- Hirdetés -

Így változik a marketing a Covid-19 után

|

- Hirdetés -

Még jobb eredmények, a változások azonnal kezelése, proaktivitás, költséghatékony megoldások – többek között ezeket az elvárásokat hozta a Covid-19 járvány az ügyfelek oldalán a marketingkommunikációval és a marketingvezetőkkel kapcsolatban. A Progressive Reklámügynökség kutatásából az is kiderült, hogy mennyien gondolkodnak új tender kiírásában, illetve cserélnék le jelenlegi ügynökségüket.

A koronavírus járvány kitörését követő új helyzet vizsga elé állította a reklámügynökségeket és marketingeseket egyaránt. Kritikussá vált, hogy felismerjék, hogyan tudnak rugalmasan, gyorsan reagálni a felgyorsult gazdasági változásokra, a lehető leghatékonyabb választ adni az új kihívásokra.

Annak érdekében, hogy a gazdasági élet újraindítása sikeres legyen és eredményesen tudjunk együtt működni a következő időszakban, fontos, hogy továbbra is legyen széleskörű kommunikáció az ügyfél és ügynökségi oldal között az új elvárásokról, alkalmazkodási stratégiákról. A Progressive Reklámügynökség annak érdekében végzett kutatást, hogy kiderítse, a megbízói oldal milyen kihívásokkal találta szembe magát, ezekre milyen válaszokat adtak és milyen ügynökségi támogatásra van szükségük az eredményes működés érdekében.

Nagyobb elvárások, kibővült feladatkör

A járvány és gazdasági hatásai különösen rövid távon befolyásolták negatívan a várakozásokat a vállalatoknál, a hosszú távú kilátásokkal kapcsolatban optimistábbak az ügyfelek. A járvány kitörése után az ügyfeleknél a marketingbüdzsé lecsökkentése mellett is nagyobb lett a menedzsment által a marketingkommunikációtól elvárt eredményesség, ráadásul ez nemcsak rövid távra, hanem hosszú távra is szól.

Ügyféloldalon a menedzserekkel szemben is nagyobb elvárásokat támasztanak a cégvezetők. Fontosabbá vált a nagyobb rugalmasság a változások azonnali lekövetése, a proaktivitás, valamint elvárás, hogy költséghatékonyabb megoldásokat alkalmazzanak, illetve felértékelődött a stratégiai gondolkodás és azintegrált megközelítés. is.

A marketing menedzserek jelentős részének bővült a feladatköre. Az ügyfelek azt tapasztalták, hogy a válság hatására különösen a kampánytervezési, stratégiai, taktikai, illetve büdzsé tervezési feladatok száma nőtt meg, de több lett a piac- és kampányelemzési, valamint a fogyasztói igények megismerésével kapcsolatos tennivalók száma is. A projektmenedzsment, megvalósítás szintén több munkát jelent az ügyfelek életében.

Átstrukturálás, digitalizáció, új ügynökségi feladatok

A járványra reagálva jellemzően több prompt intézkedést kellett meghozniuk az ügyfeleknek. Át kellett alakítaniuk a korábban jóváhagyott kommunikációs aktivitásokat és marketing mixet, új kommunikációs aktivitásokat indítottak, sokan terelték nagyobb arányban digitális csatornákra a kommunikációjukat. Jelentős részben csökkentették, illetve allokálták át más területekre a marketingkommunikációs büdzsét, miközben az ügyféloldali menedzserek véleménye szerint nem a marketing büdzsé csökkentése (vagy növelése), hanem annak átstrukturálása lenne a hatkékony megoldás.

A járvány kitörését követően a marketing mixben az ügyfelek számára a digitális, illetve social media kommunikáció és PR értékelődött fel leginkább és arra számítanak, hogy a jövőben, a járványt követően is megmarad a fókusz ezeken a területeken. A válság hatására minden 5. megbízó új tender kiírását tervezi, illetve ugyanennyien tervezik az együttműködés feltételeinek újratárgyalását is. 5% tervezi új ügynökség bevonását az új helyzetben, illetve a megbízók 3%-a cserélné le a jelenlegi ügynökségét. Az ügyfelek elsősorban azért tervezik új tenderek kiírását, mert új kreatív ötleteket, költséghatékonyabb megoldásokat szeretnének.

Változott az ügynökségek szerepe

Az ügyéloldali menedzserek felé megfogalmazott nagyobb elvárásokkal párhuzamosan megemelkedtek a reklámügynökségekkel kapcsolatos elvárások is az esetek többségében. A kommunikáció digitalizálásával nem meglepő, hogy az ügyfelek jobban értékelik a digitális, social media területek menedzselésével kapcsolatos képességeket.

Emellett a feladatok volumenének megnövekedésével az ügynökségi oldalon elérhető stratégiai tanácsadás, illetve márkaépítési kompetenciák is értékesebbek lettek a megbízók számára, mivel így az erre alkalmas ügynökségekkel proaktívan, közösen gondolkodva gyorsan, rugalmasan tudnak a változásokra reagálni.

Mire vágynak a megbízók?

A megváltozott helyzetben leginkább a rugalmasság értékelődött fel. A költségvetések áttervezése és a vágások miatt sokkal fontosabbá vált a tudatos, stratégiához illeszkedő budget kezelés és a költséghatékony megoldások alkalmazása és ajánlása az ügyfelek részére. További értékes tulajdonságok a gyors reagálási képesség, valamint az arányaiban a második legnagyobb növekedést elért elvárás a proaktivitás, ami azt mutatja, hogy az ügyfélkör nyitottabbá vált az ügynökségi oldalról érkező prompt kezdeményezésekre is.

A jövő tehát a változásokkal együtt élő, az ügyfelekkel együtt gondolkodó ügynökségeké, akik felismerik a lehetőségeket és ezekre akár proaktívan olyan gyors, rugalmas és releváns válaszokat tudnak adni, amit képesek is megvalósítani a rendelkezésre álló limitált költségvetési és időkeretek között.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA