Leginkább műszaki cikkeket, autófelszerelést, okostelefont, szerszámokat, bútorokat, ruhaneműket, könyveket, kerékpárokat, video- és gyerekjátékokat szoktak vásárolni a Jófogás felhasználói, akik okostelefonok, szerszámok és kerékpárok esetében szoktak kifejezetten körültekintőek lenni – derül ki az apróhirdetési oldal felméréséből.
A Jófogás 2021 márciusában végzett online felmérése szerint a vásárlók 45%-a mindig, 45%-a pedig időnként szokott ráadás információt kérni a kiszemelt termékről. Vagyis az eladók hiába érzik azt, hogy elegendő lehet a szöveges tartalom, vásárlói oldalról mégis nagy igény van a minél több részletre kiterjedő leírásra, aminek különösen nagyobb értékű termékek (pl. műszaki cikkek, bútorok) esetében lehet jelentősége.
Azonban minden tizedik vásárló soha nem szokott pluszinformációt kérni az eladótól, pedig úgy jobban garantálható lenne, hogy az adott használt termék biztosan megfelel-e az igényeinknek
Mindez pedig abból a szempontból tanulságos, hogy a kitöltők egyharmadával már előfordult, hogy a megvett termék nem minden apró részletben egyezett a hirdetésben látottakkal.
A Jófogás adatai szerint az eladók átlagosan 3-4 óra alatt szoktak reagálni a vásárlói érdeklődésekre – leggyorsabban műszaki cikkek (konzolok, videójátékok, okostelefonok) és babaruhák esetében. Házhozszállítási igény esetében pedig átlagosan csupán 21 percet kell várni az eladói jóváhagyásra.
Árazás tekintetében, eladói szemszögből érdekes tanulság, hogy a vásárlók több mint 80%-a gyakran látogat árösszehasonlító oldalakat, vagyis sokan vannak tisztában az újkori árakkal, így pedig az alkupozíciójuk is javulhat
„A válaszadók 20%-a soha nem próbálja ki vásárlás előtt a használt terméket. Még akkor sem, ha az a járványügyi előírások betartásával egyébként megoldható lenne. Ebből is látszik, hogy a legmérvadóbb hazai secondhand szakértőként a Jófogással kiemelt feladatunk az adásvételekkel kapcsolatos szemléletformálás. Hogy a vásárlók örömmel térjenek vissza, az eladók pedig megunt vagy feleslegessé vált holmijaikkal a lehető legnagyobb bevételi forrásra tegyenek szert” – emelte ki Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.
És hogy mi lehet az elsődleges motiváció az applikációban és a Jófogás.hu-n történő secondhand vásárlások mögött? A megkérdezettek 60%-a a költséghatékonyságot emelte ki, míg 40%-uk együttesen a tudatosságot és a környezetvédelmet. Vagyis szerencsére egyre többen vagyunk azzal tisztában, hogy a használt cikkek adásvételével jelentősen meghosszabbítható egy-egy termék életciklusa. Mindez pedig bizony tevékenyen hozzájárul ahhoz, hogy a bolygónkat megóvjuk a felesleges károsanyagkibocsátástól.