- Hirdetés -

Így változtak a vásárlói szokások

|

Egyre inkább online keresnek termékeket és szolgáltatásokat az emberek: a potenciális vásárlók 38%-a már az interneten fedezte fel a megvásárolni kívánt árucikket, míg a válaszadók 78%-a keresett róla információt online, és csak 57% járt utána a valós életben – derül ki a Google és a Kantar friss kutatásából.

Az év végi vásárlási és ajándékozási láz idején a kisvállalkozások számára különösen fontos, hogy kitűnjenek az ünnepi zajból. A Google és a Kantar friss, 2019. októberi kutatásának Magyarországra vonatkozó adatai szerint ugyanis az egész évet tekintve a vevők szempontjából két kiemelt időszak mutatkozik: 2018-ban karácsony alkalmából a felmérésben megkérdezettek 40%-a, Black Friday kapcsán pedig 24%-a vásárolt, valamint a válaszadók további 32%, illetve 42%-a tudott a két alkalomhoz kapcsolódó szezonális ajánlatokról. A kutatás szerint a tavalyi évben a Black Friday során a vásárlók 49%-át tisztán maga az esemény bírta rá arra, hogy olyan terméket szerezzenek be, amit korábban egyébként nem terveztek.

A megkérdezettek 28%-a kizárólag online kutakodott a kiszemelt termékkel kapcsolatban, 44% pedig azt mondta, hogy a telefonján nézett utána a kiszemelt terméknek. Tehát egyre fontosabb, hogy a cégek megoldást találjanak ezekre a vevői igényekre, így például mobileszközökön is jól működő reszponzív weboldalakat készítsenek.

Az internetnek köszönhetően rendkívül sok új lehetőség tárul fel a kis- és középvállalkozások (kkv) számára is. A kkv-k tulajdonosai tisztában vannak vele, hogy sikerük nagyban múlik azon, hogyan tudnak új ügyfeleket és vásárlókat találni, és hogyan tudják megtartani őket hosszú távon is. Ez nemcsak az adott vállalkozás, de a gazdaság egésze szempontjából is kiemelt jelentőségű: Magyarországon a vállalkozási szférában a kkv-k foglalkoztatják a munkavállalók több mint kétharmadát, közel kétmillió főt, ők állítják elő a hozzáadott érték 43, a nettó árbevétel 42 százalékát és végzik el a vállalkozói beruházások 34 százalékát.

A Google Cégem felületén való posztolás lehetővé teszi a vállalkozásoknak, hogy eseményeiket, termékeiket és szolgáltatásaikat közvetlenül a Google Keresés és a Google Térkép listái között jelenítsék meg. Ezekkel a bejegyzésekkel a cég eljuttathatja a legfrissebb híreit a potenciális vásárlókhoz, amikor azok megtalálják a vállalkozást a Google-on listázva. Azért fontos, hogy itt naprakészen jelenjen meg a vállalkozás, mert az adatok azt mutatják, a vásárlók 90%-a nagyobb valószínűséggel veszi igénybe egy olyan cég szolgáltatásait, amelynek például a telefonszáma fel van tüntetve a Google Kereső és a Térkép oldalon.

Sokan úgy érzik, hogy nem látják át a hirdetésekre szánt pénzük pontos felhasználását, és nem biztosak a hirdetés hatékonyságában sem. Nekik nyújt segítséget a kiadások és az eredmények elemzésében a Google Analytics. Egy adott weboldalra látogatók megértése lehetőséget ad az oldal gazdájának, hogy értékelje az ott található tartalom, termékek és minden további funkció által nyújtott teljesítményt. Ez az eszköz segít kideríteni, mi működik a weboldalon és mi nem, így ki lehet javítani azt, ami kevésbé hatékony. Az eszköz használatának és a weboldalak elemzésének megértéséhez kínálja a Google az ingyenes Analytics Academy szolgáltatást, amellyel bárki könnyen elsajátíthatja, hogyan működnek a Google mérési eszközei, ennek révén pedig intelligens adatelemzéseken keresztül fel tudja pörgetni vállalkozását.

Ha egy kisvállalkozás szeretne kilépni a nemzetközi piacra, a Shopping-hirdetések lehetnek a segítségére. A június óta Magyarországon is elérhető szolgáltatással a cégek olyan mértékben növelhetik globális láthatóságukat, mint soha korábban. A több országot lefedő csatornák lehetővé teszik egyszerre több, ugyanazt a nyelvet beszélő terület megcélzását. Például, ha németül töltünk fel termék-információkat, Németország mellett ezek a termékek elérhetőek lehetnek a többi németül beszélő országban is, ráadásul az árat automatikusan a helyi pénznemben feltüntetve. A Shopping kampányban mindössze be kell állítani a szállítást és helyszín targetálást ezekre az országokra, és már hirdethetjük is termékeinket külföldön is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...