- Hirdetés -

Így választanak szállást a magyarok

|

- Hirdetés -

Az ár, az elérhető kedvezmények, valamint a szálloda értékelései befolyásolják leginkább a belföldi utazókat – derült ki a Marketing Professzorok Kft. online kutatásából. A válaszadók közel harmada egy évben kétszer is ellátogat belföldi wellness hotelbe, negyedük pedig ennél is többször.

Az online kérdőívet kitöltők legnagyobb része (73%) nyaralási célból, 22,9%-uk valamilyen különleges alkalom, születésnap, évforduló miatt indul útnak. A kutatás eredményei szerint az ár, az elérhető kedvezmények, valamint a szálloda értékelései befolyásolják leginkább a felhasználókat egy választás során. A megkérdezettek 64%-át jelentősen és a legjobban az ár befolyásolja, ők egy 1-től 5-ig terjedő skálán 5-re és 4-re értékelték ennek a szempontnak a fontosságát. A vendéglátóhelyre vonatkozó pozitív vendégvélemények a válaszadók 59%-nál számítanak igen fontos tényezőnek szállásválasztáskor.

A kutatás célja az volt, hogy rávilágítson arra, hogy a belföldi turisták mi alapján választanak szálláshelyet és hol foglalnak pontosan. Mint ismeretes, az online utazási irodák és a szállásközvetítő portálok jelentős jutalékért és szigorú szabályok közepette értékesítik a szálláshelyeket. Például a hotelek és szállások nem adhatnak engedményt a gyűjtőportálokon megjelenő árakhoz képest. A kutatásban szerettek volna választ kapni arra is, hogy a szállásadók milyen módon bírhatják rá a vendégeket, hogy közvetlenül foglaljanak.

A kérdőíves kutatásból kiderült, hogy amennyiben kiszemelt egy szállodát – akár valamilyen online szállásközvetítő oldalon is tette azt -, a kitöltők 94,1%-a a hotel weboldalát keresi fel további tájékozódás reményében. Ezzel kapcsolatban Máté Balázs, a Marketing Professzorok vezető tanácsadója hozzátette: „Mi a feladata tehát egy szállodai online marketinges munkatársnak? Megtartani a weboldalra érkező felhasználókat, és rábírni őket arra, hogy ott konvertáljanak, tehát foglaljanak szobát ahelyett, hogy visszatérnének a szállásközvetítő weboldalra, és az ott található ajánlatot vásárolnák meg. Olyan kecsegtető ajánlatot kell biztosítania a potenciális vendégeknek, méghozzá jól látható, könnyedén észrevehető helyen, gyakorlatilag kikerülhetetlenül, amit a látogató kihagyhatatlannak érez. Árkedvezmény a legtöbb esetben nem biztosítható, ugyanakkor ajándék szolgáltatásokkal, egy következő utazásra vonatkozó kedvezményes voucherrel, valamilyen grátisz belépővel, élménnyel, a szálloda közelében elérhető ajándék programmal a látogatók nagyobb része lesz hajlandó a weboldalon keresztüli szobafoglalásra.”

A Marketing Professzorok Kft. jelentős online marketing tapasztalatokkal rendelkezik a Vendéglátás és szállodaipari szegmensben. Olyan ügyfelek online marketing stratégiáján dolgoztak korábban, mint például Oxigén Hotel**** Superior Family & Spa, Residence Hotel Balaton, Duna Relax & Event Hotel, Zichy Park Hotel, Fenyves Yacht Club Hotel, Alsóörs Marina, Aranysas Hotel Alsóörs. Máté Balázs vezető tanácsadó saját blogja online marketing témában pedig az elmúlt három hónapban a legolvasottabb hazai blog lett.

A kutatásban résztvevők 28%-a 250 000 Ft feletti jövedelemmel rendelkezik havonta, 26,5%-uk 150 000 – 200 000 Ft közötti, 22,1%-uk 100 000 – 150 000 Ft közötti, 17,2%-uk 200 000 – 250 000 Ft közötti havi összegből gazdálkodik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...

Az egész országban elérhető lesz a Telekom programja

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen...

Több mint 100 milliárd dollár a Binance kriptotőzsdéjén

Március első hetében 100 milliárd dollár fölé emelkedett azoknak a kripto-pénzeszközöknek az értéke, amelyeket a Binance kriptotőzsdéjén tartanak a platform felhasználói. A rekordmértékű tőkebeáramlással egyidőben nagyot nőtt a tőzsdén elérhető digitális eszközök hozama is....

A Toyotának végig igaza volt?

A Toyota vajon végig helyesen hitt a hibrid autókban? – ezzel a címmel jelent meg egy érdekes írás a Financial Times holnapján amely rámutat arra, hogy a piaci fejlemények afelé mutatnak, hogy helyes lehet...

Erre spórolnak a fiatalok

A fiatalok felének, 51 százalékának volt megtakarítása a múlt év végén, ez stagnálást, minimális csökkenést jelent a korábbi negyedévekhez képest - derül ki a K&H ifjúsági indexből. A fiatalok átlagosan 549 ezer forint megtakarítással...

Növelte szabadalmai számát Európában a Huawei

Tavaly ismét a Huawei nyújtotta be a legtöbb szabadalmi kérelmet az Európai Szabadalmi Hivatalhoz (EPO), 12 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A vállalat 5071 találmányt jegyeztetett be, és a harmadik egymást követő évben...

Külföldön terjeszkedett a magyar ételmentő startup

A magyar ételmentő startup márciustól már Romániában is harcba száll az ételpazarlás ellen, így tovább erősítve a régiós jelenlétét. A Munch jelenleg a román fővárosban, Bukarestben érhető el, de az idei tervek között szerepel...

Nagyon készülnek a húsvétra a kiskereskedők

Az ünnepi szezonok általában mindig erős időszakok a kiskereskedelemben, így a húsvét is. Ez az ünnep azért különösen fontos a kereskedőknek, mert a húsvéti forgalom elég megbízható előrejelzést ad egész évre – állítják az...
- Hirdetés -