- Hirdetés -

Így válasszunk laptopot a sulikezdésre

|

- Hirdetés -

Ahogyan az elmúlt időszakban a felnőtteknél hibrid munkavégzés alakult ki, a gyerekeknél is teljesen általánossá vált, hogy az egyik tanárnál kézzel kell megírni a leckét a munkafüzetben, a másik tanár pedig e-mailben várja a házi feladatot. Ráadásul a kikapcsolódáshoz és szórakozáshoz, illetve a barátokkal való kapcsolattartáshoz is egyre nagyobb arányban használnak számítógépet, laptopot vagy tabletet a fiatalok. Elengedhetetlen tehát a megfelelő technológiai háttér megléte, amellyel élmény lehet a tanulás és a szórakozás is. De milyen szempontokat kell végig gondolni, hogy a megfelelő modellt válasszuk? Valamint hogyan alakítsuk ki a megfelelő tanulósarkot? Az alábbiakban a Dell segít ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásában!

Az általános iskolásoknak általában elég egy alapfelszereltségű, maximum középkategóriás laptop. Az olyan alapfeladatok ellátására, mint a szövegszerkesztés vagy a böngészés, esetleg videók lejátszására egy kevésbé erős, kisebb méretű laptop is tökéletesen megfelel. Azért is célszerű mérsékelt méretű modellekben gondolkodni, mert ezeknek értelemszerűen a súlya is barátságosabb, és nem olyan megterhelő a gyerkőcnek a szállítás. A borítást is lehet ilyen szempontból mérlegelni, hiszen a műanyag házzal rendelkező modellek jelentősen könnyebbek, a fémborításúakat viszont - a strapabíró kialakításuknak köszönhetően - nyugodt szívvel adhatjuk hebrencs fiatalok kezébe is.

Egy középiskolásnak vagy egy egyetemistának viszont már érdemes komolyabb gépbe beruházni, különösen akkor, ha érdeklődik valamilyen erősebb programhasználatot igénylő tevékenység iránt, mint amilyen a programozás, vagy épp a kép- és videószerkesztés. Ez esetben fontos, hogy a laptop erős processzorral, megfelelő hűtési megoldással, valamint dedikált videókártyával rendelkezzen. Ezáltal a képszerkesztés, a 4K felbontású videók renderelése vagy épp a digitális hangszerkesztő programok használata is zavartalanul fut majd. Az ilyen modelleknek a játékok futtatása sem okoz gondot, ha a kikapcsolódásé lenne a főszerep. Több modellben elérhető már az extra gyors töltés, amelynek köszönhetően rendkívül gyorsan tölthető az akkumulátor, így az sem probléma, ha csak kevés idő marad a diáknak és a gépének a feltöltődésre két óra között.

Nem minden a belső

A képernyő kiválasztása során is több tényezőt kell figyelembe venni. Nem elég a megfelelő felbontást mérlegelni, hiszen amellett, hogy a laptop kiváló látványvilágot garantál, fontos, hogy a fiatalok szemét is kímélje. A tanulásba ugyan kevesebb gyerek tud belefeledkezni, de filmnézés, játék vagy a barátokkal való chat közben gyakran előfordul, hogy annyira koncentrálnak, hogy még pislogni is elfelejtenek. Ez kevésbé rossz esetben „csak” szemszárazsághoz, rosszabb esetben akár homályos látáshoz vagy kötőhártya-gyulladáshoz is vezethet. Ha tudjuk a csemetéről, hogy hajlamos ilyesmire, hosszú távon jó befektetés lehet egy olyan képernyő vagy monitor, amely hasznos funkciókkal védi a szem egészségét. A ComfortView Plus megoldással elérhető modellek ebben is segítenek. Ez a beépített, TÜV Rheinland tanúsítvánnyal rendelkező technológia amellett, hogy gondoskodik az állandó színhűségről, hogy a feladatok elkészítése a lehető legjobb minőségben történjen, minimalizálja a káros tartományban lévő kékfénykibocsátást, hogy kímélje a szemet.

Komplett ökoszisztéma, személyre szabva

Nem csupán a gyerkőc kényelme, de egészsége szempontjából is fontos, hogy a kialakított tanulósarok megfelelő kiegészítőkkel legyen ellátva. Az ideális informatikai háttér mindenkinek mást jelent. Ez nem csak feladatkörönként, de személyenként is változhat. Interaktív monitorok és intelligens megoldások közt válogathatunk, melyeket a kiegészítők széles skálája tesz teljessé. Ezeknek a tartozékoknak köszönhetően könnyen és biztonságosan integrálható a technológia az új tanítási és tanulási módszerekkel. Széles körben válogathatunk a kiegészítők közül, és eldönthetjük, a monitorok, billentyűzetek, egerek, tokok, és headsetek mely kombinációja legideálisabb gyermekünk számára, akár minden igényt kielégítő csomagot, akár pénztárcabarát megoldást keresünk.

Tanulósarok mesterfokon

Nem csak a kiegészítők beszerzésére, de elhelyezésükre is fontos figyelmet fordítani. Gyakori hiba, hogy a képernyő magasságát nem igazítják hozzá az ülő helyzethez. Ideális esetben a kijelző teteje 6-7 centiméterrel a szem magassága felett található, és a képernyő 20 fokos szögben meg van döntve. Ha függőlegesen ülünk és a monitor nem a megfelelő helyen helyezkedik el a látóterünkben, akkor óhatatlanul is előre görnyedünk egy idő után, ami rövid távon nyak- és hátfájdalmakhoz vezet, hosszú távon pedig rossz tartáshoz. Ezért mindenképpen érdemes a megfelelő magasságba helyezni a monitort, esetleg a laptopot egy állványon, vagy akár csak néhány vastagabb könyvön.

Arra is érdemes figyelni az asztali környezet kialakításánál, hogy a monitor és az állvány, illetve az egér és a billentyűzet mellett még maradjon hely egy könyv vagy egy füzet kényelmes elhelyezésére a gyermek előtt, vagy könnyen el lehessen pakolni a perifériákat, ha kézzel kellene írni.

Zöld megoldások az IT terén. Miért ne?

Gyermekeink fenntarthatóbb és zöldebb jövőjének megteremtése érdekében is egyre többet teszünk. Miért ne lehetne ez érvényes a laptopvásárlásra is? A Dell a tervek szerint 2050-re teljesen karbonsemleges működésre szeretne átállni. A laptopokat a repülőgépiparból újrahasznosított szénszállal alakítják könnyebbé és erősebbé, a hátizsákokat pedig járművek szélvédőiből kinyert műanyaggal teszik vízállóvá. Fontos cél az is, hogy 100%-ban fenntartható csomagolást biztosítson az eszközöknek, amely újrahasznosított vagy megújuló anyagokból készül. Kitöltőhabot és egyszer használatos műanyag zacskókat egyáltalán nem használnak, sőt, a csomagolás a szelektív hulladékgyűjtőbe dobható, mivel óceánból származó és helyben újrahasznosított műanyagot, fenntartható anyagokat és újrahasznosított hullámpapírt tartalmaz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mi okozza a legnagyobb fejfájást az exportpiacra vágyó magyar kkv-knak

Régiós vonatkozásban átlagosan teljesítenek az exportpiacokon a hazai kis- és középvállalkozások, ugyanakkor összességében továbbra is csupán alig több mint 5 százalékuk értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait külföldön. Mivel az ország gazdasági teljesítménye és növekedése szempontjából...

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Így védhetjük meg az adatainkat

Az okoseszközök korában a kommunikáció, a munkavégzés és a tartalomfogyasztás minden eddiginél könnyebb és hatékonyabb, ám a technológiai fejlesztések egyúttal új kockázatokkal is járnak mind a személyes, mind a vállalati adatok biztonságára nézve. Ezért...

Kiderült, jövőre kiket vizsgál majd a fogyasztóvédelem

2024-ben is számos területen számíthatnak átfogó fogyasztóvédelmi célellenőrzésekre a vállalatok – hívja fel a figyelmet az EY. Jövőre biztosan sor kerül az infláció letörése érdekében idén bevezetett intézkedések vizsgálatára, ahogyan a közműszolgáltatók működésének, a...

Exkluzív premierekkel zárja az évet az HBO Max

Közeledik az év vége, így decemberre is tartogat néhány nagyszerű tartalmat az HBO Max. Több magyar film, köztük exkluzív premierek (Utolsó esély, Café Marylin), blockbuster franchise (Pókember), karácsonyi filmek és animációk (Mariah Carrey All...

A Sztárbox és a Reggeli miatt is eljárás indult

A „Sztárbox” és a „Reggeli” című műsorszámok egy-egy epizódja miatt is eljárást indít az RTL szolgáltatója ellen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület több, külföldi hatóság alá tartozó műsorszám helytelen...

Hatályos: jövőre sem kell reklámadót fizetni

A november 30-i Magyar Közlönyben megjelent az adótörvények módosításáról szóló törvény Novák Katalin köztársasági elnök aláírásával, így jogerőre emelkedett a jogszabály, amely alapján a reklámadó mértéke 2024. december 31-ig továbbra is az adóalap 0...

Átlépte a másfél milliárdos határt az 5G

Az év végére 5-ből 1 mobilelőfizetés már az 5G technológiát használja majd a világban, vagyis a számos piacon továbbra is érezhető gazdasági és geopolitikai nehézségek ellenére töretlenül terjed a legújabb hálózati generáció – derül...

Tovább kalandozik Thuróczy Szabolcs és a SsangYong

A legszigorúbb apósjelölt szívét is meglágyítja a SsangYong Torres – legalábbis a friss kampányfilmek szerint. A dél-koreai SUV specialista legújabb modelljének bevezetőkampányáért a Mediator felelt.A dél-koreai SUV specialista új kalandokat és a hétköznapokból való...

Egyre jobban figyelnek a fenntarthatóságra a hazai vállalatok

A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek – derül ki a K&H fenntarthatósági index hátteréül szolgáló kutatásból. A nagyvállalatok messze a legaktívabbak a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges összefogás a CO2-kibocsátás csökkentéséért

A Mars Magyarország két nagyvállalattal lépett partnerségre annak érdekében, hogy csökkentse beszállítói tevékenységének karbonlábnyomát. Ez a lépés összhangban áll az anyavállalat Nettó Zéró Kibocsátási Ütemtervével, amelynek célja, hogy 2050-re elérje a nettó nulla szén-dioxid...

Kiderült, mi okozza a legnagyobb fejfájást az exportpiacra vágyó magyar kkv-knak

Régiós vonatkozásban átlagosan teljesítenek az exportpiacokon a hazai kis- és középvállalkozások, ugyanakkor összességében továbbra is csupán alig több mint 5 százalékuk értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait külföldön. Mivel az ország gazdasági teljesítménye és növekedése szempontjából...

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Így védhetjük meg az adatainkat

Az okoseszközök korában a kommunikáció, a munkavégzés és a tartalomfogyasztás minden eddiginél könnyebb és hatékonyabb, ám a technológiai fejlesztések egyúttal új kockázatokkal is járnak mind a személyes, mind a vállalati adatok biztonságára nézve. Ezért...

Kiderült, jövőre kiket vizsgál majd a fogyasztóvédelem

2024-ben is számos területen számíthatnak átfogó fogyasztóvédelmi célellenőrzésekre a vállalatok – hívja fel a figyelmet az EY. Jövőre biztosan sor kerül az infláció letörése érdekében idén bevezetett intézkedések vizsgálatára, ahogyan a közműszolgáltatók működésének, a...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Különleges összefogás a CO2-kibocsátás csökkentéséért

A Mars Magyarország két nagyvállalattal lépett partnerségre annak érdekében, hogy csökkentse beszállítói tevékenységének karbonlábnyomát. Ez a lépés összhangban áll az anyavállalat Nettó Zéró Kibocsátási Ütemtervével, amelynek célja, hogy 2050-re elérje a nettó nulla szén-dioxid...

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Egyre jobban figyelnek a fenntarthatóságra a hazai vállalatok

A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek – derül ki a K&H fenntarthatósági index hátteréül szolgáló kutatásból. A nagyvállalatok messze a legaktívabbak a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....