- Hirdetés -

Így vásárolunk a neten

|

Évek óta hasít az online vásárlás a hazai lakosság körében, mára a magyarok 33 százaléka költi a pénzét rendszeresen webáruházakban a Generali Biztosító legújabb felmérése szerint. A tendenciát erősíti a világjárvány okozta bezártság is, azonban nem árt az óvatosság, hiszen a válaszadók 34 százalékát érte már rosszindulatú támadás az online világban. A kutatás résztvevői számos tévhitet is megcáfoltak, kiderült például, hogy nem csak a nők csavarodhatnak rá az online pénzköltésre, és hogy jobban féltjük a hekkerektől a pénzünket, mint a családi fotókat.

Banki adatok, fényképek, jelszavak – csak néhány digitális érték azok közül, melyekre a kiberbűnözők vadásznak. Statisztikák szerint 10 másodpercenként éri támadás a számítógépeinket, és abban biztosak lehetünk, hogy a járványhelyzet miatt ránkszakadt digitális forradalomból az online világ fosztogatói sem maradnak ki. Mindeközben egyre népszerűbbek a webshopok és az online vásárlási lehetőségek: a magyarok harmada költi a pénzét az interneten rendszeresen, további 55 százalékuk pedig kipróbálta már a webes vásárlást korábban – derül ki a Generali 18-59 éves hazai lakosság körében végzett reprezentatív kutatásából. A leggyakoribb online vásárlók 30 és 39 év közöttiek, közép- és felsőfokú végzettségűek és jellemzően fővárosiak. Érdekesség, hogy köztük egyáltalán nem felülreprezentáltak a nők, így kijelenthetjük, hogy a férfiak is épp oly szívesen költik a pénzüket a webáruházakban.

Az online vásárlás a kibertámadások melegágya

A Generali felmérésének tanulsága szerint minél gyakrabban vásárol valaki online, annál nagyobb eséllyel válik kibertámadás áldozatává. Összességében minden harmadik magyart érte már ilyen jellegű incidens az interneten, és ez bizony sok esetben anyagi kárral is járt. Jó hír azonban, hogy többségüket (12 százalék) 10 000 forintnál kisebb összeggel károsították meg, míg a megkérdezettek csupán 6 százaléka számolt be arról, hogy 50 000 forintál nagyobb összeget veszített.

A kibertámadások legnépszerűbb formáját továbbra is a kétes eredetű emailek képviselik, a megkérdezettek 24 százaléka kapott már ilyen kéretlen levelet. A Microsoft is arra hívta fel a figyelmet a közelmúltban, hogy a koronavírussal kapcsolatos információéhség nagy lehetőség a bűnözők számára, akik minden eszközt bevetnek, hogy rávegyék a gyanútlan felhasználókat fertőzött linkek megnyitására vagy kártékony mellékletek letöltésére. A Generali kutatásában résztvevők csupán 4 százaléka számolt be arról, hogy olyan súlyos támadás érte a gépét, hogy az azon tárolt összes adata elveszett.

Féltjük a személyes emlékeinket, de még jobban a pénzünket

A gépükön tárolt adataik közül a magyarok leginkább a banki információkat (85 százalék) és a felhasználóneveket, jelszavakat féltik (82 százalék), ezek után következnek csak a régi családi fotók és egyéb személyes emlékek. Habár meglepően sokan tartanak filmeket és zenét a számítógépükön, ezek elvesztésétől a megkérdezettek 32 százaléka tart csupán.

A járvány okozta bizonytalan helyzetben még inkább függővé válunk digitális eszközeinktől, így minden eddiginél nagyobb szükség van arra, hogy tudatosan védjük magunkat a kibertámadások ellen. A mai modern kiberbiztosítások már jónéhány területre kiterjednek: igénybe vehetők bank- és hitelkártyával, valamint internetes hozzáférési adatokkal való visszaélés esetén, illetve lehetőség van jogvédelmi szolgáltatásra is, így ha valaki kiberbűncselekmény áldozata lesz, megspórolhatja a jogi képviselet költségeit is. Talán az egyik leghasznosabb funkció a kiber távsegítség lehet, a hozzáértő szakemberek segítenek megoldani a WIFI beállítás gondjait vagy támogatást nyújthatnak egy vírustámadást követően a helyreállításban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...