- Hirdetés -

Így változik a marketing a Covid-19 után

|

- Hirdetés -

Még jobb eredmények, a változások azonnal kezelése, proaktivitás, költséghatékony megoldások – többek között ezeket az elvárásokat hozta a Covid-19 járvány az ügyfelek oldalán a marketingkommunikációval és a marketingvezetőkkel kapcsolatban. A Progressive Reklámügynökség kutatásából az is kiderült, hogy mennyien gondolkodnak új tender kiírásában, illetve cserélnék le jelenlegi ügynökségüket.

A koronavírus járvány kitörését követő új helyzet vizsga elé állította a reklámügynökségeket és marketingeseket egyaránt. Kritikussá vált, hogy felismerjék, hogyan tudnak rugalmasan, gyorsan reagálni a felgyorsult gazdasági változásokra, a lehető leghatékonyabb választ adni az új kihívásokra.

Annak érdekében, hogy a gazdasági élet újraindítása sikeres legyen és eredményesen tudjunk együtt működni a következő időszakban, fontos, hogy továbbra is legyen széleskörű kommunikáció az ügyfél és ügynökségi oldal között az új elvárásokról, alkalmazkodási stratégiákról. A Progressive Reklámügynökség annak érdekében végzett kutatást, hogy kiderítse, a megbízói oldal milyen kihívásokkal találta szembe magát, ezekre milyen válaszokat adtak és milyen ügynökségi támogatásra van szükségük az eredményes működés érdekében.

Nagyobb elvárások, kibővült feladatkör

A járvány és gazdasági hatásai különösen rövid távon befolyásolták negatívan a várakozásokat a vállalatoknál, a hosszú távú kilátásokkal kapcsolatban optimistábbak az ügyfelek. A járvány kitörése után az ügyfeleknél a marketingbüdzsé lecsökkentése mellett is nagyobb lett a menedzsment által a marketingkommunikációtól elvárt eredményesség, ráadásul ez nemcsak rövid távra, hanem hosszú távra is szól.

Ügyféloldalon a menedzserekkel szemben is nagyobb elvárásokat támasztanak a cégvezetők. Fontosabbá vált a nagyobb rugalmasság a változások azonnali lekövetése, a proaktivitás, valamint elvárás, hogy költséghatékonyabb megoldásokat alkalmazzanak, illetve felértékelődött a stratégiai gondolkodás és azintegrált megközelítés. is.

A marketing menedzserek jelentős részének bővült a feladatköre. Az ügyfelek azt tapasztalták, hogy a válság hatására különösen a kampánytervezési, stratégiai, taktikai, illetve büdzsé tervezési feladatok száma nőtt meg, de több lett a piac- és kampányelemzési, valamint a fogyasztói igények megismerésével kapcsolatos tennivalók száma is. A projektmenedzsment, megvalósítás szintén több munkát jelent az ügyfelek életében.

Átstrukturálás, digitalizáció, új ügynökségi feladatok

A járványra reagálva jellemzően több prompt intézkedést kellett meghozniuk az ügyfeleknek. Át kellett alakítaniuk a korábban jóváhagyott kommunikációs aktivitásokat és marketing mixet, új kommunikációs aktivitásokat indítottak, sokan terelték nagyobb arányban digitális csatornákra a kommunikációjukat. Jelentős részben csökkentették, illetve allokálták át más területekre a marketingkommunikációs büdzsét, miközben az ügyféloldali menedzserek véleménye szerint nem a marketing büdzsé csökkentése (vagy növelése), hanem annak átstrukturálása lenne a hatkékony megoldás.

A járvány kitörését követően a marketing mixben az ügyfelek számára a digitális, illetve social media kommunikáció és PR értékelődött fel leginkább és arra számítanak, hogy a jövőben, a járványt követően is megmarad a fókusz ezeken a területeken. A válság hatására minden 5. megbízó új tender kiírását tervezi, illetve ugyanennyien tervezik az együttműködés feltételeinek újratárgyalását is. 5% tervezi új ügynökség bevonását az új helyzetben, illetve a megbízók 3%-a cserélné le a jelenlegi ügynökségét. Az ügyfelek elsősorban azért tervezik új tenderek kiírását, mert új kreatív ötleteket, költséghatékonyabb megoldásokat szeretnének.

Változott az ügynökségek szerepe

Az ügyéloldali menedzserek felé megfogalmazott nagyobb elvárásokkal párhuzamosan megemelkedtek a reklámügynökségekkel kapcsolatos elvárások is az esetek többségében. A kommunikáció digitalizálásával nem meglepő, hogy az ügyfelek jobban értékelik a digitális, social media területek menedzselésével kapcsolatos képességeket.

Emellett a feladatok volumenének megnövekedésével az ügynökségi oldalon elérhető stratégiai tanácsadás, illetve márkaépítési kompetenciák is értékesebbek lettek a megbízók számára, mivel így az erre alkalmas ügynökségekkel proaktívan, közösen gondolkodva gyorsan, rugalmasan tudnak a változásokra reagálni.

Mire vágynak a megbízók?

A megváltozott helyzetben leginkább a rugalmasság értékelődött fel. A költségvetések áttervezése és a vágások miatt sokkal fontosabbá vált a tudatos, stratégiához illeszkedő budget kezelés és a költséghatékony megoldások alkalmazása és ajánlása az ügyfelek részére. További értékes tulajdonságok a gyors reagálási képesség, valamint az arányaiban a második legnagyobb növekedést elért elvárás a proaktivitás, ami azt mutatja, hogy az ügyfélkör nyitottabbá vált az ügynökségi oldalról érkező prompt kezdeményezésekre is.

A jövő tehát a változásokkal együtt élő, az ügyfelekkel együtt gondolkodó ügynökségeké, akik felismerik a lehetőségeket és ezekre akár proaktívan olyan gyors, rugalmas és releváns válaszokat tudnak adni, amit képesek is megvalósítani a rendelkezésre álló limitált költségvetési és időkeretek között.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az orosz-ukrán háború uralta az online kereséseket

A 2022-es év összesített magyar Google listáját az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos keresések formálták legnagyobb mértékben, a felhasználók a legfontosabb történések figyelemmel kísérése mellett az érintett helyszínekről és személyekről is informálódni akartak. Dobogós helyezést értek...

Tovább nő a MATCH4 lefedettsége

December elejétől 8 megye újabb 350 településén láthatják a Network4 csatornájának műsorát. A Tarr Kft. ügyfelei előfizethetnek mindkét sporttelevízió adására, a MATCH4-re és testvércsatornájára, az ARENA4-re is. A MATCH4 bevezetését a piac remekül fogadta, a...

Elon Musk rakétáján megy az űrbe a magyar kisműhold

Elon Musk Falcon-9 típusú rakétája viszi majd a világűrbe a BME-n épített magyar kisműholdat. A szerkezet fedélzetén három másik egyetemen – a Szegedi Tudományegyetem, a győri Széchenyi István Egyetem és a Debreceni Egyetem –...

Ennyit költenének ajándékra a magyarok

Az infláció hatása erősen befolyásolja idén az ajándékokra szánt keretet: a megkérdezettek 53%-a nyilatkozott úgy, hogy kevesebbet költ idén ajándékra, mint szeretne, 33% ugyanakkor az áremeléseknek köszönhetően valószínűleg többet – derült ki a MediaMarkt...

Ünnepi kampányt indított a Budapest Airport

Értékes nyereményekért és adományokért cserébe a Budapest Airport advent harmadik vasárnapjáig várja mindenkitől a karácsonyhoz és utazáshoz kapcsolódó történeteket. A legjobban sikerült sztorikat Kautzky Armand felolvasásában is megismerhetik a repülőtér közösségimédia-felületeinek követői. A Budapest...

Erősödött tavaly a régió reklámpiaca

Tavaly a közép-kelet-európai régióban összesen 9,5 milliárd eurós volt a reklámköltés, ami éves összevetésben 14 százalékos bővülést jelentett – derül ki a CANnual Report idei kiadásából. Rácáfolva a korábbi pesszimista várakozásokra a magyar reklámpiac...

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

sms mobiltelefon

A tech cégek mobilpiacra lépését hozhatja el az eSIM

Március óta mindhárom magyar szolgáltató lakossági kínálatában elérhető a virtuális SIM kártya. Az eSIM előnyei között a szolgáltatók jellemzően kiemelik a kisebb környezetterhelést a kevesebb keletkező műanyaghulladék miatt, a kényelmesebb mobilhasználatot és a kisebb...

Az orosz-ukrán háború uralta az online kereséseket

A 2022-es év összesített magyar Google listáját az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos keresések formálták legnagyobb mértékben, a felhasználók a legfontosabb történések figyelemmel kísérése mellett az érintett helyszínekről és személyekről is informálódni akartak. Dobogós helyezést értek...

Tovább nő a MATCH4 lefedettsége

December elejétől 8 megye újabb 350 településén láthatják a Network4 csatornájának műsorát. A Tarr Kft. ügyfelei előfizethetnek mindkét sporttelevízió adására, a MATCH4-re és testvércsatornájára, az ARENA4-re is. A MATCH4 bevezetését a piac remekül fogadta, a...

Elon Musk rakétáján megy az űrbe a magyar kisműhold

Elon Musk Falcon-9 típusú rakétája viszi majd a világűrbe a BME-n épített magyar kisműholdat. A szerkezet fedélzetén három másik egyetemen – a Szegedi Tudományegyetem, a győri Széchenyi István Egyetem és a Debreceni Egyetem –...

Ennyit költenének ajándékra a magyarok

Az infláció hatása erősen befolyásolja idén az ajándékokra szánt keretet: a megkérdezettek 53%-a nyilatkozott úgy, hogy kevesebbet költ idén ajándékra, mint szeretne, 33% ugyanakkor az áremeléseknek köszönhetően valószínűleg többet – derült ki a MediaMarkt...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....