- Hirdetés -

Így változik a marketing a Covid-19 után

|

- Hirdetés -

Még jobb eredmények, a változások azonnal kezelése, proaktivitás, költséghatékony megoldások – többek között ezeket az elvárásokat hozta a Covid-19 járvány az ügyfelek oldalán a marketingkommunikációval és a marketingvezetőkkel kapcsolatban. A Progressive Reklámügynökség kutatásából az is kiderült, hogy mennyien gondolkodnak új tender kiírásában, illetve cserélnék le jelenlegi ügynökségüket.

A koronavírus járvány kitörését követő új helyzet vizsga elé állította a reklámügynökségeket és marketingeseket egyaránt. Kritikussá vált, hogy felismerjék, hogyan tudnak rugalmasan, gyorsan reagálni a felgyorsult gazdasági változásokra, a lehető leghatékonyabb választ adni az új kihívásokra.

Annak érdekében, hogy a gazdasági élet újraindítása sikeres legyen és eredményesen tudjunk együtt működni a következő időszakban, fontos, hogy továbbra is legyen széleskörű kommunikáció az ügyfél és ügynökségi oldal között az új elvárásokról, alkalmazkodási stratégiákról. A Progressive Reklámügynökség annak érdekében végzett kutatást, hogy kiderítse, a megbízói oldal milyen kihívásokkal találta szembe magát, ezekre milyen válaszokat adtak és milyen ügynökségi támogatásra van szükségük az eredményes működés érdekében.

Nagyobb elvárások, kibővült feladatkör

A járvány és gazdasági hatásai különösen rövid távon befolyásolták negatívan a várakozásokat a vállalatoknál, a hosszú távú kilátásokkal kapcsolatban optimistábbak az ügyfelek. A járvány kitörése után az ügyfeleknél a marketingbüdzsé lecsökkentése mellett is nagyobb lett a menedzsment által a marketingkommunikációtól elvárt eredményesség, ráadásul ez nemcsak rövid távra, hanem hosszú távra is szól.

Ügyféloldalon a menedzserekkel szemben is nagyobb elvárásokat támasztanak a cégvezetők. Fontosabbá vált a nagyobb rugalmasság a változások azonnali lekövetése, a proaktivitás, valamint elvárás, hogy költséghatékonyabb megoldásokat alkalmazzanak, illetve felértékelődött a stratégiai gondolkodás és azintegrált megközelítés. is.

A marketing menedzserek jelentős részének bővült a feladatköre. Az ügyfelek azt tapasztalták, hogy a válság hatására különösen a kampánytervezési, stratégiai, taktikai, illetve büdzsé tervezési feladatok száma nőtt meg, de több lett a piac- és kampányelemzési, valamint a fogyasztói igények megismerésével kapcsolatos tennivalók száma is. A projektmenedzsment, megvalósítás szintén több munkát jelent az ügyfelek életében.

Átstrukturálás, digitalizáció, új ügynökségi feladatok

A járványra reagálva jellemzően több prompt intézkedést kellett meghozniuk az ügyfeleknek. Át kellett alakítaniuk a korábban jóváhagyott kommunikációs aktivitásokat és marketing mixet, új kommunikációs aktivitásokat indítottak, sokan terelték nagyobb arányban digitális csatornákra a kommunikációjukat. Jelentős részben csökkentették, illetve allokálták át más területekre a marketingkommunikációs büdzsét, miközben az ügyféloldali menedzserek véleménye szerint nem a marketing büdzsé csökkentése (vagy növelése), hanem annak átstrukturálása lenne a hatkékony megoldás.

A járvány kitörését követően a marketing mixben az ügyfelek számára a digitális, illetve social media kommunikáció és PR értékelődött fel leginkább és arra számítanak, hogy a jövőben, a járványt követően is megmarad a fókusz ezeken a területeken. A válság hatására minden 5. megbízó új tender kiírását tervezi, illetve ugyanennyien tervezik az együttműködés feltételeinek újratárgyalását is. 5% tervezi új ügynökség bevonását az új helyzetben, illetve a megbízók 3%-a cserélné le a jelenlegi ügynökségét. Az ügyfelek elsősorban azért tervezik új tenderek kiírását, mert új kreatív ötleteket, költséghatékonyabb megoldásokat szeretnének.

Változott az ügynökségek szerepe

Az ügyéloldali menedzserek felé megfogalmazott nagyobb elvárásokkal párhuzamosan megemelkedtek a reklámügynökségekkel kapcsolatos elvárások is az esetek többségében. A kommunikáció digitalizálásával nem meglepő, hogy az ügyfelek jobban értékelik a digitális, social media területek menedzselésével kapcsolatos képességeket.

Emellett a feladatok volumenének megnövekedésével az ügynökségi oldalon elérhető stratégiai tanácsadás, illetve márkaépítési kompetenciák is értékesebbek lettek a megbízók számára, mivel így az erre alkalmas ügynökségekkel proaktívan, közösen gondolkodva gyorsan, rugalmasan tudnak a változásokra reagálni.

Mire vágynak a megbízók?

A megváltozott helyzetben leginkább a rugalmasság értékelődött fel. A költségvetések áttervezése és a vágások miatt sokkal fontosabbá vált a tudatos, stratégiához illeszkedő budget kezelés és a költséghatékony megoldások alkalmazása és ajánlása az ügyfelek részére. További értékes tulajdonságok a gyors reagálási képesség, valamint az arányaiban a második legnagyobb növekedést elért elvárás a proaktivitás, ami azt mutatja, hogy az ügyfélkör nyitottabbá vált az ügynökségi oldalról érkező prompt kezdeményezésekre is.

A jövő tehát a változásokkal együtt élő, az ügyfelekkel együtt gondolkodó ügynökségeké, akik felismerik a lehetőségeket és ezekre akár proaktívan olyan gyors, rugalmas és releváns válaszokat tudnak adni, amit képesek is megvalósítani a rendelkezésre álló limitált költségvetési és időkeretek között.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rákapcsolt az 5G-re a Yettel a Szigeten

A tömegrendezvények megfelelő mobilellátása rendszeresen izgalmas feladatot ad a mobilszolgáltatóknak. A felhasználói szokások évről évre változnak, ráadásul minden esemény más adottságokkal rendelkezik, így nem lehet egy, jól bevált megoldással készülni az ilyenkor szükséges időszakos...

Megújítja operációs rendszerét az OPPO

Az OPPO globális online stream eseményen mutatja be az Android 13-ra épülő mobil operációs rendszerének legfrissebb verzióját. A 67 nyelven elérhető és globálisan több mint 500 millió havi aktív felhasználóval rendelkező ColorOS 13 vadonatúj...

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...

Két hét és visszatérnek a párkereső gazdák

Augusztus 29-én indul a Házasodna a gazda, az RTL Klub társkereső realityjének 5. évada minden hétköznap este lesz látható a csatornán.  A műsorvezető Nádai Anikó lesz, az epizódok az RTL Most platformon is megtekinthetők...

Tovább nőtt a Lenovo nyeresége

Erős első éves eredményeket jelentett be a Lenovo Group, amely így a kilencedik egymást követő negyedévben növelte mind a bevételét, mind a nyereségét. Az első negyedéves nettó nyereség a tavalyihoz képest 11 százalékkal 516...

A Gránit Bankkal növekszik tovább az Equilor Befektetési Zrt.

Változatlan menedzsmenttel folytatja működését az Equilor Befektetési Zrt., miután a Gránit Bank Zrt. 50 százalék plusz egy szavazatnyi részesedést szerez a több mint 30 éves magyar befektetési szolgáltatóban. Az Equilor 49,9 százalékos tulajdonosa továbbra...
sms mobiltelefon

Alkalmazások, amik megkönnyítik az életünket

Attól, hogy aktív internethasználókká válunk, még nem kell egész nap a kijelző vagy a képernyő előtt gubbasztanunk. Sőt, az online megoldások közül sok nemhogy időrabló, de időt is spórolhatunk vele. A fiatalok világnapjára a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját kriptovalutát indított egy szendvicsező

A komoly üzleti befektetés mellett életeket hivatott menteni a LAMEA Sandwich Corner által indított kriptovaluta. A tokennel az innsbrucki székhelyű szendvicsező minden éttermében lehet már fizetni, a vállalat célja pedig az, hogy az emberek...

Rákapcsolt az 5G-re a Yettel a Szigeten

A tömegrendezvények megfelelő mobilellátása rendszeresen izgalmas feladatot ad a mobilszolgáltatóknak. A felhasználói szokások évről évre változnak, ráadásul minden esemény más adottságokkal rendelkezik, így nem lehet egy, jól bevált megoldással készülni az ilyenkor szükséges időszakos...

Megújítja operációs rendszerét az OPPO

Az OPPO globális online stream eseményen mutatja be az Android 13-ra épülő mobil operációs rendszerének legfrissebb verzióját. A 67 nyelven elérhető és globálisan több mint 500 millió havi aktív felhasználóval rendelkező ColorOS 13 vadonatúj...

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....