- Hirdetés -

Így vásárolunk divatcikkeket a nyáron

|

- Hirdetés -

Az elmúlt egy év során számos szempontból megváltoztak a magyarok ruházati és divatcikk vásárlási szokásai, a gyors piaci változások a márkákat és a kiskereskedőket egyaránt érintették. A koronavírus járvánnyal járó üzletbezárások az online vásárlásra való igény megugrását idézte elő, valamint a fogyasztók új szegmensét is létrehozta.

A Glami.hu divatkereső platform felmérést készített arról, hogy a koronavírus-járvány alatt hogyan változtak a magyarok divatcikkvásárlási szokásai, valamint a kutatás tárgya volt az is, hogy a magyar fogyasztók hogyan terveznek költeni ruházkodásra a nyitás utáni a hónapokban.

Az új vásárlási minták a jövőben is megmaradnak

A vezető divat-webáruházak kínálatát egy platformon összekötő www.glami.hu keresőmotor felmérése szerint az elmúlt egy évben a magyar fogyasztók több mint fele gyakrabban rendelt ruházati cikkeket az interneten, valamint sokan most először próbálták ki az online vásárlás lehetőségét. A megkérdezettek által adott válaszok szerint az ebben az időszakban kialakult új vásárlási minták várhatóan a jövőben is megmaradnak: a válaszadók 50%-a mondta, hogy a nyári időszakban továbbra is fog online vásárolni, elsősorban mert új üzleteket, márkákat fedezett fel, valamint lehetősége volt megismerni az online vásárlás összes további előnyét.

Az ár és az ingyenes szállítás továbbra is meghatározó tényezők

A legfontosabb szempontok, ami miatt a magyarok szeretnek online vásárolni, hogy sokszor kedvezőbb árakat találhatnak a webáruházakban, mint a hagyományos üzletekben (41%), fontos előny az ingyenes házhozszállítással járó kényelem is (34%), illetve a lehetőség, hogy leértékelve vásároljanak kedvenc márkáik közül (30%). Ennek megfelelően a következő időszakban az online értékesítést ösztönző tényezők közé tartozik a fogyasztói igényeknek megfelelő jobb online ár-minőség arány, a jelentős leértékelések, az ingyenes szállítás, valamint az utánvéttel történő fizetés lehetősége.

Leggyakrabban a leértékelések bevárásával próbálunk spórolni

A kutatás arra is rákérdez, hogy a járványidőszak alatt mennyit költöttünk divatcikkekre. A válaszok szerint a megkérdezettek 83%-a próbált valamilyen formában spórolni a ruházati termékek vásárlása során, ezen belül 45% igyekezett valamivel kevesebbet, 38% pedig sokkal kevesebbet költeni ruházati termékekre. A válaszadók 61%-a azt a taktikát választotta, hogy kivárja, amíg a kiszemelt darabot leértékelik, 31% csak a megfizethetőbb márkák közül válogatott, és 29% döntött úgy, hogy ritkábban, kevesebb terméket vásárol. A minőségből a többség nem szívesen engedett, 68% ugyanabból a minőségi szegmensből vásárolt termékeket, 19% inkább jobb minőségű, tartósabb termékekbe próbált befektetni, és 13% döntött úgy, hogy rosszabb minőségű, olcsóbb termékeket vásárol.

A többség 35.000 Ft alatti összeget költ divatcikkekre egy hónapban

A költések tekintetében a megkérdezettek 39%-a havonta 15-35.000 Ft közötti összeget tervez divatcikkekre szánni a nyári időszakban, ennél magasabb összeget összesen 12%, kevesebb mint 15 000 Ft-ot pedig 30% tervez ruházkodásra fordítani. Mindazonáltal 16% azoknak a bizonytalanoknak az aránya, akik nem tudják előre megmondani, hogy pontosan milyen összeget szánnak divatcikkek vásárlására a nyári hónapok során.

Az online vásárlás kihívásaira a mesterséges intelligencia jelenti a megoldást

A felmérésből az is kiderül, hogy az online vásárlás során a legnagyobb kihívást a nadrágok és cipők, valamint az ingek, blúzok megfelelő méretének eltalálása okozta, amit tovább nehezített, hogy a korlátozások ideje alatt a válaszadók 35%-ának változott a mérete. Atonín Hoskovec, a www.glami.hu Mesterséges Intelligencia osztályvezetője szerint ezeket az akadályokat a mesterséges intelligencia (MI) fejlődése fogja lebontani, mivel a technológia képes rá, hogy a korábbi megrendelések, vagy a visszaküldött áruk adatai alapján segítse a fogyasztókat a megfelelő stílus, márka, vagy méret kiválasztásában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA