- Hirdetés -

Így újít a Schneider Electric

|

A Schneider Electric villamosenergia-igényeit 12 éven belül 100 százalékban megújuló forrásokból fogja ellátni. A cég ezenkívül azt is vállalta, hogy rendszeresen beszámol energiahatékonyságának fejlesztéséről, hogy ezzel is jó példaként szolgálhasson más szervezetek számára.

A vállalat határozott álláspontja, hogy a megújuló energiákra való átálláshoz előbb az energiarendszer optimalizálására van szükség. A mostani kötelezettségvállalás egy újabb lépés abba az irányba, hogy a Schneider Electric 2030-ra elérje a szén-dioxid-semleges működést. Ezekkel a célkitűzésekkel összhangban a cég úgy döntött, hogy csatlakozik a The Climate Group két nemzetközi együttműködési kezdeményezéséhez is, amelyek az éghajlatváltozás elleni gyors fellépést szorgalmazzák, jelentős piaci szereplőket tömörítve:

  • RE100: célja, hogy a résztvevők 2030-ra 100 százalékban (köztes célként pedig 2020-ra 80 százalékban) átálljanak a megújuló villamosenergia használatára.
  • EP100: célja, hogy a résztvevők 2030-ig a 2005-ös referenciaértékekhez képest megduplázzák energiahatékonyságukat.

A Schneider Electric az energetikai kihívásokkal összhangban minden területen elősegíti az energiahatékony működést az otthonoktól, épületektől és városoktól kezdve a gyártáson át a félreeső területeken élő közösségekig. Új ígéretei teljesítéséhez és a fenntartható energiahatékonyság megvalósításához a társaság saját műszaki megoldásait (EcoStruxure Power, EcoStruxure Grid) alkalmazza. Ezekkel a megoldásokkal a vállalatcsoport az elmúlt évtizedben háromévente 10 százalékkal tudta csökkenteni saját energiafogyasztását.

Az új vállalások több mint 1000 fogyasztási helyet érintenek szerte a világon, köztük 200 üzemet is, ahol a társaság a megújuló energiaforrások széles palettáját beveti, többek között nap-, szél-, geotermikus és biomasszából nyert energiát is.

Annak érdekében, hogy 2030-ra teljesen, köztes célként pedig 2020-ra 80 százalékban képes legyen átállni a megújuló villamosenergia használatára, a Schneider Electric három fronton lép fel:

  • Helyi projektek a vállalat létesítményeiben: a Schneider Electric egyes létesítményeiben már korábban is elindított olyan kezdeményezéseket, amelyek a megújuló energia használatát szorgalmazzák. Tetőkollektorokat építettek ki például a vadodarai (India) és bangpooi (Thaiföld) gyáregységekben, a vállalat központi irodájában, a franciaországi The Hive-ban pedig geotermikus és tetőkollektoros energetikai rendszert alakítottak ki. A vállalat 2030-as célkitűzéseit részben hasonló helyi megújulóenergia-projektekkel tervezi teljesíteni, amelyekkel követendő példát mutathat az ilyen lehetőségeket mérlegelő, egyéb szervezetek számára.
  • Beszerzés külső forrásokból, hosszú lejáratú villamosenergia-értékesítési szerződéseken keresztül: A megújulóenergia-termelőkkel kötött, hosszú lejáratú (12–20 évre szóló) beszállítói szerződések révén a Schneider Electric előre tervezhető áron juthat tiszta energiához, a termelők pedig biztosíthatják az új szél-, nap- és egyéb megújulóenergia-projektjeik finanszírozását.
  • EAC és zöld tarifák: Az EAC (energetikai tanúsítvány) egy szabadpiaci eszköz, amely igazolja, hogy az adott megawattórányi megújuló villamosenergia zöld energiaforrásból származik. A Schneider Electric a tanúsítványok révén rugalmasan és gyorsan tudja biztosítani, illetve nyomon követni a megújuló villamosenergiát.

A Schneider Electric két évvel ezelőtt, a Párizsban megrendezett COP21 klímaváltozási ENSZ-konferencián 10 fenntarthatósági vállalást jelentett be. Mindezek mellett a vállalat 2030-as szén-dioxid-semlegességi céljai érdekében nemrégiben az alábbi új kezdeményezéseket indította el:

  • Climate Leadership Council: 2017 elején a Schneider Electric más résztvevőkkel együttműködésben megalapította a Climate Leadership Council tanácsot. A szervezet célja egy olyan új éghajlatváltozás-megelőzési megoldás támogatása, amely a fejlődést és a környezetvédelmet egyaránt támogatja.
  • Global Footprint Network: 2017 nyarán a Schneider Electric partneri megállapodást írt alá a Global Footprint Network nemzetközi nonprofit szervezettel, hogy elősegítse egy olyan fenntartható jövő megvalósítását, ahol mindenkinek lehetősége van használni a bolygó nyújtotta forrásokat.
  • EcoStruxure™: A Schneider Electric 2016 novemberében vezette be IoT-kompatibilis, könnyen telepíthető, nyílt architektúráját, az EcoStruxure-t, amely hat szakterületen kínál teljes körű megoldást négy végfelhasználói piac számára, beleértve az épületrendszereket, az adatközpontokat, az ipart és a hálózati infrastruktúrákat.
  • Livelihoods szénalap: A Schneider Electric a Crédit Agricole, a Danone, a Firmenich, az Hermès, a Michelin, az SAP és a Voyageurs du Monde társaságában létrehozott egy új társadalmi hatást célzó befektetési alapot, amelynek célja 2 millió ember életminőségének javítása és akár 25 millió tonna szén-dioxid kibocsátásának megelőzése 20 éves időtávon.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...