Így változtak a vásárlói szokások

Egyre inkább online keresnek termékeket és szolgáltatásokat az emberek: a potenciális vásárlók 38%-a már az interneten fedezte fel a megvásárolni kívánt árucikket, míg a válaszadók 78%-a keresett róla információt online, és csak 57% járt utána a valós életben – derül ki a Google és a Kantar friss kutatásából.

Az év végi vásárlási és ajándékozási láz idején a kisvállalkozások számára különösen fontos, hogy kitűnjenek az ünnepi zajból. A Google és a Kantar friss, 2019. októberi kutatásának Magyarországra vonatkozó adatai szerint ugyanis az egész évet tekintve a vevők szempontjából két kiemelt időszak mutatkozik: 2018-ban karácsony alkalmából a felmérésben megkérdezettek 40%-a, Black Friday kapcsán pedig 24%-a vásárolt, valamint a válaszadók további 32%, illetve 42%-a tudott a két alkalomhoz kapcsolódó szezonális ajánlatokról. A kutatás szerint a tavalyi évben a Black Friday során a vásárlók 49%-át tisztán maga az esemény bírta rá arra, hogy olyan terméket szerezzenek be, amit korábban egyébként nem terveztek.

A megkérdezettek 28%-a kizárólag online kutakodott a kiszemelt termékkel kapcsolatban, 44% pedig azt mondta, hogy a telefonján nézett utána a kiszemelt terméknek. Tehát egyre fontosabb, hogy a cégek megoldást találjanak ezekre a vevői igényekre, így például mobileszközökön is jól működő reszponzív weboldalakat készítsenek.

Az internetnek köszönhetően rendkívül sok új lehetőség tárul fel a kis- és középvállalkozások (kkv) számára is. A kkv-k tulajdonosai tisztában vannak vele, hogy sikerük nagyban múlik azon, hogyan tudnak új ügyfeleket és vásárlókat találni, és hogyan tudják megtartani őket hosszú távon is. Ez nemcsak az adott vállalkozás, de a gazdaság egésze szempontjából is kiemelt jelentőségű: Magyarországon a vállalkozási szférában a kkv-k foglalkoztatják a munkavállalók több mint kétharmadát, közel kétmillió főt, ők állítják elő a hozzáadott érték 43, a nettó árbevétel 42 százalékát és végzik el a vállalkozói beruházások 34 százalékát.

A Google Cégem felületén való posztolás lehetővé teszi a vállalkozásoknak, hogy eseményeiket, termékeiket és szolgáltatásaikat közvetlenül a Google Keresés és a Google Térkép listái között jelenítsék meg. Ezekkel a bejegyzésekkel a cég eljuttathatja a legfrissebb híreit a potenciális vásárlókhoz, amikor azok megtalálják a vállalkozást a Google-on listázva. Azért fontos, hogy itt naprakészen jelenjen meg a vállalkozás, mert az adatok azt mutatják, a vásárlók 90%-a nagyobb valószínűséggel veszi igénybe egy olyan cég szolgáltatásait, amelynek például a telefonszáma fel van tüntetve a Google Kereső és a Térkép oldalon.

Sokan úgy érzik, hogy nem látják át a hirdetésekre szánt pénzük pontos felhasználását, és nem biztosak a hirdetés hatékonyságában sem. Nekik nyújt segítséget a kiadások és az eredmények elemzésében a Google Analytics. Egy adott weboldalra látogatók megértése lehetőséget ad az oldal gazdájának, hogy értékelje az ott található tartalom, termékek és minden további funkció által nyújtott teljesítményt. Ez az eszköz segít kideríteni, mi működik a weboldalon és mi nem, így ki lehet javítani azt, ami kevésbé hatékony. Az eszköz használatának és a weboldalak elemzésének megértéséhez kínálja a Google az ingyenes Analytics Academy szolgáltatást, amellyel bárki könnyen elsajátíthatja, hogyan működnek a Google mérési eszközei, ennek révén pedig intelligens adatelemzéseken keresztül fel tudja pörgetni vállalkozását.

Ha egy kisvállalkozás szeretne kilépni a nemzetközi piacra, a Shopping-hirdetések lehetnek a segítségére. A június óta Magyarországon is elérhető szolgáltatással a cégek olyan mértékben növelhetik globális láthatóságukat, mint soha korábban. A több országot lefedő csatornák lehetővé teszik egyszerre több, ugyanazt a nyelvet beszélő terület megcélzását. Például, ha németül töltünk fel termék-információkat, Németország mellett ezek a termékek elérhetőek lehetnek a többi németül beszélő országban is, ráadásul az árat automatikusan a helyi pénznemben feltüntetve. A Shopping kampányban mindössze be kell állítani a szállítást és helyszín targetálást ezekre az országokra, és már hirdethetjük is termékeinket külföldön is.