus elsejétől érvényes.

Mindemellett a Ford a vállalat egészében fokozottabban koncentrál a termékcsaládokra. Jim Farley törekvése szerint alapvető szempont az emberközpontú tervezés, ahol a termékekért felelős csapatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fogyasztók meglátásaira, illetve azon piaci lehetőségekre, amelyek következtében a termékek és a szolgáltatások még inkább kiszolgálják az emberek igényeit. Ez a fogyasztó-központú termékcsalád szemlélet az F-Series csapat esetében Észak-Amerikában, a Ranger csapatnál a Csendes-óceáni régióban, a Haszongépjármű csapatnál pedig Európában elért sikereken alapul.

2020-ra a Ford rendelkezik majd a teljes kínálatot forgalmazó gyártók közül a legfrissebb modellpalettával Észak-Amerikában és Európában. A háromnegyedében megújuló modellpalettának és négy új SUV, illetve kisteherautó bevezetésének köszönhetően a bemutatótermi kínálat átlagos életkora 5.7 évről 3.3 évre csökken majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....