- Hirdetés -

Így változtatta meg a járvány az ingatlanpiacot

|

- Hirdetés -

Az élet örök igazsága és törvényszerűsége, hogy minden válság megteremti a lehetőségét a fejlődésre és a pozitív változásra. A belvárosi ingatlanok specialistájaként kiemelten érintett Central Home azt vizsgálta, hogy vajon igaz-e ez az ingatlanközvetítési piacra is.

„Igazából úgy érzékeljük, hogy az eladók és a vevők gondolatmenete nem változott meg drasztikusan, első körben a legtöbben továbbra is úgy gondolják, hogy nincs szükségük ingatlanosok szolgáltatásaira” – kezdi a helyzet elemzését Ben-Ezra Orran, a Central Home szakértője. – „Ezért fordul elő gyakran, hogy túlárazott lakásokat hirdetnek az eladók, és csalódottan, meglepődéssel veszik észre, hogy nem érkeznek komoly érdeklődők. Általában, amikor huzamosabb ideig fennáll ez a helyzet, akkor fordulnak ingatlanközvetítőhöz, mert ekkor már sürgeti őket az idő.”

A szakértő szerint ilyenkor sokkal nagyobb nyomás nehezedik az ingatlanértékesítőre, mert az eladó már türelmetlen, és gyors eredményt vár. Ha pedig ilyenkor nem megfelelő tudású és kapcsolatrendszerrel rendelkező értékesítővel állnak szemben, annak további súlyos időbeli és gyakran akár pénzbeli veszteségei lehetnek. Az időkényszer értelemszerűen szinte mindig negatív következményekkel járhat.

„Persze nem csupán az eladók, hanem a vevők is jobban járnak, ha profi segítséget vesznek igénybe” – folytatja a szakértő. –„Sokan hiszik azt, hogy a hirdetési portálon már megtalálták az ideális lakásukat, de gyakran csalódniuk kell, mert az ingatlan minősége nem felel meg a képen látottaknak, az ár is irreális, úgyhogy sokan általában csak az ilyen fiaskók után fordulnak szakemberhez. Ez a magatartás vevői és eladói oldalról sem nagyon változott a járvány alatt.”

Ami viszont módosult: a több felszabaduló időnek, otthonülésnek köszönhetően a vevőcsoportok tájékozottabbak lettek, jobban felmérték a piacot, nagyobb mértékben lettek tisztában azzal, hogy milyen ingatlanok vannak aktuálisan a piacon. De elsősorban csak a kínálatot tudták ily módon megismerni, a valós értéket, aktuális árszínvonalat nem. A Central Home szakértője szerint ez a hamis piacismeret még inkább megnehezíti az eladások sikeres lezárását. Egyes területeken a hirdetési és az eladási ár között meglehetősen nagy, akár 20-25 % is lehet a különbség. Ilyenkor különösen fontos az ártárgyalási technika, amelyet egy profi ingatlanközvetítő biztosítani tud.

A szakértő véleménye szerint még mindig túl gyakran fordul elő, hogy túlárazott lakásaikra kizárólagos szerződést kötnek az eladók, mert azt gondolják, így hamarabb sikerül eladni. A kizárólagos szerződések azonban nem elsősorban azt a célt szolgálják, hogy a lehető legjobb szolgáltatást kapják az emberek, hanem inkább az értékesítőket védi a konkurencia kizárásával. Vannak kivételek, amelyek esetén érdemes így tenni, de sajnos olyan sok anomália is van, hogy a bírói gyakorlat szerint sem szabályos ez a szerződéstípus és eljárás.

„Mindenképpen azt javasoljuk, hogy ha valakinek tényleg komolyak a szándékai, az eladási folyamatba minél hamarabb vonjon be szakértői segítséget, ugyanis minél tovább húzza az eladási folyamatot az eladó, annál drasztikusabb következményei vannak a kudarcnak. Ilyen esetben a közvetítő munkája is sokkal nehezebb, sokkal nagyobb nyomás alatt kell rövid időn belül problémákat megoldania, ami jóval nagyobb szakértelmet igényel.” – fejti ki Ben-Ezra Orran.-„A piacon az adott ingatlan valós árát csak olyan iroda vagy szakember tudja megmondani, aki nagyobb mennyiségben sikeres tranzakciókat zárt az adott időszakban. Ezeket az online felületeken talált irányárak nem feltétlenül tükrözik.

Gondolkodásra ad okot az is, hogy vajon lesznek-e a koronavírus járvány nyomán markáns változások az értékesítési folyamatokban. Tartós lesz-e vajon a lakásmegtekintések virtuális térben való megtekintése, amely gyorsíthatja és egyszerűsítheti a folyamatokat, megjelenik-e az a fajta innováció, hogy személyes jelenlét és papírozás nélkül történnek meg megállapodások, ajánlattételek, szerződés aláírások. A Central Home szakértője úgy véli, elképzelhető, hogy az összetett CRM vagy BI rendszerek kora is el fog érkezni, amelyek elősegítik a szereplőket a döntések meghozatalában, de ezek a megoldások bár megjelentek a 2020-as évben, egyelőre mindenképpen gyerekcipőben járnak még.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA